כ"ד כסלו תשנ"ב

מתוך יומן 770
גרסה מ־10:22, 22 בספטמבר 2023 מאת שניאור (שיחה | תרומות) (יצירת דף עם התוכן "• יום ראשון, כ"ד כסלו – ערב חנוכה • כ"ק אדמו"ר שליט"א נכנס לתפילת שחרית – בזאַ ל הקטן למעל...")
(הבדל) → הגרסה הקודמת | צפו בגרסה נוכחית (הבדל) | הגרסה הבאה ← (הבדל)
יומן 770

• יום ראשון, כ"ד כסלו – ערב חנוכה • כ"ק אדמו"ר שליט"א נכנס לתפילת שחרית – בזאַ ל הקטן למעלה (עקב ההכנות לכינוס) – בשעה 10:00 לערך. הקהל שר "האדרת האמונה" (בהמשך להתוועדות דאתמול) וכ"ק אדמו"ר שליט"א עודד בדרכו, וכשהגיע למקומו והניח את סידורו על הסטנדר (וכבר התחיל להיות שקט) – עודד שוב בידו הימנית הק' פ״א על הסטנדר כשמסתובב מעט לעבר הקהל, וחזרו על הניגון עוד כמה פעמים. מקום התפילה הי' כמו בתפלת מעריב במוצש"ק (ליד

.

הדלת כרגיל) בסיום התפילה הכריזו על תפילת מנחה לשעה ,2:50 וכ"ק אדמו"ר שליט"א יצא כשמעודד את השירה בניגון הנ"ל. בשעה 12:00 לערך יצא כ"ק אדמו"ר שליט"א מחדרו הק' ונתן את הסידור לחתן, וכן נתן לו מטבע לצדקה. אח״כ חזר לחדרו הק', ובשעה 12:30 לערך יצא לחלוקת הדולרים כרגיל ביום ראשון. החלוקה הסתיימה בשעה 2:15 לערך. [ולהעיר שבעקבות סגירת ביהכ"נ, נכנס תור הנשים מהפתח הראשי, ותור האנשים – דרך רחוב יוניון מבעד לפתח הזאַ ל הקטן]. מהשעה 2:00 לערך התחילו הילדים למלאות את ביהכ"נ לקראת הכינוס – הילדים בחלק הקדמי, והילדות בחלק האחורי. ביהכ"נ הי' מלא בספסלים מן הקצה עד הקצה, וסדרו 12 מסכים עבור הילדים

מסכים עבור הילדות שהיו מפוזרים 

בכל ביהכ"נ. את הבימה של כ"ק אדמו"ר שליט"א סידרו באופן כזה שבלט עד לפני העמוד (שבד"כ נמצא מאחורי הבימה לצד שמאל), ואת הסטנדר (של השיחות) הניחו ישר לכיוון מערב. על כל הבימה פרשו שטיח אדום חדש ומלכותי (כמו שהיו פורשים בחודש תשרי עד לפני כמה שנים), ומסביב לה מן הצדדים תלו קטיפה ("וועלוועט") שחורה, וכן מאחורי המנורה (למען הטבת איכות קליטת הוידיאו). את המסך עבור כ"ק אדמו"ר שליט"א סידרו ישר מול הסטנדר על בימה קטנה ("סטאַ נד"). על קירות ביהכ"נ היו תלויים כמה שלטים גדולים: מצד דרום – "שעשה נסים לאבותינו בימים ההם בזמן הזה שנת הצדי״ק, נפלאות בכל מכל כל", ומצד צפון שתי מודעות גדולות, "חנוכה שמח" באידיש, רוסית, צרפתית, איטלקית וסינית. על התקרה תלו כו״כ מנורות חשמל מיוחדות עבור ה"סאַ טעלייט" שהאירו את מקום כ"ק אדמו"ר שליט"א ואת כל חלק הקדמי של ביהכ"נ, והאורות הרגילים נכבו (חוץ מהאור המיוחד שע״ג מקום התפילה הרגיל של כ"ק אדמו"ר שליט"א). [כל הנ"ל סודר ע״י כמה מהתמימים שיחיו שעבדו במרץ במשך כל הלילה, כדי להכין את בית רבינו שיהי' באופן מכובד בשביל הכינוס, ולהיות שהבימה וה"חי״ת" הוכן באופן שונה מהרגיל, נראה הי' כל האזור מאוד מאוד יפה ומלכות׳דיק]. מחוץ ל770- על הרחוב סודר מסך גדול לכל הקהל, אנשים, נשים וטף (שעמדו תחת הגשם השוטף...) בכדי לראות מה קורה בפנים, וכן סודר עוד מסך (מ.