כ"ג טבת תשנ"ג

מתוך יומן 770
גרסה מ־16:37, 22 באוקטובר 2007 מאת יומן-770 (שיחה | תרומות)
(הבדל) → הגרסה הקודמת | צפו בגרסה נוכחית (הבדל) | הגרסה הבאה ← (הבדל)
יומן 770

יום שבת קודש (מברכים) כ"ג טבת

בשעות הבוקר התפלל כ"ק אד"ש מה"מ בחדרו הק' וקידש. מאוחר יותר, בשעה 11:50, התקיימה קריה"ת בזאל למע', כשהדלתות הפונות לחדרו של כ"ק אד"ש מה"מ פתוחות. בעת הקריאה נשמעו כמ"פ אנחותיו (היל"ת) של כ"ק אד"ש מה"מ מכאבים, והדבר גרם צער רב. יצויין שכן הי' גם אתמול בלילה.

מאוחר יותר, בשעה 1:10, נכנס כ"ק אד"ש מה"מ לתפילת מנחה. רוב הקהל עדיין לא הספיק לצאת לביתו. השמחה גברה שבעתיים בסיום התפלה, כשנודע שכ"ק אד"ש מה"מ יוצא אל המרפסת, ומיד החלו בניגון 'יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד'. כ"ק אד"ש מה"מ סקר את הקהל, ימינה, שמאלה, קדימה ולמטה, תוך כדי כשמתרומם מעט, וכעבור כדקה סימן לסגירת הוילון. השעה היתה 1:34. 'מחשבי עתים' ידעו לציין את דיוק השעה בה יצא כ"ק אד"ש מה"מ אל המרפסת, 1:30...

לאחר שנכנס כ"ק אד"ש מה"מ לחדרו, התקיימה התוועדות חסידית, במהלכה אף חולק משקה שהוציא כ"ק אד"ש מה"מ במיוחד עבור התוועדות זו.

בין המתוועדים היו הרה"ח ר' י.כ., הרה"ח ר' פנחס שי' קארף, הרה"ג ר' משה שי' הבלין, הרה"ח ר' ש"ב שי' ליפסקער והרה"ח ר' מאיר שי' מינקוביץ. תוכן ההתוועדות הי' בנוגע לענין שהזמן גרמא - מאה ושמונים שנה להסתלקות אדמוה"ז. כן צויין שבשנה זו חל יום ההילולא באותה קביעות שהיתה בעת הפטירה.

ר' י. שי' סיפר כמה וכמה סיפורים מההתוועדות המיוחדת של כ"ק אד"ש מה"מ שליט"א שהיתה בשנת ה'ק"ן.

מוצש"ק

אצל חסידים נהגו לאחל שלעת"ל יהי' "מלאה הארץ פארבריינגע'ס"..., וגם הערב זכינו, בבחי' 'טועמי' חיים זכו', לריבוי התוועדויות, כמה מסיבות של 'מלווה מלכה', ובנוסף להם חגיגת 'סיום הלכות ברמב"ם' שהתקיימה בבית משיח, וכן כינוס צאצאי כ"ק אדמו"ר הזקן שהתקיים באהלי תורה.

מסיבת המלוה מלכה של צאצאי אדמו"ר הזקן

בנוסף לכל ההתכנסויות האחרות שהתקיימו בערב זה, התאסף קהל רב ונכבד לחגוג את מסיבת המלוה מלכה השנתית של איגוד צאצאי רבנו הזקן.

סביב שולחנות ערוכים התיישבו קבוצות קבוצות של צאצאים, זקנים ונערים יחדיו, לאו דווקא חסידים, כשהחוט המקשר ביניהם הוא שלשלת היחוסין המשותפת, הלא המה צאצאי כ"ק אדמו"ר הזקן, בעל התניא והשו"ע.

