כ"ז ניסן תשנ"ג
יום ראשון כ"ז ניסן
זמן הקיץ אצל תלמידי הישיבה ד'770' בכלל, ותלמידי ה'קבוצה' במיוחד, התחיל ברגל ימין. ספסלי בית המדרש התמלאו מפה לפה והלימודים חודשו בחיות מיוחדת וחדשה לאחר הגילויים של פסח, ומתוך אמונה ובטחון ש"אט אט קומט משיח" ונזכה לרפואתו הקרובה והשלימה והתגלות מלך המשיח לעין כל.
לתפילת מנחה נכנס כ"ק אד"ש מה"מ בשעה 3:26. לאחר התפלה יצא אל המרפסת, סקר מעט את הקהל שניגן "יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד", התקרב למעקה המרפסת ומלמל בשפתותיו הק'. כעבור דקה סימן לסגירת הוילון.
הערב ביקר אצל כ"ק אד"ש מה"מ הד"ר שלום הירשמן. רבים מאנ"ש והתמימים מוטרדים ומודאגים משלום כ"ק אד"ש מה"מ לאחר שזה כמה ימים שלרבי יש יסורים נוראים, ובאופן שאינו מסתיר זאת מאיש. בלילות ובימים האחרונים הרבי מתייסר מכאבים.
בשעה היעודה לתפילת ערבית ציפה קהל גדול מהרגיל לצאת כ"ק אד"ש מה"מ, וכרגיל בימי ראשון מגיעים רבים שאינם תושבי השכונה. אמנם, לפי הידיעות שהגיעו מהקודש פנימה לא היה נראה שתתקיים תפילה בזמן זה.
בשעה 8:45 לערך קיימו חברי המזכירות והרופאים מנין ב'הול' לתפילת ערבית, וזה היה רמז שככל הנראה לא יצא כ"ק אד"ש מה"מ לתפילה הערב. הקהל הלך לביתו בלב שבור ובתחושה של זעקת עד מתי???
בשעה 8:00 בערב החל מעגל הלימודים בעניני משיח וגאולה. מבעוד מועד דאגו המארגנים להכין מודעות אודות זמני השיעורים ומגידי השיעורים שהתחלקו לכל גווני הקשת - שיעורים באנגלית, אידית, ולה"ק.
בסיום כל שיעור צפו משתתפי השיעור בוידיאו של השיחה הידועה, שיחה שנאמרה בטון כואב שגרם זעזוע עמוק לכולם, והיה ניכר על פני השומעים שבכל פעם מרגישים את הדברים כחדשים ממש.
מעגל השיעורים הזה אורגן ע"י הת' שלום דובער שי' גרינברג והרה"ח שלום שי' חריטונוב, בחסות ובאדיבות מרכז שידורי חב"ד.
מאוחר יותר התקיימה חגיגת בר מצוה של הת' שמואל שי' נחשון (בר"ד) בזאל למעלה, בהשתתפות רבנים, עסקנים, משפיעים ותלמידי התמימים.
החגיגה נמשכה עד שעה מאוחרת והסתיימה מתוך התוועדות חסידית בשעות הקטנות של הלילה.
את מכתבו של כ"ק אד"ש מה"מ לחגיגה זו הקריא מד"א הרב מארלאו, שאח"כ נשא דברי ברכה. הוא ציין שבהשגח"פ האיש שמתעסק בפעילות בעניני משיח באופן של "אורות דתוהו" חוגג בר מצוה לבנו ביום בו נאמרה השיחה של עבודה באופן דאורות דתוהו.
הרב מארלאו אף הוסיף שהוא חשב לפרש את ההכרזה "יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד" כך: "יחי" מלשון חיות - צריכים לחיות עם הענין שאדוננו מורנו ורבנו הוא מלך המשיח.
אחר כך דיבר הרב נחשון בארוכה אודות כל מאורעות התקופה מאז כ"ז ניסן, והוראותיו של הרבי - איך להביא להתגלותו, בתוך דבריו דיבר אודות הלימוד שיש מענין המרגלים שהיו צדיקים גדולים וחסידים, נשיאי העדה, ואעפ"כ כשמשה רבנו שלח אותם לראות - לא האם לכבוש אלא מהיכן יהיה יותר נוח - הם ענו "לא נוכל לה", ואז משה רבנו אמר להם שלא זו השליחות שלהם. וכך גם כיום: הרבי נתן לנו ההוראה לפעול באופן של אורות דתוהו, וכ"א צריך לעשות זאת. אף אחד אינו רשאי לומר "לא נוכל לה" - לפעול בענין המשיח, כי הרבי רק הטיל עלינו את השליחות - איך לבשר את הבשורה ולהכין את העולם.
הרב משה סלונים התוועד אף הוא כדרכו מימים ימימה. היתה זו התוועדות חברים בהתלהבות מיוחדת. כן התוועדו הרב יצחק שי' שפרינגער, הרב שלום בער פרידמן, הרב לייבל שי' מאצקין, הרב שלום בער שי' ליפסקער, הרב ליפא שי' שפירא, והרב לוי"צ שפירא ועוד.