-C.C.L.W (שהראתה כל הזמן את כ"ק אדמו"ר שליט"א. בשעה 2:40 החל המנחה להכין את הילדים לקראת כניסתו של כ"ק אדמו"ר שליט"א, וכעבור כמה דקות נעמדו כולם והחלו לשיר "על ניסיך" בליווי תזמורתו של ר' אלי שי' ליפסקר. כ"ק אדמו"ר שליט"א יצא מחדרו הק׳ ונתן את הסידור לחתן וכן נתן לו מטבע לצדקה, ואח"כ, בשעה ,2:52 נכנס לביהכ"נ (כשאוחז בידו הק׳ כמה מטבעות) והלך דרך "שביל" ליד ארונות הספרים, אח״כ ליד ארון הקודש ומשם לבימה, כשמעודד את השירה לאורך כל הדרך. כשעלה על הבימה, הסתובב כרגיל ועודד את השירה, וניגש למקומו לתפילת מנחה. הש״ץ הי' ר' משה שי׳ טלישבסקי, וניגנו – כרגיל בכינוסי ילדים – "אשרי", "אמן יהא שמי' רבא" ו"מודים". בחזרת הש"ץ ישב כ"ק אדמו"ר שליט"א. אחרי קדיש בתרא אמרו מיד "עלינו" כפי שהורה כ"ק אדמו"ר שליט"א אשתקד,71 ובמהלכה עודד כ"ק אדמו"ר שליט"א פ״א בתנועה חזקה כשפניו הק׳ לקיר. ב"אל תירא" ו"אך צדיקים" הסתובב לעבר הקהל ועודד את השירה כו"כ פעמים בחוזק (והמשיכו "כי אלקים יושיע ציון" ב"פ), והי' "ציור" נפלא לראות את פני קדשו של כ"ק אדמו"ר שליט"א מוארים ע״י האורות המיוחדים. אח"כ פנה חזרה לסטנדר והמשיך לעודד כשפניו הק' לקיר. הש״ץ אמר קדיש דרבנן, ובאמצע הסתובב כ"ק אדמו"ר שליט"א לעבר הילדים, והמבט הי' מיוחד. כ"ק אדמו"ר שליט"א לקח את הסידור והלך באיטיות רבה (כשמסתכל לעבר הקהל) לסטנדר השני, שכאמור הי' יותר רחוק מהרגיל, הסתובב והסתכל על הקהל לשמאלו לרגע ואח"כ לימינו, וכן הביט על אלו העומדים בעזרת נשים (ביניהם גם עובדי הוידיאו), ואח״כ הביט לעבר המסך שהי' מולו. התוכנית סודרה באופן כזה שכל הכינוס יהי' מנוהל מא׳ החדרים למעלה ב788- – חדר 204 (משרדו של הרחי"ק) – ע״י ר׳ שמואל שי׳ קפלן ומר יוסף מרדכי הלוי ("דז׳ערי") שי׳ לוין (שהוא בעצם הנחה את כל הכינוס), כולל אמירת הפסוקים ב770- ובעולם כולו וכו', ולכן הכריז ר׳ שמעון שי׳ העכט שהילדים יסתכלו על המסכים כדי לדעת מה קורה. הדבר הראשון שראו על המסכים ב770- (לפני כן הראו בכל העולם – חוץ מב770- שהיו באמצע מנחה – קטע אודות כ"ק אדמו"ר שליט"א) הי' החדר למעלה, וישבו שם ר׳ שמואל קפלן ומר לוין שהסבירו קצת אודות חנוכה, ומיד קראו – דרך המסך – לר׳ שמעון העכט לקרוא לילד לומר פסוק הראשון "תורה צוה". הנ״ל קרא לילדה א.פ. תחי' ברוכשטאט מ"בית רבקה", ובאמצע הפסוק הסתובב כ"ק אדמו"ר שליט"א לימינו (לפני כן הסתכל כל הזמן ממולו על המסך), והסתכל על הילדה הנ"ל והמשיך להסתכל גם אחרי שסיימה את הפסוק. אח״כ פנה כ"ק אדמו"ר שליט"א שוב לעבר המסך וראו בחדר הנ״ל איך שמציגים את ר׳ נפתלי הכהן שי׳ רוט בירושלים עיה"ק ליד כותל המערבי, והנ״ל הציג את הילד נתן שי' פוגודלובה א׳ מילדי צ'רנוביל לומר את הפסוק "שמע