הבדלים בין גרסאות בדף "ט' שבט תשמ"ח"
שורה 7: | שורה 7: | ||
בשעות הערב יצא לאור "קונטרס יו"ד שבט", ובו מאמר חסידות שאמר כ"ק אדמו"ר שליט"א בשנת תשכ"ח על פרק ח"י במאמר "באתי לגני" המפורסם של הרבי הקודם נ"ע, הפרק השייך (לפי הסדר) לשנה זו. המאמר שהוגה ע"י כ"ק אדמו"ר שליט"א "נחטף" במהירות רבה, והחל נלמד מיד על ידי אנ"ש והתמימים שיחיו, בהתלהבות רבה. היתה זו הכנה מתאימה לקראת היום הגדול. | בשעות הערב יצא לאור "קונטרס יו"ד שבט", ובו מאמר חסידות שאמר כ"ק אדמו"ר שליט"א בשנת תשכ"ח על פרק ח"י במאמר "באתי לגני" המפורסם של הרבי הקודם נ"ע, הפרק השייך (לפי הסדר) לשנה זו. המאמר שהוגה ע"י כ"ק אדמו"ר שליט"א "נחטף" במהירות רבה, והחל נלמד מיד על ידי אנ"ש והתמימים שיחיו, בהתלהבות רבה. היתה זו הכנה מתאימה לקראת היום הגדול. | ||
− | ליל שישי, יום הבהיר יו"ד שבט – "העשירי יהיה קודש" | + | '''ליל שישי, יום הבהיר יו"ד שבט – "העשירי יהיה קודש"''' |
התפילות: פנה יום, הגיע לילה. בית הכנסת הגדול מלא עד אפס מקום. כולם השתדלו לתפוס מקום ממנו יוכלו לראות ולשמוע ככל שניתן. הקהל ניצב בחרדת קודש (מזכיר משהו את הימים הנוראים). ממתינים בדממה לכניסתו של כ"ק אדמו"ר שליט"א. הרבי שליט"א, שחזר זה עתה משהיה של כמה שעות באוהל הק', נכנס כשבידו הסידור ורצינות מיוחדת נסוכה על פניו הקדושות. הוא עולה על הבימה (שנבנתה מבעוד יום) ובסיום תפילת מנחה יורד מהבימה וניגש לתיבה לתפילת ערבית. | התפילות: פנה יום, הגיע לילה. בית הכנסת הגדול מלא עד אפס מקום. כולם השתדלו לתפוס מקום ממנו יוכלו לראות ולשמוע ככל שניתן. הקהל ניצב בחרדת קודש (מזכיר משהו את הימים הנוראים). ממתינים בדממה לכניסתו של כ"ק אדמו"ר שליט"א. הרבי שליט"א, שחזר זה עתה משהיה של כמה שעות באוהל הק', נכנס כשבידו הסידור ורצינות מיוחדת נסוכה על פניו הקדושות. הוא עולה על הבימה (שנבנתה מבעוד יום) ובסיום תפילת מנחה יורד מהבימה וניגש לתיבה לתפילת ערבית. |
גרסה אחרונה מ־22:45, 16 בינואר 2008
יום חמישי, ט' שבט
יש איזושהי הרגשת מתח לקראת הערב ומחר. כ"ק אדמו"ר שליט"א יעבור לפני התיבה, וכל אחד מעוניין להיות בטוח שהוא יוכל לראות ולשמוע היטב את הכל. נוסף לזאת נכון למחר סדר עבודה עמוס, הכולל: נסיעה לאוהל הקדוש של הרבי הקודם נ"ע, כנהוג, וקיום כל שאר הוראות הרבי שליט"א ליום ההילולא, ביניהן, לימוד פרקי המשניות, לימוד המאמר של יום ההסתלקות, כתיבת הפדיון נפש, והוספה מיוחדת בהפצת המעיינות, תוך "תימרון" בין זמני תפילותיו של הרבי שליט"א. על זאת, כמובן, אף אחד לא מוותר... והכל גם יחד, ביום שישי הקצר!
אחר הצהריים פורסם המברק של כ"ק אדמו"ר שליט"א ליו"ד שבט ובו בין השאר הוראה להתוועד ביום ההילולא, בשבת קודש ובמוצאי שבת.
בשעות הערב יצא לאור "קונטרס יו"ד שבט", ובו מאמר חסידות שאמר כ"ק אדמו"ר שליט"א בשנת תשכ"ח על פרק ח"י במאמר "באתי לגני" המפורסם של הרבי הקודם נ"ע, הפרק השייך (לפי הסדר) לשנה זו. המאמר שהוגה ע"י כ"ק אדמו"ר שליט"א "נחטף" במהירות רבה, והחל נלמד מיד על ידי אנ"ש והתמימים שיחיו, בהתלהבות רבה. היתה זו הכנה מתאימה לקראת היום הגדול.
ליל שישי, יום הבהיר יו"ד שבט – "העשירי יהיה קודש"
התפילות: פנה יום, הגיע לילה. בית הכנסת הגדול מלא עד אפס מקום. כולם השתדלו לתפוס מקום ממנו יוכלו לראות ולשמוע ככל שניתן. הקהל ניצב בחרדת קודש (מזכיר משהו את הימים הנוראים). ממתינים בדממה לכניסתו של כ"ק אדמו"ר שליט"א. הרבי שליט"א, שחזר זה עתה משהיה של כמה שעות באוהל הק', נכנס כשבידו הסידור ורצינות מיוחדת נסוכה על פניו הקדושות. הוא עולה על הבימה (שנבנתה מבעוד יום) ובסיום תפילת מנחה יורד מהבימה וניגש לתיבה לתפילת ערבית.
יצוין כי את כל התפילה התפלל הרבי שליט"א בניגון של תפילת שחרית, ולא בניגון הרגיל והמיוחד של מעריב. בסיום התפילה למד במשך כשלוש דקות את פרקי המשניות, וסיים בקול מ"מחט שהיא נתונה".
התוועדות חסידים: בערב נערך ב-770 ברוב פאר והדר סיום הרמב"ם המרכזי דשכונת קראון הייטס שהיה גם התוועדות חסידים לרגל יו"ד שבט. דברים מאלפים רבים נשמעו מפי הדוברים, ביניהם, חסידים זקנים אשר דברי ימי פעילותו העניפה והפעלתו האדירה של בעל ההילולא ברוסיה הסובייטית, ובמקביל באמריקה החופשית (תרתי משמע), למען יהדות, ידועים להם לא רק מקריאה בספרים... דבריהם משולבים בהפלאת גדולת היום בו עלה לנשיאות כ"ק אדמו"ר שליט"א לאויוש"ט, המנהיג את החסידות וכלל ישראל בדרכו המופלאה בלימוד התורה הן בחלקה הנגלה והן בחלקה הפנימי והנסתר. מסירותו המוחלטת לכלל ובפרט לחסידים והתמימים, הזמן, הכוחות, גילויי האהבה אשר מעניק הוא לחסידים. משך כשלוש שעות התקיימה ההתוועדות ה"מיקרופונית"...
לאחר מכן, כדבר טבעי ומתבקש, התפרדה החבילה לקבוצות קבוצות כשמתוך קירוב הדעת והלב ישבו חסידים שעות ארוכות והתוועדו והתוועדו... למעלה, בזאל הקטן, ניצלו רבים את הזמן ללימוד מעמיק במאמר הטרי.