י"ז כסלו תשנ"ג

מתוך יומן 770
גרסה מ־17:33, 21 באוקטובר 2007 מאת יומן-770 (שיחה | תרומות)
(הבדל) → הגרסה הקודמת | צפו בגרסה נוכחית (הבדל) | הגרסה הבאה ← (הבדל)
יומן 770

יום שבת קודש

לאחר המתנה ארוכה של החתנים וכו', נודע שכ"ק אד"ש לא יצא כבשבת שעברה לקריה"ת וקראו בתורה בזאל למע' בסמוך להול כשהדלתות פתוחות ע"מ שיוכלו לשמוע את הקריאה בקודש פנימה. הבעל קורא הי' הרב שוסטערמן, ובמנין זה עלו לתורה כל החתנים וכו'.

לאחר הקריאה, כאשר המזכירים הלכו לביתם, נודע שלעת עתה לא תתקיים ככל הנראה תפילת מנחה, והקהל מיהר איש איש לביתו לקדש על היין, לטעום דבר מה ולחזור ככל המוקדם לבית משיח.

בבית משיח התקיימה התוועדות חסידים מיוחדת, שבה התוועד הרה"ח ר' דוד שי' רסקין. בהתוועדות זו למדו את שיחת הקודש דכ"ק אד"ש מההתוועדות אשתקד, והר' דוד שי' רסקין חילק משקה שהרבי הוציא במיוחד להתוועדות זו.

בשעה 2:55 נודע ע"ד תפילת מנחה. ההודעה התפרסמה בשכונה בכל מיני דרכים ואופנים המותרים, ומכל עבר נהרו המונים ל-770, למרות היום המושלג. ב-3:05 יצא כ"ק אד"ש לתפילת מנחה בחדר המיוחד. בסיום התפלה יצא אל ה'פארץ', והקהל הי' מוכן עם כוסיות 'לחיים' בידיו. כ"ק אד"ש ענה בתחלה 'לחיים' לכל הכיוונים, ובתנועות ראשו הק' החלו לנגן 'יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד'. לאחמ"כ משך זמן מסויים נראה כ"ק אד"ש "פארטראכט", ושוב כעבור כשלוש דקות החל לעודד בחזקה בראשו וגופו הק', הדבר נמשך כרגע, ולאחר מכן חזר המצב הקודם, ומפעם לפעם עצם כ"ק אד"ש את עיניו הק', וכעבור משך זמן סגרו את הוילון עפ"י סימן.

לתפילת ערבית לא יצא כ"ק אד"ש.

מוצש"ק

מאות מתושבי ותלמידי מוריסטאון ששבתו בקראון-הייטס, המתינו בכליון עינים לזכות ולעבור ע"פ כ"ק אד"ש, אך כשהשעה התאחרה הבינו איפוא כי הדבר לא יצא לפועל, ושבו לבסיסם.

הלילה התוועד הרה"ח ר' י.כ. ב'חובבי תורה' עם תלמידי הקבוצה, ובה עורר ודיבר רבות אודות השפע וריבוי השיחות והמאמרים וכו' שכ"ק אד"ש מבזבז האוצרות במלחמה, ובשנים האחרונות הורה כ"ק אד"ש לפרסם כל מה שיש, אגרות ומאמרים שלא היו עד עתה; כן חזר על הסיפור הידוע שבשנים הראשונות לנשיאות, בא' ההתוועדויות, כ"ק אד"ש דיבר אודות ענין מסויים בחסידות שמובא במאמרי אדמוה"ז תקס"ב תקס"ג, והרבי נתן הביכעל להרב חודקוב שיתן לר' י. שיעיין בו, ואמר לו שיסתכל אך ורק בקטע הנ"ל, והר' חודקוב עמד והשגיח שלא יציץ בחלקים אחרים. לפועל, לאחר שנים הותר הביכעל לפירסום וניתנה הוראה להדפיס את כל הספר. והיום, אומר ר' י., ראיתי שלא הי' כתוב שם דבר מיוחד... ואעפ"כ אז לא נתנו כל דבר לפרסם, ואילו עתה לקראת הנצחון בזבז כ"ק אד"ש את כל האוצרות, ולא רק שהרבי התיר לפירסום דברים של רביים קודמים, אלא שהרבי גילה ענינים חדשים שלא היו עד עתה, ענינים עמוקים ביותר, ובאופן של "חוצה" ממש. ובמילא צריכים לדעת שזה הזמן של נצחון המלחמה שלכן מבזבזים את האוצרות.