הבדלים בין גרסאות בדף "כ"ט מרחשון תשס"ח"
(2 גרסאות ביניים של משתמש אחר אחד אינן מוצגות) | |||
שורה 3: | שורה 3: | ||
לאמירת תהילים נכנס כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בשעה 8:30, כשלפני התיבה עובר הרה"ח ר' נחום קאַפּלינסקי שי'. אמירת התהילים נסתיימה בשעה 10:01, ולאחריה הכריזו חיילי צבאות ה' את הכרזת הקודש. | לאמירת תהילים נכנס כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בשעה 8:30, כשלפני התיבה עובר הרה"ח ר' נחום קאַפּלינסקי שי'. אמירת התהילים נסתיימה בשעה 10:01, ולאחריה הכריזו חיילי צבאות ה' את הכרזת הקודש. | ||
− | לתפילת שחרית נכנס הרבי שליט"א מלך המשיח בשעה 10: | + | לתפילת שחרית נכנס הרבי שליט"א מלך המשיח בשעה 10:30, כשלפני התיבה עובר הרה"ח ר' שלמה לייב שי' אַבראַמאָוויטש. ב"שיבנה בית המקדש" ניגנו פעמיים (דבר מאוד נדיר לאחרונה), ב"האדרת והאמונה" ניגנו במנגינה הרגילה. ב"א-ל אדון" ניגנו מאַרש ר"ח כסלו, ב"ממקומך" ניגנו "לכתחילה אריבער". כן ניגנו ב"שים שלום". |
בקריאת התורה עלו חמשה חתנים (בכל העליות משלישי עד שביעי), ולמפטיר עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א כרגיל. הצפיפות הרבה סביב הבימה בעת עלייתו וקריאת ההפטרה הייתה מורגשת במיוחד. | בקריאת התורה עלו חמשה חתנים (בכל העליות משלישי עד שביעי), ולמפטיר עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א כרגיל. הצפיפות הרבה סביב הבימה בעת עלייתו וקריאת ההפטרה הייתה מורגשת במיוחד. | ||
שורה 9: | שורה 9: | ||
לאחר קריאת התורה וברכת החודש, נשא דברים ר' י.י. ג'ייקאָבסאָהן במשך כחצי שעה(!!!) | לאחר קריאת התורה וברכת החודש, נשא דברים ר' י.י. ג'ייקאָבסאָהן במשך כחצי שעה(!!!) | ||
− | בעת החזרת הס"ת לארון הקודש ניגן הקהל "הודו על ארץ ושמים" (במנגינת "כמופת הייתי") והמשיכו לשיר "יחי" בעוז עד שהס"ת הוחזר פנימה. לאח"ז עבר | + | בעת החזרת הס"ת לארון הקודש ניגן הקהל "הודו על ארץ ושמים" (במנגינת "כמופת הייתי") והמשיכו לשיר "יחי" בעוז עד שהס"ת הוחזר פנימה. לאח"ז עבר ר' אליהו הכהן שי' כהן, חבר הנהלת הגשמית של תות"ל המרכזית לפני התיבה לתפילת מוסף (שהיום חל היארצייט של א' מקרוביו). |
ב"כבודו מלא עולם" ניגנו "ניע באיוסיא ניעקאווא" (החלק האיטי) ובקטע הבא ניגנו "ניעט ניעט ניעקאווא" (החלק השמח). כן ניגנו כרגיל ב"הוא אלוקינו", וב"שים שלום" ניגנו במנגינת מאַרש ר"ח כסלו. | ב"כבודו מלא עולם" ניגנו "ניע באיוסיא ניעקאווא" (החלק האיטי) ובקטע הבא ניגנו "ניעט ניעט ניעקאווא" (החלק השמח). כן ניגנו כרגיל ב"הוא אלוקינו", וב"שים שלום" ניגנו במנגינת מאַרש ר"ח כסלו. |
גרסה אחרונה מ־17:42, 21 בנובמבר 2007
יום ש"ק פרשת תולדות, ער"ח ומבה"ח כסלו
לאמירת תהילים נכנס כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בשעה 8:30, כשלפני התיבה עובר הרה"ח ר' נחום קאַפּלינסקי שי'. אמירת התהילים נסתיימה בשעה 10:01, ולאחריה הכריזו חיילי צבאות ה' את הכרזת הקודש.