ישראל" ולתת ברכה ותודה לכ"ק אדמו"ר שליט"א עבור הצלתם. בינתיים ניגש הריל״ג לכ"ק אדמו"ר שליט"א ואמר משהו, וכ"ק אדמו"ר שליט"א הסתובב לשמאלו לרגע. הילד הנ״ל פתח (בלה"ק וברוסית) באמירת תודה ו"ספּ אַ סיבה" לכ"ק אדמו"ר שליט"א ולחסידיו עבור הגיעם לאה״ק באופן בריא וחזק! דברי הילד היו מאוד מאוד מרגשים, והי' נראה כאילו כ"ק אדמו"ר שליט"א הזדקף מעט והסתכל חזק על המסך, והתרגשות והתעניינות מיוחדת היתה ניכרת על פניו הק׳. אח"כ המשיך הילד הנ"ל באמירת הפסוק "שמע ישראל", וכל העולם כולו ענו אחריו מילה במילה. מזה עברו מיד, בשעה ,3:18 למוסקבה (ע״י הקדמה ששמעו ממר לוין הנ״ל), באולם הגדול של הקרמלין (!!!) שהי' מלא מפה אל פה (כ6,000- איש בלעה״ר), ומה מרגש הי' לראות מחזה כזה בתוך אולם הקרמלין, ממש במקום שהי'... וד"ל! כ"ק אדמו"ר שליט"א הסתכל בהתעניינות רבה על המסך – במבט חזק ("מיט אַ שטאַ רקן קוק")...! ר׳ בערל שי׳ לאזאר (השליח במוסקבה) הציג שתי ילדות לומר את הפסוק "בכל דור ודור", בהסבירו ברוסית אודות הנס הנפלא שברוסי' יכול לקרות כזה וכו'. הילדות עירה תחי' דוידבה ולאה תחי' צ'רבינסקי אמרו את הפסוק וכולם ענו אחריהן מילה במילה. משם עברו למלבורן שבאוסטרלי' (שם השעה מוקדמת בבוקר), וראו את ר׳ יוסף יצחק הכהן שי׳ גוטניק שהציג את הילד מנחם מענדל שי' בלכר לומר את הפסוק "כל ישראל", וכולם ענו אחריו. מסרו משם שיש כ1,500- אנשים שמשתתפים באולם שם. משם חזרו לניו יורק, והמנחה ר' שמעון העכט הציג את הילד מיכאל דוד שי' גולדברג מ"ליובאוויטשער ישיבה" לומר את הפסוק "כי קרוב". אף שהילד נוכח כאן, הביט בו כ"ק אדמו"ר שליט"א ע"י מסך הוידיאו. אח"כ עברו לפריז שבצרפת, ליד ה"אייפל טאַ ווער", שם ראו קהל ענק ומסרו שהשתתפו למעלה מ20,000- איש! ור׳ מסעוד שי׳ טובול הציג ילדה לאמירת הפסוק "והנה". לפועל לא שמעו את הקול משם כשאמרה את הפסוק, וחזר ואמר את הפסוק בניו יורק הילד שניאור זלמן שי' וילהלם מ"אהלי תורה" במקומה. גם כעת המשיך כ"ק אדמו"ר שליט"א להביט במסך. אח"כ עברו להונג קונג, וראו את ר׳ מרדכי שי׳ אבצן (השליח שם) שהציג ילד לאמירת הפסוק "בראשית ברא". שם הזמן הי' סביבות 4:00 לפנות בוקר... ובכל זאת השתתפו הרבה אנשים; הכינוס התקיים שם באולם של מלון, והשתתפו כ150- איש. משם עברו שוב למוסקבה לפסוק "ושננתם לבניך" שאמר הילד לוי יצחק שי' קריימן שזה לפני לא הרבה זמן נימול, ואח״כ שוב לכותל המערבי עבור הפסוק "יגעתי" שאמר הילד הירושלמי שמעון שי' שפירא מ"ישיבת ערב" בירושלים כנציגם של כל ילדי ארץ ישראל, ומיד חזרה לניו יורק לפסוק "ואהבת לרעך כמוך" אותו אמר הילד דוב בער שי' ברונשטיין מ"ליובאוויטשער ישיבה", ולמלבורן לפסוק "וזה כל האדם" אותו אמרה הילדה חנה קיילא קרזניאנסקי. אח״כ חזרו לניו יורק לפסוק האחרון "ישמח ישראל" ו"יחי אדוננו" ע"י הילד מנחם מענדל שי' קוטלרסקי