ט"ו שבט תש"מ

מתוך יומן 770
גרסה מ־03:47, 27 באוקטובר 2009 מאת 69.114.218.116 (שיחה)
(הבדל) → הגרסה הקודמת | צפו בגרסה נוכחית (הבדל) | הגרסה הבאה ← (הבדל)
יומן 770

כ"ק אד"ש הגיע מביתו בשעה 9:30, והודיע להריל"ג שתתקיים התוועדות. בשעה 10:00 ירד כ"ק אד"ש לתפילת שחרית. קריאת התורה קראו בס"ת של משיח ובשירת הים עמד כ"ק אד"ש ופניו לצפון. בשעה 1:30 ירד כ"ק אד"ש להתוועדות, וקודם שירד הביא ר"י קרינסקי כמה בקבוקי וודקה ואמר שניתנה הוראה מכ"ק אד"ש לחלק גם וודקה בהתוועדות זו. בשיחה א' אמר כ"ק אד"ש שהיות ובשבת זו ישנה תכלית השלימות של הענינים דיו"ד שבט, לכן כאן המקום והזמן להשלים כמה ענינים מההתוועדות דיו"ד שבט, וביאר באריכות פתגם כ"ק מו"ח אדמו"ר "אז א יחיד איז א רבים". בשיחה ב' דיבר כ"ק אד"ש על ה"מעשה בפועל" שצריכים ללמוד מכל דבר, וכן מכך שבשטרות הכסף בארה"ב נכתב ע"ד האמונה והבטחון בהקב"ה, וקישר זאת עם המדובר בשיחה א'. אחר שיחה זו הורה כ"ק אד"ש למר הנרי לומר "לחיים" וכשאמר סימן לו כ"ק אד"ש לומר פעם שני'. כמו-כן הורה כ"ק אד"ש לר"י כהן לומר "לחיים", וכשראה שהנ"ל לא הבין שהכוונה אליו הצביע כ"ק אד"ש לעברו ואמר אתה, וכשאמר "לחיים" חייך כ"ק אד"ש חיוך רחב. בשיחה ג' הודה כ"ק אד"ש לכל אלו ששלחו ברכות ואיחולים ליו"ד שבט, וכן המשיך את הביאור מיו"ד שבט בענין הקשר בין הסיום דד' המסכתות (ברכות, נזיר, יבמות וכריתות) לד' הכתות של בנ"י קודם קרי"ס, והאריך בזה מאוד ובסיומה אמר שההוראה מכך לכאו"א היא, שכל יהודי יש בכחו לקשר את היחידה שבנפשו עם היחידה שבנפש זולתו כשם שהרביים עושים בשעת יחידות וכשם שמשה רבינו איחד את בנ"י לפני קרי"ס, כך כל יהודי ע"י שמקשר את בחי' היחידה שלו עם בחי' היחידה של כל בנ"י עד ל"יחידו של עולם" - נבקעים לפניו כל הימים כפי שהי' בקרי"ס, והגם שיש ב' שיטות (הזהר והאריז"ל) כיצד נבקע הים (מלמעלמ"ט או מלמטלמ"ע), שיבקע לכאן או לכאן - העיקר שיבקע, במהרה בימינו ממש. בין הדברים בשיחה ג' אמר כ"ק אד"ש שישנם כאלו השומעים שאלה בהתוועדות ואח"כ הולכים לישון עם הקושיא... לא רק בגשמיות אלא גם ברוחניות, והיתכן שבהתוועדות דש"פ מקץ (סמ"ג ואילך) שאלו על פרש"י בענין הבטנים ששלח יעקב ליוסף ואף אחד לא דאג לחפש תירוץ, לא נגע ולא פגע! ]ואכן בשבוע שלאחמ"כ דנו בזה בקובצי "הערות התמימים" שי"ל לש"פ יתרו, וענין ה"בטנים-פושטציא'ס-אפרסקים" הפך באותו שבוע לשיחת היום ב-770, ובהתוועדות דש"פ יתרו ביאר כ"ק אד"ש ענין זה באריכות (סנ"ז ואילך)]. שיחה ד' - דובר על הקביעות דט"ו בשבט בשבת בקשר עם יו"ד שבט, וכן על מעלת הצומח, ובתוך הדברים דיבר כ"ק אד"ש ע"כ שלא הניחו על שולחן ההתוועדות פירות ולו כדי לראותם בלבד, על-אף שהרעישו בעבר ע"כ ואף הגיהו והדפיסו זאת, ואעפ"כ כשמגיעים "צו דעם אייגענעם טיש" לא מוצאים שום פרי! וסיים את השיחה בשאלות על פרש"י בפרשתנו וכן על הערות אאמו"ר על הזהר. בסיום ההתוועדות צוה כ"ק אד"ש לנגן "בני היכלא" ובעת שניגנו פתח כ"ק אד"ש את סידורו וניגן עם הקהל. אח"כ החל לנגן "ניעט ניעט ניעקאווא". לקראת סיום ההתוועדות הביט כ"ק אד"ש על השעון מס' פעמים, ובשעה 4:35 נסתיימה ההתוועדות. בסיום תפלת מנחה החל כ"ק אד"ש לנגן שוב "ניעט ניעט" ורמז בידו הק' להגביר השירה. וכן במוצש"ק כשנסע כ"ק אד"ש לביתו ניגנו ורמז בידו הק' להגביר השירה.