כ"ד תשרי תשס"ח
ליל ויום ש"ק בראשית – שבת מברכים:
"אַזוי ווי מ'שטעלט זיך אַוועק אין שבת בראשית, אַזוי גייט אַ גאַנץ יאָר". תארו לעצמכם איזו משמעות יש לכזה משפט, כשנמצאים ב-770. כל רגע הוא יקר מכל יקר, וזה מורגש היטב בחלל 770 עוד ברגעיה הראשונים של השבת.
תפילת מעריב נערכת היום "ברוב שירה וזמרה" ובשמחה גדולה. זאת נזקף לזכותו של הש"צ הקבוע לתפילות שבת בראשית, הרה"ח ר' משה טעלישעבסקי.
לאחר סעודת שבת אני שם את פעמיי לעבר 770, וזה המראה שנגלה לעיניי: מאות תמימים ואנ"ש, לומדים את השיעורים היומיים שהיום קצת 'מתארכים'. את כל החומש-רש"י של בראשית, שנים מקרא ואחד תרגום, בל נשכח את הרמב"ם היומי...
אני פונה לאזור שמתחת ל'עזרת נשים' ומולי מתגלם "גילוי העצם" כפשוטו. כעשרה אברכים נמים את שנתם, כשבידם מחזיקים, לא פחות ולא יותר, את תינוקותיהם שלא יכלו לצאת החוצה מחמת טלטול. זוהי "הבאת הביכורים" של דור השביעי...
בשעה 8:30 פותח את המניין תהלים הש"צ ר' שלום דיקשטיין . ובשעה 10:30 ניגש החזן לעמוד ופותח ב"יהי רצון...". נקל לתאר את עוצמת ה"שיבנה" שבא לאחריו, כאשר הקול של החזן כה מוכר לנו מהתוועדויותיו של הרבי שליט"א, כשהוא מעודד נמרצות את השירה לאחר ה"יהי רצון" של הרב טעלישבסקי.
לפני קריה"ת נעמד הגבאי ר' זלמן ליפסקער ופותח במכירות לטובת ביהכנ"ס שארכו כשעה לערך.
כמחצית השעה לאחר סיום התפילה נפתחת ההתוועדות הקבועה של הרבי שליט"א, כשהיום מצטרפים לקול השירה, התוועדויות לרוב של חתנים. בשולחן האמצעי יושבים עשרות משפיעים ושלוחים, מתוועדים ומעוררים על דרכי ההתקשרות לאילנא דחיי', חדורים ב'שער' המרכזי: קבלת פני משיח צדקנו.
סיום ההתוועדות נושק לתפילת מנחה כשמיד לאחריה נוטל הקהל הרב את ידיו כהוראת הרבי שליט"א.
אם בר"ה, הצלחתי עוד
איכשהו 'לדחוף' את הכמות העצומה אל-תוך המשפט "770 הומה אדם", הרי שהיום, אין במשמעותו של אף משפט או 'צמד מילים' לתאר את הצפיפות ואת הדוחק הרב ששרר בעת ה"התוועדות קודש" בה נטלו חלק, אלפים רבים, חלקם שהגיעו רק לפני סוכות או שמיני עצרת...