מ"אהלי תורה". אחרי פ״א שצעקו "יחי", עברו לפריז להמשך של עוד פעמיים של "יחי". לפועל חזרה הילדה שם על הכל מילה במילה (כמו שאר הפסוקים) ורק פ״א, וכולם ענו אחרי', ואז המשיכה בקריאות קצובות עם כל הקהל "יחי יחי יחי!". במשך רוב הפסוקים ענה כ"ק אדמו"ר שליט"א ביחד עם כולם. כנ"ל, במשך כל הזמן עקב כ"ק אדמו"ר שליט"א אחרי המראות שבמסך, והי' נראה כי הוא צופה ומקשיב לכל פרט, וכמה וכמה פעמים ניכר הי' על פניו הק' מעין חיוך של שביעות רצון. בהמשך לזה התחילו לשיר בניו יורק כרגיל ״ווי וואָ נט משיח נאַ ו", והצטרפו לשירה בכל העולם כולו, והראו ממדינה למדינה באופן מסודר מאוד (אגב, כאן יש לציין שהסדר בכל התוכנית הי' להפליא ממש! ועם הסדרנים התודה והברכה), וכ"ק אדמו"ר שליט"א עודד את השירה בתנועות סביביות ומהירות לצדדים, וכמה פעמים לעבר הילדים, ואף זז מעט מן הסטנדר כדי לתפוס במבטו גם את הקטנים שישבו בסמוך, כמעט מתחת לסטנדר. [יש להעיר שכו״כ פעמים הסתובב כ"ק אדמו"ר שליט"א לשמאלו (לחלונות העזרת-נשים – שם עמד א' המצלמים של ה"סאַ טעלייט"), וליד הסטנדר (שם עמד הצלם הרשמי מר אלי שי' יונה, וכמה פעמים עודד לעברו בעת שצילם תמונות, וכן לעבר בנו שי', בפנים מאירות ובקירוב מיוחד וכו'!), ולימינו, ועד לאחוריו (מקום שעמדו הזקנים וכן כמה מהתמימים שיחיו) והסתכל לעברם ועודד חזק אליהם כמה פעמים, ובמיוחד לעבר ר' שניאור זלמן שי' גורארי']. כרגיל אח״כ, אמר ר׳ שמעון העכט שעכשיו כולם ימחאו כפים לכבוד אלו שאמרו את הפסוקים כ"כ יפה, וכולם התחילו למחוא כפיים וכ"ק אדמו"ר שליט"א מחא כפיו הק׳ באופן חזק למשך זמן. על פניו הק׳ היתה ניכרת שביעות רצון מיוחדת, ותוך שהוא מוחא כפיו הק' הסתובב לשמאלו לאלו שעמדו שם, ואח״כ לימינו ועד לאחוריו כנ"ל! אח״כ הראו את ר׳ שלום דובער שי׳ ליפסקר (שליח כ״ק אדמו"ר שליט"א במאימי, פלורידה), שישב למעלה בחדר הנ״ל והסביר אודות פירוש ענין הפסוקים, וכ"ק אדמו"ר שליט"א פנה למסך. בהמשך לזה התחיל לדבר מהחדר הנ״ל מר לוין שי׳ אודות יהדות רוסי', והראו על המסך וידיאו מהקיץ שעבר במחנות "גן ישראל" שם, ואח״כ וידיאו אודות ילדי צ'רנוביל עם ההיסטורי' שלהם ועד להגיעם לאה"ק וכו', ובשעת מעשה הי' נראה איך שכ"ק אדמו"ר שליט"א מסתכל על המסך בחוזק. חזרו לחדר הנ״ל, ומיד עברו לוידיאו מ"מבצעים" בצה״ל באה"ק בהראותם קטע מה"Lamplighters") "פנסאים") אודות מבצעי חנוכה ופורים במחנות הצבא שם. הראו את הקהל שעומד מחוץ ל770- ומסתכל על המסך, ושוב חזרו לחדר 204 הנ"ל והסבירו אודות נס פך השמן, והראו וידיאו מה"חנוכה האַ וס" במנהטן כפי שהציג א׳ מפעילי "צבאות ה'", שהראה לילדים איך עושים שמן זית ומיד הכניס את זה למנורה והדליק, ושוב חזרו לחדר למעלה והסביר ר' שמואל קפלן איך יכול כאו"א לעשות מנורה משלו, ע״י כוסיות קטנות של שמן וצמר גפן וכו'. במשך כל הזמן