כ"ג סיון תשנ"ג

מתוך יומן 770
גרסה מ־01:24, 26 באוקטובר 2007 מאת יומן-770 (שיחה | תרומות)
(הבדל) → הגרסה הקודמת | צפו בגרסה נוכחית (הבדל) | הגרסה הבאה ← (הבדל)
יומן 770

יום שבת קודש - מבה"ח תמוז

לתפילת שחרית לא יצא כ"ק אד"ש מה"מ, וקריאת התורה התקיימה א"כ בזאל למע', כשכל הדלתות פתוחות.

בסיום התפלה נשאר הקהל ב-770 בהמתנה, כמידי שבת, ל-1:30 - מועד תפילת המנחה. אלא שכעבור משך זמן נודע שלא תתקיים התפלה במועדה, וכאשר המזכירים אף הלכו לביתם, הי' זה יותר מרמז לאמיתות השמועה... וברחבי השכונה התקיימו התוועדויות רבתיות לרגל ולכבוד החתנים שמתחתנים בשבוע הקרוב. הגדולה שבהם התקיימה בליובאוויטשער ישיבה - של החתן התמים זאב שי' זיילר.

וב-770 התקיימה התוועדות, כמידי שבת, ובפרט שיומא דקא גרים - שבת מברכים תמוז.

מנחה במפתיע...

בהתוועדות זו עוררו ב'צו השעה' על עניני משיח, ונאמנים לציווי של "לעבן מיט דער צייט", הפיקו הוראה מפרשת השבוע - שכאשר קיים הענין של 'ונהי' בעינינו כחגבים', אזי 'וכן היינו בעיניהם'... וההוראה בפועל: שלא להתפעל מה יאמרו וכו' - צריכים לפרסם בראש חוצות את המוטל עלינו ואשר נצטוינו מכ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח.

בשעה 4:45 נכנס כ"ק אד"ש מה"מ לחדר המיוחד, והוילונות כבר הורמו מקודם... הקהל הקטן שהי' ב-770 לא חש כלל בנעשה וא' מהשוהים בקודש הי' צריך איפוא לצאת אל המרפסת; פתח הוילון וצעק שיתחילו 'אשרי', מאחר שכ"ק אד"ש מה"מ כבר ממתין... בינתיים הוקפצו הבחורים מהזאל למע'. מנין המתוועדים בקצה בית הכנסת הוקפץ אף הוא למקום התפלה, וברחבי השכונה רצו בחורים להודיע על התפלה. כשהגיעו לקריאת התורה, התברר כי נעדרים כל ה'בעלי קריאה'... ובלית ברירה התנדב התמים ל.ה. לקרוא בתורה. במשך כל התפילה הי' בית הכנסת כמעט ריק, ורק לקראת סיום הספיק להתמלא מעט... מיד לאחר ה'קדיש בתרא' הורדו התריסים ומלך המשיח יצא אל המרפסת, והביט מיד לשמאלו ולאחמ"כ למולו. שפתותיו הק' נעו, ולאחמ"כ החל לעודד השירה. כ"ק אד"ש מה"מ התקרב מעט למרפסת וסקר את הקהל שעומד קרוב יותר משמאל וממול, ולסיום סימן בידו הק' בתנועה כפולה לסגירת הוילון. משך הגילוי הי' כדקה.

מוצש"ק

אף שהשבת כבר מאחורינו (מועד יציאת השבת ב-9:18), הרי שלעת-עתה לא נראה סימן להשתתפותו של כ"ק אד"ש מה"מ בתפילת ערבית.

מעריב ויחידות

ואמנם, לאחר המתנה של כחצי שעה, יורדים הבחורים בריצה מהזאל למעלה ובפיהם הבשורה: 'מעריב נאו', וכעבור כחמש דקות נכנס כ"ק אד"ש מה"מ לחדר המיוחד. בסיום התפלה יצא אל המרפסת, כאשר הש"צ אחז באמצע קדיש בתרא: כ"ק אד"ש מה"מ הביט לשמאלו, התקרב מעט למרפסת ולאחמ"כ, עם התחלת ה'הבדלה' ע"י הרה"ח ר' יהודה שי' קעלער, פנה והביט לעברו משך כל הזמן עד לאחר ברכה אחרונה. בינתיים החל הקהל לנגן 'יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד', וכ"ק אד"ש מה"מ המשיך להביט עליו והחל לנגן בפיו, וכעבור שניות ספורות החל לעודד בראשו הק', בתנועה אחת של מעלה ומטה, אך כעבור זמן החל לעודד ברצף קדימה ואחורה, ולסיום הביט לשמאלו לסגירת הוילון. משך הגילוי הי' 5 וחצי דקות, והי' מאוד שמח.

מיד לאחמ"כ התקיימה 'יחידות'. ע"פ הקודש עברו תלמידות המסיימות וכן המחנכות, וכמו"כ משתתפי ה'פגישה' שבאו לשבת, וכן בר מצוות וכד'. ה'יחידות' נמשכה כ-16 דק': תחלה עברו הנשים כ-10 דק', וב-6 דקות הנותרות עברו האנשים.

כ"ק אד"ש מה"מ קבל את כולם במאור פנים מיוחד, בהביטו על כל אחד ואחת אינדיבידואלית, והנהן בראשו הק' לכמה וכמה וחייך. בין העוברים היו שברכו 'יחי המלך', 'משיח נאו', 'רפו"ש' וכו', וכ"ק אד"ש מה"מ ענה להם בפיו הק'.

יצויין כי אין דין ראיית פני המלך במרפסת למטה, מרחוק, לעומת ראיית פני המלך בעת ה'יחידות', והדבר מזכיר - לכל מי שחווה בו - את 'חלוקת הדולרים', במבטו המיוחד של כ"ק אד"ש מה"מ על כל אחד ואחד ממש בפרטיות.