לתפילת שחרית נכנס הרבי שליט"א מלך המשיח בשעה 10:30, כשלפני התיבה עובר הרה"ח ר' שלמה לייב שי' אַבראַמאָוויטש. ב"שיבנה בית המקדש" ניגנו פעמיים (דבר מאוד נדיר לאחרונה), ב"האדרת והאמונה" ניגנו במנגינה הרגילה. ב"א-ל אדון" ניגנו מאַרש ר"ח כסלו, ב"ממקומך" ניגנו "לכתחילה אריבער". כן ניגנו ב"שים שלום".
בקריאת התורה עלו חמשה חתנים (בכל העליות משלישי עד שביעי), ולמפטיר עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א כרגיל. הצפיפות הרבה סביב הבימה בעת עלייתו וקריאת ההפטרה הייתה מורגשת במיוחד.
לאחר קריאת התורה וברכת החודש, נשא דברים ר' י.י. ג'ייקאָבסאָהן במשך כחצי שעה(!!!)
בעת החזרת הס"ת לארון הקודש ניגן הקהל "הודו על ארץ ושמים" (במנגינת "כמופת הייתי") והמשיכו לשיר "יחי" בעוז עד שהס"ת הוחזר פנימה. לאח"ז עבר ר' אליהו הכהן שי' כהן, חבר הנהלת הגשמית של תות"ל המרכזית לפני התיבה לתפילת מוסף (שהיום חל היארצייט של א' מקרוביו).
ב"כבודו מלא עולם" ניגנו "ניע באיוסיא ניעקאווא" (החלק האיטי) ובקטע הבא ניגנו "ניעט ניעט ניעקאווא" (החלק השמח). כן ניגנו כרגיל ב"הוא אלוקינו", וב"שים שלום" ניגנו במנגינת מאַרש ר"ח כסלו.
בסיום התפילה (בשעה 1:25!) הודיע הגבאי אודות התוועדות כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בשעה 1:30(?!) ועל מנחה בשעה 4:00. אח"כ יצא כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א מביהכ"נ, ומיד החלו התמימים לסדר את ביהכ"נ להתוועדות (את שולחנו הק' הכינו לקראת סוף התפילה).
ההכנות ארכו כרבע שעה ובשעה 1:40 (עם כניסת המלך) החלה ההתוועדות, המהווה ג"כ את פתיחתה הרשמית של "כינוס השלוחים העולמי". מאות השלוחים התייצבו לצד אנ"ש והתמימים, וקידמו את פני המלך בשירת "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד".
במהלך ההתוועדות – בין השיחות – ניגנו כרגיל ניגוני שמחה (מלבד הניגונים הקבועים, שרו גם מאַרש ר"ח כסלו, ו"דידן נצח" – לקראת ב' כסלו, יום החזרת הספרים ל-770 בתשמ"ח).
לאחר ההתוועדות, התקיימה התוועדות "אויפרופעניש" קצרה לחתן הת' אריה קירשנזפט שי'.
לתפילת מנחה נכנס כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בשעה 4:00 (יצוין כי בימת הקריאה היתה קרובה יותר למזרח מהרגיל, אך פינו מעבר לרבי שליט"א מלך המשיח מצידה השמאלית).
בקריאת התורה עלו שני חתני בר-מצוה (ראשון ושני), כשהשני מכריז את הכרזת הקודש. ב"שים שלום" ניגנו (זו הפעם החמישית בשבת זו!) את מאַרש ר"ח כסלו. התפילה הסתיימה בשעה 4:25 לערך, ולאחרי' הודיעו על מעריב בזמנה – 5:26.
כמידי שבת, התקיימה לאחרי מנחה סדר ניגונים וחזרת דא"ח במרכז 770.
מוצאי שבת קודש – ליל התקדש החג
עם צאת השבת, נכנס כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א לקול שירת ה"יחי", במנגינת המאַרש דר"ח כסלו.
ביום נשגב זה לפני שלושים שנה, זכו החסידים לראות את הרבי שליט"א מלך המשיח באופן ד"מלך ביופיו" לאחרי העלם והסתר (במידה מסוימת) של 39 יום. בעמדנו במצב חמור בהרבה – העלם של 14 (16) שנה! מתגברת ביתר עוז הכמיהה והרצון הלוהט לראות בעיני בשר את הרבי שליט"א מלך המשיח ביום סגולה זה, ובשירת ה"יחי" נרגש הצימאון והכיסופים יחד עם האמונה והביטחון הגמור שתיכף ומיד נזכה להתגלותו המלאה והמושלמת נאַו ממש.