לא גרע כ"ק אדמו"ר שליט"א את מבטו המתעניין מהמסך. אחרי כל הנ"ל, בשעה ,3:50 עברו להדלקת המנורות ברחבי תבל. הראשונה היתה במוסקבה, ולפני ההדלקה נאם ר׳ יוסף יצחק הכהן שי׳ אהרונוב (מאגוח"ח דרוסי', ומנכ״ל צא״ח באה״ק) כמה מילים ברוסית (!) ואח״כ ר׳ ברוך שלמה אליהו שי׳ קונין (מאגוח״ח רוסי', ושליח הראשי בקליפורני') נאם באידיש בנתנו ברכה לכ"ק אדמו"ר שליט"א, והזכיר אודות ספרי רבותינו נשיאינו הנמצאים עדיין לע״ע ברוסי' – שיגאלו אותם בקרוב ממש אכי"ר. אח"כ הזמין את ר' אברהם שי׳ גנין מזקני החסידים ברוסי' להדליק את המנורה. הוא הדליק את המנורה וגם נתן ברכה לכ"ק אדמו"ר שליט"א, ובעת הברכות על המנורה ענה כ"ק אדמו"ר שליט"א "ברוך הוא וברוך שמו" ו"אמן". כשסיים את הברכות הגיב הקהל העצום ברוסי' במחיאות כפיים סוערות, שנשמעו גם ב...770- אח"כ הציג ר' בערל לאזאר ילד בשם לוי יצחק שי' שניאורסאהן (מנכדי ר׳ שמואל שניאורסאהן ז"ל, אחיו של הרלוי"צ ז"ל, אביו של – יבלחט"א – כ״ק אדמו"ר שליט"א) – לתת ברכה לכ"ק אדמו"ר שליט"א. כשהוא התחיל לדבר (ברוסית), כ"ק אדמו"ר שליט"א פנה מהמסך לשמאלו, ובהמשך פנה והסתכל מעט על המסך. אחרי מוסקבה עברו להדלקה ליד הכותל, ולפני זה הראו את פני קדשו של כ"ק אדמו"ר שליט"א מן הצד על המסך לרגע, והי' "ציור" נפלא! ליד הכותל ראו את ה"ראשון לציון" הרב מרדכי אליהו שליט"א שהדליק את המנורה (בעזרתו של הרב מאיר שי׳ גץ רב הכותל שהכין את המנורה), בהקדמת "לשם יחוד" וכו׳ ואמר את הברכות בקול חזק, וכ"ק אדמו"ר שליט"א ענה על הברכות (הרב אליהו לא בירך "שהחיינו", כי כבר הדליק לפני כן בביתו). אח״כ התחילו מקהלת ילדי "צבאות ה'" ירושלים בניצוחו של ר' ישראל שי' אדלסון לשיר "שיבנה ביהמ״ק" בליווי החזן ר' צבי שי׳ הורביץ, והצטרפו לשיר כל העולם כולו וכ"ק אדמו"ר שליט"א עודד את השירה בידו הימנית הק' בחוזק בתנועות סיבוביות ומהירות כשפונה לכל הצדדים וגם לאחוריו כנ"ל, ובאמצע פנה ועודד לעבר א' הצלמים. כמו"כ נענע בראשו הק' עם השירה. בעת השירה, הראו מכל העולם איך שכולם שרים יחדיו. יש לציין שבאה״ק (בכותל) נכח סגן השר במשרד ראש הממשלה, מר בנימין (ביבי) שי' נתניהו. אח"כ נאם הראשל"צ אודות חנוכה וניסים וכו', וכ"ק אדמו"ר שליט"א הקשיב בתשומת לב גלוי'. באמצע הדרשה ניגש הריל״ג ושאל משהו, וכ"ק אדמו"ר שליט"א הניח את ידו הק׳ על הרמקול, תוך שאומר לריל״ג כמה מילים, והריל״ג ענה. מירושלים עברו למלבורן, ונאם ר׳ יוסף יצחק הכהן גוטניק על נתינת תודה לכ"ק אדמו"ר שליט"א בשם כל יהודי אוסטרלי', וגם קרא מכתב ברכה מראש ממשלת אוסטרלי' מר בוב הוק. אח״כ הדליק הרב חיים הכהן שי' גוטניק (מרא דאתרא מעלבורן) את המנורה – בלי ברכה, כיון ששם הי' בוקר. אח״כ עברו להדלקה בפריז, והשליח ר׳ שמואל שי׳ אזימוב הזמין את הרב הראשי של פריז הרב אברהם שי' גולדמן לנאום ולהדליק