ז' תשרי תשס"ח
יום רביעי ז' תשרי:
גם היום מתקיימים שיעורים בנגלה לישיבות קטנות וגדולות, כשהפעם גם האברכים זוכים לשיעור מיוחד בנושא ה'בית היהודי' עם הרה"ח ר' אלעזר קעניג. שיעור שאורגן בשיתוף עם "התאחדות החסידים" לקבלת פני משיח.
אמנם טרם הגענו ליוה"כ, אך את ריח סוכות הקרב ובא ניתן כבר להריח, זאת בעקבות בניית הסוכה הגדולה בחצר 770 שלקראת הצהריים עומדת כבר על טילה.
במחלקה הרוחנית של אש"ל אינם נחים לרגע, והיום בצהריים זוכים אנו לתכנית מרתקת ומאלפת ב"הנהגות קודש" של כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח.
בזה אחר זה עולים רבנים ומשפיעים שזכו לראות מקרוב את הנהגותיו הקדושות במשך שנים, חלקם אף כותבי יומנים, ושופכים אור למאות התמימים ואנ"ש שהאזינו בקשב רב, מבטאים את רצונם העז לרכוש לעצמם את ההנהגות שנוהג הרבי שליט"א ברבים - כהוראה לרבים.
נאמו ב'פאנל' המיוחד: הרה"ח שלום יעקב חזן, חבר מערכת "אוצר החסידים" ועורך "בית משיח, הרה"ח יוסף יצחק אופן, משפיע חח"ל צפת ו"תורת אמת", הרה"ח שנ"ז הרצל, ר"י תות"ל ניו-דז'רזי והרה"ח משה אורנשטיין, משפיע ראשי בחח"ל צפת.
בין-לבין משתף הרב אורנשטיין את הקהל ב'מעשה' שראה בעיניו: בבוקרו של "שבת שובה" תשל"ד שחל באותה קביעות של השנה, נכנס כ"ק אדמו"ר שליט"א בפתאומיות ל'זאַל' הגדול וניגש לאחד הבחורים שישב באזור ושאלו מי מהנהלת הישיבה נמצא, ולאחמ"כ מי מה'אלטערע בחורים' נמצא. כשהבחור לא ידע מה להשיב היה ניכר על פניו הק' הכאב העצום מכך שה'סדר' לא היה מלא... "וזאת למרות היומיים המתישים של התוועדויות ו'חזרות'...", מסיים הרב אורנשטיין.
בערב מתקיימות שתי התוועדויות מרכזיות. אחת לישיבות גדולות ב-770 עם הרה"ח ר' יוסף יצחק אופן. ואחת לישיבות קטנות ב'געצל'ס שול' עם הרבנים: אסף פרומר, ש"א סענדר ווילשאנסקי ושמעון יהודה פיזם.
הרב אופן מדבר על-כך שחייבים לגשת עם הכנה מסוימת לתפילה עם הרבי. אי-אפשר להראות את הפרצוף מול פני הקודש כל עוד לא טבלנו במקווה המטהר – מאמר חסידות לפני התפילה. לאחר ההתוועדות פוצח הרב אופן בשירת "יחי" ותוך דקות ספורות נוצר מעגל גדול אליו הצטרף כל מי שהיה באותה עת ב-770...
במקביל מתקיימת ההתוועדות הקבועה לבוגרי ישיבת חח"ל צפת של ה'קבוצה' הפותחת. מה רבה הייתה שמחתנו, כשלהתוועדות הצטרפו כל שאר תלמידי ה'קבוצה' שלמדו בישיבות אחרות. השעות בהן ישבנו והתוועדנו יחד על מהותו של תמים במסגרת ה'קבוצה', הוכיחו יותר מכל, שאף מונע לא יכול לעצור בעד אחוות התמימים, אחים לאותו אבא.