מיד לאחר הבדלה, פרץ הקהל בשירה אדירה של מאַרש ר"ח כסלו, ועל אף שניסו להשתיק, המשיכו לשיר גם בעת שבירך המבדיל ברכה אחרונה(!). לאחר סיום הברכה הודיעו על שחרית, וכמה שניות אח"כ הוחלף השיר ל"יחי אדוננו" הרגיל.
לאחר הריקודים וחלוקת השיריים מההתוועדות, החלו צוות המארגנים בהכנות קדחתניות לקראת הבאַנקעט, ובד בבד התקיימו כמה וכמה מעגלי ריקודים. אלו הופסקו בסביבות השעה 6:40, כאשר כל האורות נכבו על מנת לדאוג שכולם ייצאו החוצה ויאפשרו את המשך ההכנות.
770 רוקן מספסלים ושולחנות, כשאלו הוחלפו בעשרות שולחנות עגולים, ערוכים בכל טוב. גם הקירות והעמודים קושטו בבדים יפים, כראוי למעמד מיוחד זה.
'באַנקעט' כינוס השלוחים העולמי ה-21
בשעה 8:45 לערך החלו מאות שלוחי כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א להיכנס ל-770, כשבכניסה עומדים בחורים השומרים שרק השלוחים ומקורביהם ייכנסו פנימה (הכניסה השנה היתה – שלא כבשנים האחרונות – מהדלתות הראשיות). את לובי הכניסה פיארו מספר דוכנים שהציעו לשלוחי המלך חומר וספרים בנושא גאולה ומשיח, ספרי קה"ת במחירים מיוחדים, ואף טליתות קטנות וכיוצא בזה.
כל השלוחים הנכנסים ל-770 נרשמו בעמדה מיוחדת בכניסה. זאת (בין היתר) עבור ההשתתפות בהגרלה המיוחדת שהתקיימה במהלך הבאַנקעט (ראה לקמן).
בשעה 9:15 לערך, פתח המנחה הרב זלמן ליבעראָוו – שליח מלך המשיח לשכונת פלאַטבוש – ניו-יורק – בברכת "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה" (שכוונה ג"כ לפרי חדש) והכרזת "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד". בדברי פתיחה קצרים קידם בברכה את עמיתיו שלוחי כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א ברחבי תבל לכינוס זה, המהווה המשך ישיר לכינוס השלוחים בשנת תשנ"ב, בה נצטווינו על השליחות העיקרית והיחידה – קבלת פני משיח צדקנו בפועל ממש, ולסעודת הודאה חגיגית לרגל יום הבהיר ר"ח כסלו.
באמירת פרק התהילים של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א כובד החזן ר' משה שי' טעלישעווסקי, שכדרכו הקריא את פסוקי קאפיטל ק"ו בשירה על ניגוני הרבי שליט"א מלך המשיח, וסיים בהכרזת "יחי" משולשת. מיד לאחר מכן פצחה התזמורת (של הרה"ח ר' יוסי שי' כהן) בשירת "יחי", ומאות השלוחים נעמדו לריקוד "יחי" סוער למשך דקות ארוכות.
"כעת", המשיך המנחה לאחר שהקהל התיישב על מקומו, "לאחר ה"פותחין בברכה" – שמחת הגאולה, נקיים את ה"פותחין בדבר מלכות" בשיחה מכ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א באמצעות הווידיאו". [תקלות טכניות הפריעו בתחילה להקרנת הווידיאו, אך תיכף התגברו עליהם והווידיאו – הכולל קטעים מיוחדים בעניני גאומ"ש, כולל עידוד שירת ה"יחי" בתנש"א ובכינוס השלוחים תשנ"ג – הוקרן בהצלחה].
את ברכת רבני השכונה הביא המרא-דאתרא וחבר הבד"ץ הרה"ג הרב אהרן-יעקב שוויי שליט"א, שבדברים קצרים בירך את שלוחי המלך בהצלחה מופלגה בעבודת השליחות, כשבדבריו ציין את העובדה שבהשגח"פ מתקיים הכינוס בשנה זו בש"פ תולדות והשבוע דפרשת ויצא (ולא כרגיל – חיי שרה ותולדות), כאשר בפרשת ויצא מדובר אודות שליחות נעלית יותר משליחותו של אליעזר – השליחות דיעקב אבינו לחרן לגלות שם אלוקות – "מאַך דאָ ארץ ישראל".
