ט' מנחם-אב תשמ"ב
יום ה' צום ט' אב ה'תשמ"ב
הגיע מביתו ב9:05. ירד לתפילת שחרית ב-10:00. פתח את הסידור והניחו בגובה הסטנדר, בידו הימנית אחז בו ולמטה יותר פתח "אור התורה" וכל זמן התפילה קרא ב"אור התורה" [בעמידה] ואת הסידור דפדף כל פעם להיכן שאוחזים. ב'שמע ישראל' שם ידו על עיניו, בחזרת הש"ץ חצי הראשון הסתכל ב"אור התורה", אח"כ התיישב ושם את הסידור על המדף והסתכל בספר הקינות [אתמול נפלו 2 דפים מספר הקינות, אד"ש הרימם ונישקם ושם בתוך הספר] בזמן שהתחילו הקהל שמו"ע אד"ש הזיז את הארגז שעמד מאחוריו כמו שמתכונן לפסיעות, אך אד"ש לא עשה את הפסיעות. קרה"ת קראו בס"ת דמשיח לקחוהו בלי הכתר וכו', אד"ש עלה למפטיר. לקינות התיישב ואמר כסדר, באחד הקטעים עשה תנועות בידו הק' פתח האצבעות וכיו"ב וכן בלילה. ב"אלי ציון" נעמד, וכשהש"ץ התחיל אד"ש ג"כ התחיל יחד עמו. גמר הפזמון לפני הש"ץ, ומיד התחיל את מה שאומרים חלק מאתמול בלילה. אחרי קדיש בתרא, אמרו המשניות האחרונות של מועד קטן.
ירד למנחה ב-3:15 חילק צדקה, נגע בפרוכת [משא"כ בתפילות שלא היו פרוכת הסתכל על ארוה"ק]. הי' עטוף טו"ת וכבר הי' קשור באצבעו ג' כריכות באצבעו הק'. מיד סידר הקשר של ראש וישר את התש"ר וש"י, וכן בג' כריכות בדק שיהי' החלק שמתחבר צמוד ויותר למטה, נפרד רצועה א' מהשני'. כן ישר התפילין כמה פעמים במשך התפילה. התחילו בשיר של יום וכסדר לפני קרבנות שוב סידר התפילין כנ"ל, וכן לפני מנחה ואחרי תפילת שמו"ע "בפותח את ידך" נישק התש"י וש"ר וכרגיל שם אצבעותיו על עיניו ונשקם. לאחרי שגמר 'אשרי' [חיכה] עדיין לא התחיל הש"ץ. אד"ש עלה למפטיר, (הטלית הי' לצד יותר, ז.א. על הראש הגיעו כבר הפסים השחורים) בחזרת הש"ץ התיישב והסתכל בסידור, בברכת כהנים הסתכל כרגיל על הש"ץ (הרב חדקוב). בדרכו הי' נרתיק של תפילין על סידור ואד"ש הורידו מהסידור. יצא למעריב ב-8:45, לאחרי שכבר נעל את הנעלים. בסיום התפילה שם את הסמני' בקידוש לבנה, וכשיצא אמר ליבל לאד"ש שיש לבנה..., כעבור כמה דקות יצא לקידוש לבנה. עומד פניו לכיוון מזרח לפנ"כ מסתכל על הלבנה. לאחרי עלינו לשבח [כמדומני שלא אמר 'אל תירא'] שם את הסידור תחת ידו, בידו הימנית אחז ציצית אחת ובידו השני' אחז רק פתיל אחד שיצא, וניער אותם כ-3-4 פעמים. אח"כ אמר לעומדים מסביב ובדרכו 'אַ גוטן חודש'. כעבור זמן מה נסע לביתו.