את המנורה. הנ"ל הדליק את המנורה, ואח"כ דיבר בחמימות אודות כ"ק אדמו"ר שליט"א וכו' (בצרפתית). אחרי ההדלקה ראו את ר' שמואל אזימוב עם כוס בידו והוא אמר "לחיים, שהרבי יהי' בריא לעולמי עד וכו'", ואח"כ כל הקהל בפריז אמרו "לחיים רבי!" בהתלהבות עצומה. בשעת מעשה הי' נראה קצת חיוך על פני קדשו. אח״כ התחילו לשיר (בהמשך לשבת) "האדרת והאמונה", וכ"ק אדמו"ר שליט"א עודד את השירה לצדדים בתנועות חזקות מאוד, וכנ״ל (בהמשך לאתמול) וכמה פעמים על הסטנדר. מזה עברו להונג קונג, שם הדליק את המנורה א' הילדים, אולם עד שנשמע הקול – כבר נגמרו הברכות... אחרי כל ההדלקות ברחבי העולם פנו להדלקה המרכזית ב.770- את המנורה הדליק הת׳ שניאור זלמן שי' לויטין מ"ליובאוויטשער ישיבה" שבירך בקול נעים וערב, ואח"כ התחילו לשיר – בליווי התזמורת של ר' אלי שי' ליפסקר – "הנרות הללו". כשסיימו את הקטע שבתחילת הניגון (ששרים בלי מילים) פעם אחת, החל כ"ק אדמו"ר שליט"א לעודד את השירה בחוזק רב, ומיד החלו לשיר "הנרות הללו". בשעת מעשה הביט כ"ק אדמו"ר שליט"א על הקהל, ולא על המנורה (כרגיל). באמצע הניגון פנה כ"ק אדמו"ר שליט"א לימינו לאחוריו ואח"כ לשמאלו לעבר הריל״ג. הנ״ל ניגש, וכ"ק אדמו"ר שליט"א – כשידו הק׳ על הרמקול – אמר שאחרי הדיבור ואחרי מעריב יחלק שטר של דולר ומטבע של עשר סענט לכל הנאספים, הילדים וגם המבוגרים. אח"כ פנה והמשיך לעודד את השירה בחוזק רב (כשעל פניו הק' כעין חיוך קטן). ב"על ניסיך" התחיל כ"ק אדמו"ר שליט"א לעודד בתנועות חזקות מאוד כשמרים את ידו מעל ראשו הק' כו״כ פעמים... החלו לשיר בקצב מהיר יותר מהתזמורת, וסה"כ חסרו על התנועה ד"על ניסיך" כ18- פעמים. בינתיים קרא הריל״ג לא' להכין שקיות עם שטר של דולר ומטבע של "דיים" כיון שכ"ק אדמו"ר שליט"א רוצה לחלק אותם לכאו"א לאחרי הכינוס כנ"ל, ומיד הכינו שקית אחת והריל״ג נתן את זה לכ"ק אדמו"ר שליט"א. כ"ק אדמו"ר שליט"א לקחה, והי' נראה שבע רצון מזה מאוד, והכניס את זה בסוף הסידור (מאחורי הגומיות). אחרי כל הנ"ל הודיע ר' שמעון העכט על הפתעה המצפה לכולם בהמשך (היינו – חלוקת דמי חנוכה ע"י כ"ק אדמו"ר שליט"א, אך בשעת מעשה לא גילה מהי ההפתעה), ולאחר מכן ביקש מכולם להסב את תשומת ליבם אל ה"מצביא" שלנו ומנהיג היהדות בעולם כולו – כ"ק אדמו"ר שליט"א. כ"ק אדמו"ר שליט"א פתח בשיחה הראשונה, שארכה 26 דקות – מהשעה 4:28 עד השעה .4:54 את השיחה פתח בענין התורה שהיא יסוד העולם ומטרת בריאת שמים וארץ, אשר לכן בפסוק הראשון בתורה מודיעים שבריאת השמים והארץ היא בשביל התורה ובשביל ישראל, והדבר בא לידי ביטוי גם כאשר ילד קטן שותה מים ומברך "שהכל נהי' בדברו". אולם כל זה נעלם, ויש להאיר ולגלות זאת, ולכן מטרת הבריאה בולטת במיוחד במצוה שענינה אור, כנרות חנוכה. אח"כ קישר זאת ל"סאַ טעלייט", שעל ידה מתאפשר לראות במקומות שונים