כעת מתכבד יו"ר ה"מרכז לעניני חינוך" ומזכיר כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א הרה"ח ר' שלום מענדל שי' סימפּסאָהן לשאת דברים. בדבריו המשיך את דברי הרב שוויי אודות שליחותו של יעקב אבינו, שבמסירות נפש ממש עזב את הקדושה של באר-שבע ואהלי שם ועבר וירד לעומק הקליפות – "חרון אף של מקום" כדי לגלות אלוקות בעולם, ושכך גם השלוחים בדורנו ממשיכים את דרכו, כשעוזבים את אהלי התורה והעבודה ונוסעים לפינה נידחת כדי להפיץ את המעיינות ובשורת הגאולה. אך השליחות צריכה בכל זאת להיות מתוך שמחה, בידענו שהמשלח – כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א – נמצא עם כל שליח בכל מקום שהוא בעולם ונותן לו כוחות.
בהמשך הדברים הזכיר שאנו עומדים כעת בר"ח כסלו, שמלבד היותו יו"ט בפני עצמו הרי הוא גם ראש החודש הכולל את כל היו"ט החסידיים דחודש זה – ט'-יו"ד כסלו, י"ד כסלו, י"ט כסלו וחנוכה – ניצחון הקדושה על הלעו"ז, וכך מקבלים את הכוחות של כל החודש – לצאת ולהכין את העולם לקבלת פני משיח צדקנו ללא התפעלות מהמנגדים למיניהם.
הנואם הבא היה הרב יהושע שי' העכט – שליח כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בנאָרוואַלק-קאָנעטיקעט. בראשית דבריו עמד על ביאור הרבי שליט"א מלך המשיח ב"דבר מלכות" דפרשת תולדות שכסלו פירושו "כס-לו" (עיי"ש), ור"ח כסלו נותן את הכוח לכל אחד להביא "מהפכה" של טוב וקדושה לעולם.
בהמשך תקף בחריפות גדולה את התכנונים והדיבורים למסירת חלקים מארץ הקודש וירושלים עיה"ק ("ועידת אנאפוליס"), והזכיר את מחאתו החריפה של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א נגד כל דיבור על מסירת שעל מאה"ק, ושזוהי דרישתו כעת מכל אחד ואחד מהשלוחים. ובפרט בעמדנו בר"ח כסלו, חודש של "דידן נצח" אצל רבותינו נשיאינו וכן בחנוכה, וכעת צ"ל ה"דידן נצח" בשלימות אה"ק.
את דבריו סיים ב"וואָרט" ששמע לאחרונה, שכידוע נתן אדם הראשון 70 משנות חייו לדוד המלך. וכי למה היה זקוק לכך? אלא שאדם הראשון נברא "ממקום כפרתו" – מקום המזבח בירושלים עיה"ק, ובנתנו משנות חייו לדוד המלך, קישר מיד את המקום – עוד מבריאת העולם – עם מלך המשיח – דוד מלכא משיחא.
יש פתגם בפי העולם, פתח כעת המנחה, שעל ג' דברים העולם עומד: על הכסף, על הכסף ועל הכסף. אמנם מצינו במשנה שהעולם עומד על תורה עבודה וגמ"ח, אך גם תורה וגם עבודה, ועאכו"כ גמילות חסדים, ניתן גם להשיג בכסף... בדברים אלו הזמין את א' ממארגני כינוס השלוחים העולמי – שליח כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בניו-ברונזוויק-ניו-דז'ערזי הרב יוסף שי' קאַרליבאַך, לערוך את ההגרלה המיוחדת.
הרב קאַרליבאַך פתח בהסבר קצר, שבזכות תרומתו האדיבה של החפץ בעילום שמו, תתקיים כעת הגרלה בין שלוחי מלך המשיח על שישים ושלוש אלף דולר(!!!), כאשר הכסף מיועד לפרסום בשורת הגאולה והגואל. הגרלה אחת נערכת כעת בה יזכו עשרים שלוחים כ"א במלגה של אלף דולר, ובסיום הבאַנקעט תתקיים הגרלה נוספת בו יזכו שלושים שלוחים כנ"ל ועוד שליח אחד בשלוש-עשרה אלף דולר.
