כ' טבת תשס"ח
יום שבת קודש פרשת שמות, כ' טבת – יום ההילולא של הרמב"ם
הלומדים את השיעור היומי ברמב"ם היום שמו לב לעובדה המפתיעה שדוקא היום – יום ההילולא של הנשר הגדול, מתאחדים כל ישראל ממש בלימוד אותן ההלכות, כאשר נפגשים המסלולים של "פרק אחד ליום" ו"ג' פרקים לים" בפרק האמצעי של השיעור היומי.
השיעור הקבוע ב"דבר מלכות" התקיים כרגיל בשעה 8:30 בא' השולחנות הארוכים שבחלק המערבי של 770, בליווי שפע רב בגשמיות, הודות למארגן המסור הת' שניאור זלמן שי' מיידאַנצ'יק.
לתפילת שחרית נכנס כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בשעה 10:00, כשלפני התיבה עובר הש"ץ ר' מנחם מענדל שי' רייצעס.
את "האדרת והאמונה" ניגנו (כרגיל בשבועות האחרונים) בניגון הצרפתי של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א. ב"א-ל אדון" פתח הש"ץ בניגון שמחה ידוע, וב"ממקומך" ניגן את א' הניגונים של ר' הלל פּאריטשער. ב"שים שלום", פתח כדרכו ב"מאַרש נאַפּאָליאָן".
לקריאת התורה הוציאו את הס"ת הקטן שנכתב לזכות כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א ולהבחל"ח הרבנית הצדקנית ע"ה, ובמהלך הקריאה עלו ששה חתנים (שתפסו את כל העליות מלבד "כהן"). למפטיר עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.
בסיום ההפטרה ו"יקום פורקן", הקריא הגבאי שי' את ה"היום יום" של היום, ואח"כ עלה אל הבימה ר' שלמה שי' מאיעסקי, שחזר על נקודות מה"דבר מלכות" השבועי בשפת המדינה.
תפילת מוסף עברה ללא ניגונים מיוחדים (מלבד "הוא אלוקינו", שכרגיל נוהג הרבי שליט"א מלך המשיח לסמן בידו הק' להתחילו), והתפילה הסתיימה בשעה 12:41 בהכרזת הגבאי על התוועדות קדשו של הרבי שליט"א מלך המשיח ועל מועד תפילת מנחה. שביל המעבר נוצר, כאילו באורח פלא, בין הים האנושי, וכ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א יצא מביהכ"נ.
שבת אחרי שבת, חיילי בית דוד אינם מתעייפים ומסדרים במרץ את הספסלים להתוועדות הקודש כאילו זוהי רק הפעם הראשונה שהם עושים זאת.
1:30 – התוועדות. כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א נכנס לביהכ"נ והקהל שר בכל כוחו את שירת ה"יחי". ממתינים כדקה לברכה על היין, ואז ברגע אחד נדמה שפרצו כל רגשות הימים האחרונים כאשר הקהל פותח בהתלהבות בשירת "דידן נצח". כולם מצטרפים לשירה בחדווה ועוז, בטוחים שתיכף ומיד ממש יהיה הניצחון האמיתי בהתגלותו המלאה והמושלמת של הרבי שליט"א מלך המשיח לעין כל!
אך לבינתיים, נמשכה ההתוועדות במתכונת ה"רגילה" רח"ל. אוי לכזאת "רגילות"... מי היה מאמין לפני 16 שנה שיבוא יום וההתוועדות ה"רגילה" עם הרבי שליט"א מלך המשיח תהווה קבוצה של עקשנים העומדים למשך שעתיים ויותר ברציפות, אינם רואים ואינם שומעים את מלכנו... נזכרים במה שזה עתה למדו ב"חסידישע פרשה" – בהוספות לתורה אור פ' שמות: "כמ"כ יובן שהצעקה והזעקה הגדולה היא באה כשהמונעים רבים והם חבלי משיח בדור שיבא בב"א שתחיל תזעק בחבליה. פי' קודם עיקר הגילוי של הוי' יזעקו בנ"י. מחמת גודל ההעלם ומניעת האור והגילוי כו'".
אך עם זאת, מתחזקים באמונה ובטחון מוחלט ושמחה וטוב לבב שתיכף ומיד נזכה להתגלות המלאה והמושלמת ולקיום נבואתו הק' "לאלתר לגאולה" ו"הנה זה (משיח) בא".
בהמשך ההתוועדות ניגנו "ומלאה הארץ דעה את ה'" (בקשר עם ההילולא דהרמב"ם) ו"א-לי אתה" (בקשר עם כ"ד טבת – יום ההילולא של כ"ק אדמו"ר הזקן המתברך משבת זו). לקראת הסיום, עלה הת' אליהו יונה שי' בנימינסאָהן וקיבל בקבוק משקה עבור התוועדות בקשר עם סיומי הלכות ברמב"ם. לאחר מכן ניגן הקהל את ניגון ההקפות לרלוי"צ.
מנחה התקיימה בשעה 3:45, ולפני התיבה עבר ר' ישעיהו שי' קאַמינקער שהחל ב"שים שלום" את ניגון ההקפות לרלוי"צ. התפילה הסתיימה ב-4:11.
מוצאי שבת קודש
למעריב נכנס כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בשעה 5:22.
השיעורים הקבועים ב"עין יעקב" ו"דבר מלכות" התקיימו כרגיל. מאוחר יותר, התקיימה סעודת מלוה מלכה הקבועה של מוצאי שבת – שהיוותה ג"כ התוועדות לרגל היאָרצייט של הרמב"ם – עם ר' יקותיאל שי' ראַפּ.