על כתלי האולם תלו שלטים רבים אודות משיח וכיו"ב, והמנחה הנכבד, הרה"ח ר' שמואל מ.מ. שי' בוטמאן, ראש איגוד הצאצאים בארצה"ב, הנחה בכשרון ובתבונה את הכינוס המתקיים (מידי שנה בשנה) בהתאם להוראת כ"ק אדמו"ר שליט"א. בפתח דבריו דיבר אודות הקביעות המיוחדת של יום ההילולא השנה, שחל בהשגח"פ באותה קביעות שהיתה בפעם הראשונה.

החוזר הגה"ח ר' י.כ., גם הוא ממשפחת הצאצאים, פתח בדבר מלכות - שיחת כ"ק אד"ש בקשר לכ"ד טבת, וקישר בין הרמב"ם ואדמו"ר הזקן, שיום הסתלקותם סמוך זה לזה. כן עורר חזק אודות הנבואה של נשיא דורנו, ש"הנה זה בא". יצויין כי בין המשתתפים בלט במיוחד אחד מהמשפחה העניפה, חבר המזכירות הרה"ח ר' יהודה לייב שי' גרונר.

הגאון ר' עמרם קליין [בנו של הגאון ר' מנשה קליין שליט"א] (חתנו של האדמו"ר מאלכסנדר - חתנו של הרה"ח חנני' יוסף ע"ה הלפרין - ממשפחת בית רבנו), דיבר אודות גודל הזכות והחשיבות של כל אחד שזכה להימנות על צאצאי כ"ק רבנו הזקן. בהמשך דבריו סיפר קצת על נסיעות שעשה ברחבי העולם וזכה להכיר מקרוב את פעילותם הברוכה של השלוחים בקירוב רחוקים, ובפרט בפירסום ענין ביאת המשיח בקרוב.

הרה"ג הרה"ח ר' ישראל שי' פרידמן, ראש ישיבת אהלי תורה, סיים את שו"ע אדמוה"ז והמשיך בהדרן נפלא.

אורח חשוב מאה"ק, הרה"ח ר' מיכאל שי' הלפרין - רבה של הגבעה הצרפתית, התחיל את המחזור החדש.

בעת הכינוס פוזרו גם בין הנוכחים כרטיסי מפתח ההלכות של שולחן ערוך אדה"ז ובמעמד זה לקח איש איש על עצמו את חלקו במחזור החדש של לימוד כל השו"ע, עד הפגישה בשנה הבאה בע"ה.

עתה הוזמן למיקרופון צאצא חשוב, הרה"ח ר' אהרן דב שי' הלפרין - עורך כפ"ח, שדיבר בפרשת השבוע בנוגע לקושי השעבוד, וכפי שמשה רבינו בא בתביעה להקב"ה: "ומאז באתי אל פרעה לדבר בשמך הרע לעם הזה". שצעקה זו נצחית היא. מאז שהרבי שליט"א - משה שבדורנו - הוא גואל אחרון, הודיע לעם ישראל את הבשורה של הקב"ה, "הגיע זמן גאולתכם", "הרע לעם הזה", ארע מה שארע ל"ע. אבל מובטחים אנו, שסוכ"ס, כפי שהי' אז כן גם היום, ובעזרה"י יקויים בנו "ובני ישראל יוצאים ביד רמה" - כ"ק אד"ש ילחום מלחמת ה' וינצח, ובקרוב ממש יוליכנו קוממיות לארצנו הקדושה.

אחריו דיבר הרה"ג ר' בן ציון שי' וואזנר (בנו של הגאון ר' שמואל שי' וואזנר אב"ד זכרון מאיר), שגם הוא דיבר בפרד"ס התורה בפרשת השבוע. כן איחל רפו"ש וקרובה לכ"ק אד"ש.

הרה"ח ר' חיים יהודה שי' בק, גם הוא מחשובי הצאצאים, הוזמן אף הוא לשאת דברים, ודיבר על חשיבות הפעילות בעניני הפצת היהדות, מיסודו של אדמו"ר הזקן. בסיום דבריו איחל ברכה ורפואה לרבי שליט"א, וסיים בברכה שכ"ק אדמו"ר שליט"א יוליכנו לגאולה שלימה.