הזוכים בהגרלה הראשונה: הרב מנחם מענדל שי' לאבקאָווסקי – לאָס אַנג'לעס; הת' אהרן שי' כהן – ניו-זילאַנד; הרב אלחנן שי' כהן – אַלמאַ-אַטאַ, קאַזאחסטאַן; הרב מנחם מענדל שי' מאג'עסקי – סינסענעטי אָהאַיאָ; הרב ציון שי' עמוס – דלתון, אה"ק, הרב יעקב שי' גערענשטאַט – ס. פאולו, ברזיל; הרב ראובן שי' פליימער – סטאַרסדייל-ניו-יאָרק; הרב יהושע שי' צ'ינצ'אָקלער – בלומינטאָן-אינדיאַנאַ; הרב יעקב שי' ביטאָן – סאַרסעל-צרפת; הרב מנחם שי' מיכאלשווילי – לוד, אה"ק; הרב יהושע שי' העכט - נאָרוואַלק-קאָנעטיקעט; הרב יעקב שי' בלאַטנער – מאסעטשוסעטס; הרב משה שי' ליבעראָוו – ספּרינג-וואַלי-ניו-יאָרק; הרב יעקב צבי שי' בן-ארי – קיבוצים, אה"ק; הרב חנניה שי' קאָרקוס - בני ברק, אה"ק; הרב שרגא שי' קראָמבי – ניו-ברונזוויק-ניו-דז'ערזי; הרב אברהם דוב שי' ראָזענבלאַט – חיפה, אה"ק; הרב מנחם מענדל שי' קראָמבי – סרי-לנקה; הרב מיכאל שי' גרין – וועסטבאָראָ, מאַסעטשוסעטס; הרב צבי שי' בערקאוויטש – מיאַמי ביטש-פלאָרידאַ; הרב מיכאל מישאָלאָווין – מאָסקווא-רוסיא.
לאחר ההגרלה פתחה התזמורת (ובעקבותיה – הקהל) בשירת "שלוחי אדוננו", ובזמן זה הצטלמו 20 הזוכים על גבי הבימה (כאשר את הצ'קים יקבלו – כך הבטיח הרב קאַרליבאַך – בסיום הבאַנקעט).
הנואם הבא, הרב חיים יוסף שי' גינזבורג – שליח וראש ישיבת חב"ד ברמת-אביב נשא דברים בלשון הקודש, כשבפתיחת דבריו עמד (כקודמיו) על הזמן המיוחד בו נמצאים – ראש חודש של גאולה (כלשון כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א). ביום זה, ניצוץ המשיח שבכל אחד מאיר במיוחד, ובע"ה נזכה כעת להתגלותו המלאה והמושלמת של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א. וכן מצד המקום: ב"דבר מלכות" דפרשת תולדות, בו מסביר הרבי שליט"א מלך המשיח אודות "אויר של משיח" שלמעלה אפילו מ"אורו של משיח", וכעת, שנמצאים כאן ב-770, נושמים את ה"אויר של משיח".
בהמשך דיבר על הבהרתו של הרבי שליט"א מלך המשיח בכינוס השלוחים בשנת תשנ"ב, שכעת השליחות העיקרית והיחידה היא לקבל פני משיח צדקנו בפועל ממש. והחידוש שבכך (שהרי כבר הרבי הריי"צ אמר שצריך לקבל פני משיח) הוא ה"בפועל ממש". צריך שכל אחד יצייר לעצמו שבכל רגע ניתן הרבי שליט"א מלך המשיח עומד להתגלות, ושיהיה מוכן בפשטות, עד כדי כך שברכת ה"שהחיינו" יהיה שגור בפיו.
במבצע זה, המשיך, רואים חידוש מיוחד לעומת שאר המבצעים: במבצע תפילין, מבצע מזוזה וכיו"ב הדגש הוא על הזולת. כשיהודי מניח תפילין לעצמו, הוא לא עושה מבצע תפילין, ועד"ז כשקובע מזוזות בביתו הפרטי. משא"כ במבצע משיח, מודיע הרבי שליט"א מלך המשיח שלכל לראש "צריך לפרסם לעצמו"! מדוע? כי במבצע עיקרי זה, צריכים אנו בעצמנו להיות חלק משליחותו של הרבי שליט"א מלך המשיח בעצמו – להוציא את עם ישראל מהגלות.
אמנם אומר הרבי שליט"א מלך המשיח שהוא יבוא לכל אחד מהשלוחים, אפילו מי שמתרשל מעט, ויתן לו "יישר כח", אך עדיף לא להתרשל מלכתחילה. הצעה לאלו הרוצים ללמוד בקביעות את ה"דבר מלכות" השבועי, אך לפעמים החלטתם פוגגת, לייסד שיעור במקום שליחותו, וכך יהיה מחויב למסור את השיעור מידי שבוע.
בתור "לימוד זכות" על אלו שעדיין לא נמצאים כאן... הזכיר את סיפור הגמרא על א' האמוראים שהיה צריך להתענות תעניות רבות כדי לשכוח את דרך הלימוד של "בבלי" ולעבור ל"ירושלמי" הנעלה יותר. כך גם ישנם כאלו שלא מצליחים "להתאקלם" עם השיחות של תנש"א-נ"ב, אך העצה לזה היא – פשוט ללמוד ולשנן אותם עוה"פ ועוה"פ. עוד בנוגע למעשה בפועל: ההוראה משיחת ש"פ שמיני תנש"א (אחרי כ"ח ניסן), להוסיף בכל עניני התורה-ומצוות מתוך כוונה למהר ולזרז את התגלות משיח צדקנו והגאולה.
מחיאות כפים סוערות חתמו את נאומו של הרב גינזבורג, ואל דוכן הנואמים הוזמן כעת הרב משה זאב שי' פיזם – שליח הרבי שליט"א מלך המשיח לשדרות, אה"ק. לפני שפתח בדברים, הוקרן סרטון מיוחד המראה על המצב הביטחוני הקשה השורר בשדרות, ועל סיוע בית חב"ד.
בדבריו הזכיר כי לפני שנים רבות, בעת שהרבי שליט"א מלך המשיח היה זועק מידי התוועדות על האיסור במסירת שטחים מאה"ק, היה מדבר עם תושבי עירו על כך ועל הסכנה העלולה להיות בשדרות בעוד כמה שנים, אך טענותיו נפלו על אוזניים אטומות. אמנם כעת, באים אליו אלו שהתווכח איתם ומודים כי אכן הרבי שליט"א מלך המשיח צדק! את ענין טילי ה'קאסם' קישר עם ההכנה לקבלת פני משיח צדקנו: כאשר נמצאים בשדרות, ממשיכים עם חיי היום יום הרגילים, אך בכל רגע מוכנים שח"ו ייפול טיל (ורואים ניסים גלויים בכל יום). כך גם באופן החיובי (להבדיל), צ"ל בנוגע לקבלת פני משיח צדקנו: צריכים להיות מוכנים בכל שניה שכעת הרבי שליט"א מלך המשיח מתגלה!
עוד הביא את דברי הילקוט שמעוני המפורסמים כי המשיח מכריז "ענוים הגיע זמן גאולתכם", והשאלה על כך: מדוע בתחילה אומר "בני אל תתייראו" ואח"כ "ענוים הגיע זמן גאולתכם"? כי כאשר מגיע סוף סוף זמן הגאולה, טוענים בני ישראל (מתוך ענווה של שקר) שהם אינם ראויים לגאולה... ולכן אומר הקב"ה: "ענוים! למרות שאתם ענוים, בכל זאת הגיע זמן גאולתכם". וסיפר סיפור שיהודי שאינו שומר תומ"צ לע"ע נתן את מזוזותיו לבדיקה, אך לא הסכים בשום אופן שיקחו א"ז בלילה, משום שלא רצה לישון לילה אחד בלי מזוזות בביתו...
כעת, מתוך שירת "שלוחי אדוננו", נעמד הקהל לקבל את ה"משיחיי" – קעמפּ ילדי השלוחים. הילדים עלו לבמה, ומשם השמיעו במקהלה מספר ניגונים ("שלוחי אדוננו", "משה משה שבדור", "יחי אדוננו" ועוד), שזכו לתשואות מהקהל. אח"כ נשא דברים נציג הילדים – שלום בער באָרענשטיין מבאָלאָניאַ-איטאַליאַ, שבדברים מרגשים חזר על המשל הידוע של אדמו"ר האמצעי בדבר הבן הנאמן העומד בניסיון ההעלם וההסתר, ושגם אנו, על אף שלא רואים את הרבי שליט"א מלך המשיח בעיני בשר, יודעים שהוא פה בגשמיות, מתפלל איתנו ג' פעמים ביום, מתוועד בשבת קודש וכו'. ובכח זה, ממשיכים את השליחות ומכינים את העולם לקבלת פני משיח.
כעת עלה שוב הרב קאַרליבאַך שהזמין את ר' יהושע שי' פרעדריך – חבר רשות המחוקקים בניו-העמפּשייר, שסיפר על גיורו (לאחר שהחל בשמירת תומ"צ, אך התברר שאימו לא התגיירה בצורה הלכתית) והתקרבותו ע"י חב"ד והשליח הרב משה שי' בלייך, ועל הגעתו למעמדו החשוב דוקא בגלל (ולא "למרות"...) הקפדה על קלה כבחמורה, וסירוב מוחלט לגלח את זקנו ושמירה על כללי הצניעות. בסיום הודה לכל השלוחים הפועלים מתוך מסירות נפש.
בסיום הבאַנקעט נערכה ההגרלה השניה.
הזוכים בהגרלה זו: הרב זבולון שי' קצבי – רמת השרון; הרב משה שי' ריבקין – בית שמש; הרב שלמה שי' ליפש – כפר אחים; הרב זאב שי' ריטערמאַן – קריאת מלאכי; הרב שלמה שי' בוטבול – קרית גת; הרב אריה שי' גרינברג – מזכרת בתיה; הרב דניאל שי' גרין – מיאַמי-פלאָרידאַ; הרב נתן שי' לברטוב – אָבערוויל-צרפת; הרב יוסף יצחק שי' ווילשאַנסקי – אה"ק (צפת); הרב יוסף יצחק שי' תעיזי – לוד; הרב חיים שי' ניסילעוויטש – ירושלים; הרב תמיר שי' קסטיאל – ירושלים; הרב ראובן שי' גאָל – טבריא; הרב מנחם מענדל שי' הרצל – גליל התחתון; הרב יוסף שלום שי' יארמוש – טאָראָנטאָ-אָנטאַריאָ; הרב יצחק שי' קעניג – אלקנה; הרב אליעזר שי' וויינער – בית שמש; הרב שמואל שי' גרוזמאַן – מגדל; הרב דרור משה שי' שאול – דראַמאַסאַלאַ-הודו; הרב מנחם מענדל שי' ווייס – מיאַמי-פלאָרידאַ; הרב ליאור שי' מלכה – צפון הנגב; הרב שמעון שי' שאער – רחובות; הרב מנחם מענדל שי' מיידאַנצ'יק – רשפון; הרב לוי שי' גרינבערג – וויליאמסוויל-ניו-יאָרק; הרב צבי יוסף שי' ראַביסקי - טאָראָנטאָ-אָנטאַריאָ; הרב בצלאל שי' ליפשיץ – אַלמאַ-אַטאַ-קאַזאַחסטאַן; הרב יצחק שי' ליפש – צפת; הרב מנחם מענדל שי' באָגאַמילסקי – ניו-דז'ערזי; הרב שבתי שי' מיכאלי – לוד.
הזוכה בפרס הגדול (13,000$) הוא הרב הרצל שי' בורוכוב, מנהל "מרכז אגרות קודש" ברחובות, שהודה בחום לב לתורם האנונימי ולהנהלת כינוס השלוחים, ופתח בשירת "יחי" שנמשכה לדקות ארוכות.
לסיום ברכו ברכת המזון והמשיכו בריקודים סוערים למשך שעה ארוכה (יצוין כי בתחילה ניגנה התזמורת למשך זמן ללא ריקודים, והרב ליאור מלכה הכריז מהבימה כי בכל שנה אין צ'קים ויש ריקודים, והשנה שיש צ'קים – אין! דבריו עוררו את הקהל ומיד פתחו כולם בריקודים סוערים כנ"ל), כאשר הזוכים המאושרים (לאחר שעלו על הבימה לתמונה) קיבלו את מלגתם מידי יו"ר המל"ח הרב סימפּסאָהן שי'.
בהמשך הלילה, סידרו את 770 לקראת התוועדות יום הבהיר ר"ח כסלו, שתתקיים מחר בערב (את השולחנות סידרו לאורך, כרגיל בהתוועדות זו).