בעולם בבת אחת איך שמדליקים את הנרות, וברחבי העולם יכולים לראות איך גם כשילד יהודי מדליק את הנרות, מיד נראה אור ונזכרים בניסים ובנפלאות של חנוכה, מוסיפים בתורה ומצוות וממהרים את הגאולה. אחרי השיחה תרגם ר׳ שלום דובער שי' העכט (בשעת התרגום סגרו את כל המסכים ב770- חוץ מהמסך של כ"ק אדמו"ר שליט"א, עליו ראו שוב את כל המקומות, והתחיל ה״קרעדיטס״, ואחר כמה דקות (בשעה 5:00) נגמר השידור). ולהעיר שאח״כ המשיכו לראות ב770- כל הזמן את כ"ק אדמו"ר שליט"א על המסכים. השיחה השני' ארכה 16 דקות, מהשעה 5:02 עד השעה ,5:18 ובה הזכיר שוב את ה"סאַ טעלייט" באומרו שהדבר מיקל על גילוי אחדות ה' בבריאה כיון שהוא מקרב מרחקים ומאחד קצוות מרוחקים זו מזו, וכפי שראו כעת שיכלו להתאחד עם יהודים במוסקבה, ניו יורק, הודו (בעיר קלקוטה), יפן, ארץ ישראל, אוסטרלי' ועוד... והודות להתפתחויות הטכניות אפשר לפעול יותר בתורה ומצוות כמו להעביר הודעה לבנק בעניני צדקה, או לחנות לספק צורך של מישהו וכדומה. בהמשך, עורר כ"ק אדמו"ר שליט"א על תוספת במצות הצדקה ע"י כל המאזינים בכל מקום בעולם, וסוף השיחה הי' בברכות שעוד הלילה ידליקו נרות "בחצרות קדשך". אחרי השיחה תרגם הנ״ל, ובשעת התרגום פנה כ"ק אדמו"ר שליט"א וסימן לקרוא לש״ץ שי'. הריל״ג ניגש וכ"ק אדמו"ר שליט"א שאלו איפה החזן טלישבסקי? ומיד קראו לו והוא הגיע ונעמד על הבימה מאחורי כ"ק אדמו"ר שליט"א. כשהנ"ל סיים לתרגם, פנה כ"ק אדמו"ר שליט"א שוב לעבר הש״ץ, פנה בחזרה לרמקול ואמר: "אַ זוי ווי מ׳דאַ רף נאָ ך דאַ ווענען מעריב, במילא וועט מען דאַ ווענען מעריב מיט אַ הקדמה פון אַ ניגון. און אַ זוי ווי קבלת מעריב איז דאָ ך – 'מאימתי קורין את שמע בערבית', דער ענין פון קבלת עול, וועט דאָ ס זיין אויכעט 72 מיט דעם ניגון וואָ ס איז פאַ רבונדן..." (ומיד התחיל לשיר): "ניעט ניעט ניקאַ וואָ ..." והצטרפו כולם לשיר. כ"ק אדמו"ר שליט"א עודד פ"א בידו הימנית הק', פנה לימינו והביט לאחוריו, ואח"כ פנה חזרה והמשיך לעודד את השירה כמה פעמים. אח"כ פנה שוב לאחוריו, לקח את הסידור וחזר באיטיות למקום התפילה. הריל״ג עמד ליד הסטנדר של התפילה ואחז את הקערה ("שיסעל") ובתוכה ספל מים לנטילת ידיים עבור כ"ק אדמו"ר שליט"א. כ"ק אדמו"ר שליט"א הניח את הסידור על הסטנדר, לקח את הספל ואמר לריל"ג: "מ׳וועט דאַ ווענען איצטער מעריב" ידיו הק׳ ו״פ לסירוגין. אח"כ לקח את המגבת, וכשעוד אחז בה בידו השמאלית – המשיך לעודד את השירה בידו הימנית בחוזק רב. אח״כ לקח ר' חנינא שי' שפרלין (שעמד למטה על הרצפה) את הכלי מהריל״ג והחזיר את כל המים לבקבוק. כ"ק אדמו"ר שליט"א הבחין בכך ושאל את הריל״ג – כשמחייך חיוך רחב מאוד, עד שנדמה כי כמעט פרץ בצחוק!... – בהצביעו לעבר הנ״ל: "מ׳גייט איבערנוצן .74 הריל״ג ענה שלוקחים די וואַ סער?!" את זה ("אַ ז מ׳נעמט דאָ ס אַ וועק"), וכ"ק אדמו"ר שליט"א המשיך לחייך חיוך רחב... כ"ק אדמו"ר שליט"א החזיר את המגבת לריל"ג, ניגש לסטנדר ופתח את סידורו לתפילת מעריב. אחרי התפילה, באמצע קדיש דרבנן, החל כ"ק אדמו"ר שליט"א לרדת מהבימה, והמתין על המדרגות עד שסיימו את הקדיש. אח"כ בירך המנחה ר' שמעון העכט את כ"ק אדמו"ר שליט"א (בין היתר הזכיר את המדרש כי משיח ר"ת "מדליק שמונת ימי חנוכה"), ותוך כדי כך ירד כ"ק אדמו"ר שליט"א, ניגש לסטנדר שהי' יותר לצד שמאל של ארון הקודש, והתחיל לחלק לכאו״א דולר ו"דיים" בתוך שקית פלסטיק קטנה. [הסטנדר הי' השולחן הירוק שכ"ק אדמו"ר שליט"א משתמש בו לחלוקות, והשולחן עמד מתחת לבימה, שכנ״ל – היתה גדולה מאוד (ומילאה כמעט כל ה"חי״ת", חוץ מ"שביל" קטן לאורך הבימה (ממערב למזרח) ולרוחב הבימה ליד ארון הקודש (מצפון לדרום)), והסטנדר עמד בקצה הבימה (פני כ"ק אדמו"ר שליט"א למערב כרגיל), והאנשים נכנסו מה"שביל" (ממערב למזרח) ויצאו לשמאלם לחוץ]. בתחילה עברו אלו שהיו בתוך ביהכ"נ – הילדים, אנ״ש והתמימים ואח"כ הילדות, ואח"כ פתחו את הדלתות עבור שאר הקהל שעמד בחוץ. החלוקה התחילה בשעה 5:34 וארכה כשעה וחצי. כ"ק אדמו"ר שליט"א הי' בהתרוממות הרוח ("אויפגעלייגט"), והרבה לחייך לעבר תינוקות אחוזים בידי הוריהם וכדומה. כשעבר ר' א. ש"ט עם מר יוסף לוין, הצביע ר' א. ש"ט על הנ״ל באומרו שהוא הנחה את כל הכינוס, וכ"ק אדמו"ר שליט"א חייך אליו באומרו לו תודה. כשעבר ר' ניסן שי׳ מינדל שאלו כ"ק אדמו"ר שליט"א בחיוך האם רעייתו נמצאת כאן, והנ״ל ענה. לר' עוזיאל שי׳ חזנוב נתן שקית נוספת. לאדמו"ר מזידיטשוב אמר: "בשורות טובות". לכמה מהעוברים אמר: "הצלחה רבה". קרוב לסוף החלוקה פתח כ"ק אדמו"ר שליט"א את הסידור מאחורה ומיד סגרו. בסוף החלוקה הכניס עוד שקית לתוך הסידור, חילק לעוד כמה שהגיעו זה עתה, ואח"כ ניגש לארון הקודש כרגיל ונגע בפרוכת באמצעו (כיון שלצדה הימני הי' קשה להגיע עקב הבימה כנ״ל), ואח״כ גם נגע בצדה השמאלי (!). כ"ק אדמו"ר שליט"א יצא מביהכ"נ בשעה ,7:06 כשנעצר כמה פעמים בדרך להמשיך לחלק לכו״כ שהגיעו זה עתה. [מאוחר יותר המשיך הריל״ג לחלק לאלו שלא קיבלו]. כדאי להעיר שכל ה״סאַ טעלייט״ התנהל בצורה מאוד מסודרת (וכנ"ל), עד שאפילו המומחים ברשת הטלוויזי' ".N.N.C "העידו שהי' מאוד מקצועי (״פּ ראָ פעשינאַ ל״) וכו', והתודה והברכה נתונה בשם כל העולם כולו לכל התמימים שעבדו ללא ליאות יומם ולילה במרץ עצום לוודאות שהכל יתנהל בהצלחה מרובה. כדאי להעיר גם שמספר הטלפון LUBAVITCH1-800- שהי' על המסך כ10- פעמים במשך התוכנית, הביא לכ3,800- איש שהתקשרו עבור עלון חנוכה ושאלות וכיו״ב, וכן כ200- איש שביקשו את הוידיאו. כמו״כ נודע (ע״פ השמועה) שכשנכנס הרחי״ק לכ"ק אדמו"ר שליט"א (אחרי החלוקה הנ"ל), הביע כ"ק אדמו"ר שליט"א שביעות רצון על כל התוכנית, והי' מאוד מרוצה ממנה.