כאן התקיימה מעין 'הפוגה קצרה' ע"מ לקיים את המצוה של 'סעודתא דדוד מלכא משיחא', ברוב פאר והדר, ולאחמ"כ המשיכו בתכנית.

בינתיים חילק הרב בוטמן שי' משקה שהואיל כ"ק אד"ש מה"מ להוציא במיוחד עבור התוועדות זו.

הרה"ח הרה"ג ר' משה שי' הבלין, ראש ישיבת תומכי תמימים קרית-גת, ביאר בעמקות ענין ברמב"ם ובשו"ע אדמוה"ז.

וכאן הגיע הכינוס לקראת סיומו הרשמי, ולאחר ברכת המזון נשארו התמימים שי' להתוועדות חסידית עם מארגן הכינוס, הרה"ח ר' שמואל שי' בוטמאן - שהתוועד עימם זמן רב.

סיום הלכות ברמב"ם

הערב ערכו 'סעודתא דדוד מלכא משיחא' לרגל ההילולא של אדמוה"ז, ביחד עם סיום הל' מעשר ברמב"ם, והתחלת הלכות מעשר שני ונטע רבעי. כרגיל לאחרונה הכריזו כל הקהל ג"פ 'יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד', השמיעו שיחה קדושה מט"ו תמוז תשמ"ו בנוגע לעניני השכונה והספרים, ולאחר מכן הרה"ח ר' זושא שי' פלדמן עשה הסיום וההתחלה, והאריך כיד ה' הטובה עליו. לאחמ"כ, כמנהגו, סיפר הרה"ח ר' יוסף שי' רייצעס סיפור חסידי, והפעם - כמה סיפורים מכ"ק אדמוה"ז. הרב ראפ - כהרגלו - קישר הכל עם הזמן, ולאחמ"כ ר' עוזיאל שי' פלטין הוסיף על דבריו על-פי הרמז דרוש וסוד, וחיזק את הקהל באמונה ש'הנה הנה זה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בא' ומולכינו לארצה"ק בגאולה שלימה ויבנה מקדש במקומו ויקבץ נדחי ישראל תומ"י ממש. אחרון דיבר ר' אברהם שי' וויקלער, שבין הדברים דייק 'לשיטתי וכו' בכל הל' מעשר ומעשר שני ונטע רבעי בהרמב"ם.

לאחמ"כ התוועדו, כשתוכן הדברים הי' בנוגע לנבואתו של נשיא דורנו מלך המשיח, ש"הנה הנה משיח בא". ושוב חזרו ותמהו על כך, שלאחרי כל הנבואות וההוראות של כ"ק אד"ש מה"מ בנוגע למאורעות שארעו בעולם ודאגו מאוד, וכ"ק אד"ש מה"מ הרגיע את הרוחות וראו שלא נפל מדבריו כמלוא נימה - החל ממלחמת המפרץ וכלה בהוריקן בקיץ אשתקד - ואיך זה שעדיין ישנם כמה יחידים שאצלם הענין לא מונח. א' מהמתוועדים ניסה להגן עליהם באמרו, שבפרשת השבוע אנו קוראים "ולא שמעו אל משה (בהגאולה הראשונה) מקוצר רוח - מלשון רוחניות - פי', השיחות והמאמרים של כ"ק אד"ש מה"מ מה"מ, (וכן מהרמב"ם דכ"ד טבת בסופו, שהראב"ד משיג עליו "אלו דברי רוח" והרדב"ז על המקום משיג "וסברת רבינו (הרמב"ם) נכונה בטעמא כאשר כתבתי וברוח פיו אנחנו חיים") ומעבודה קשה". כשהנביא אומר שזה עכשיו ממש וצריכים להתכונן, א"כ כאפט זיך צום שכל און טוט וואס מ'קען להיות מוכנים ולהכין את כל או"א עד כמה שידו מגעת... ומתוך צעקה פנימית סיים החסיד "יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד".