הבדלים בין גרסאות בדף "י"ט תשרי תשנ"ד"

מתוך יומן 770
 
 
שורה 12: שורה 12:
 
אל החדר המיוחד נכנס כ"ק אד"ש מה"מ בשעה 2:29 עבור מנחה, ובסיום התפלה יצא אל המרפסת. הקהל ניגן 'יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד' וכ"ק אד"ש מה"מ סקר הקהל ממולו. כמ"פ אף פנה לימינו ולשמאלו וסקר הקהל בראשו הק', עודד קלות לצדדים, קדימה ואחורה, וכעבור כ-2 דקות סימן בהבטה לשמאלו ובתנועה בידו הק' לסגירת הוילון. השעה היתה 2:46.
 
אל החדר המיוחד נכנס כ"ק אד"ש מה"מ בשעה 2:29 עבור מנחה, ובסיום התפלה יצא אל המרפסת. הקהל ניגן 'יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד' וכ"ק אד"ש מה"מ סקר הקהל ממולו. כמ"פ אף פנה לימינו ולשמאלו וסקר הקהל בראשו הק', עודד קלות לצדדים, קדימה ואחורה, וכעבור כ-2 דקות סימן בהבטה לשמאלו ובתנועה בידו הק' לסגירת הוילון. השעה היתה 2:46.
  
עם צאתו מחדר התפילות, התיישב על פתח היכל קדשו, ע"ג הבימה המוגבהת, וקיבל את קהל האורחים ליחידות, במשך 25 דקות. לכו"כ שבירכו ענה כ"ק אד"ש מה"מ בראשו הק'. בין העוברים היה גם מרא דאתרא נחלת הר חב"ד, הרב יצחק יהודה שי' ירוסלבסקי וכ"ק אד"ש מה"מ ליוהו במבטו הק' עד צאתו, כמוהו הי' גם להרב יהודה לייב שי' רסקין שליח כ"ק אד"ש קזבלנקה, מרוקו, והרב שלמה שי' מדנצי'ק. היחידות נסתיימה בשעה 3:10.
+
עם צאתו מחדר התפילות, התיישב על פתח היכל קדשו, ע"ג הבימה המוגבהת, וקיבל את קהל האורחים ליחידות, במשך 25 דקות. לכו"כ שבירכו ענה כ"ק אד"ש מה"מ בראשו הק'. בין העוברים היה גם מרא דאתרא נחלת הר חב"ד, הרב יצחק יהודה שי' ירוסלבסקי וכ"ק אד"ש מה"מ ליוהו במבטו הק' עד צאתו, כמוהו הי' גם להרב יהודה לייב שי' רסקין שליח כ"ק אד"ש קזבלנקה, מרוקו, והרב שלמה שי' מדנצי'ק.
 +
 
 +
בין העוברים היה גם הרב אלעזר שי' קניג מה'טנקים' (נצרת עילית), שנעצר ליד שולחנו של כ"ק אד"ש מה"מ ואמר: "גאנץ עם ישראל זאגט ברוך הבא, מלך המשיח דארף שוין קומען און בויען ביהמ"ק אין ירושלים", [=כל עם ישראל אומר ברוך הבא. מלך המשיח צריך כבר לבוא ולבנות את ביהמ"ק בירושלים] וכ"ק אד"ש מה"מ נענה בראשו הק'. הלה המשיך ואמר: "היינט - נאו!" [=היום, עכשיו!] וכ"ק אד"ש מה"מ ענה בראשו ובפיו הק'. היחידות נסתיימה בשעה 3:10.
  
 
בשעה 7:07 נודע 'מעריב סון' ורק בשעה בשעה 7:25 נכנס כ"ק אד"ש מה"מ לתפילה. בסיום התפלה יצא כ"ק אד"ש מה"מ אל המרפסת, הקהל ניגן 'יחי' ועם פתיחת הוילון החל כ"ק אד"ש מה"מ לעודד בתנועות ראשו הק'. בהמשך סקר הקהל משמאלו, מימינו וממולו והמשיך לעודד. כו"כ פעמים אף עודד בתנועות קלות, כאשר כעבור כ-2 דקות סידר כובעו הק' בידו ולאחמ"כ אף סידר זקנו בתנועה מיוחדת. כעבור כ-3 דקות ניכרו היסורים על פניו הק' וכ"ק אד"ש מה"מ ישב מוטה על צידו הימני והמשיך לעודד השירה ולסקור הקהל. רק משעברו חמש וחצי דקות סימן בתנועת ראשו הק' ובתנועה קלה בידו לסגירת הוילון. השעה היתה 7:54.
 
בשעה 7:07 נודע 'מעריב סון' ורק בשעה בשעה 7:25 נכנס כ"ק אד"ש מה"מ לתפילה. בסיום התפלה יצא כ"ק אד"ש מה"מ אל המרפסת, הקהל ניגן 'יחי' ועם פתיחת הוילון החל כ"ק אד"ש מה"מ לעודד בתנועות ראשו הק'. בהמשך סקר הקהל משמאלו, מימינו וממולו והמשיך לעודד. כו"כ פעמים אף עודד בתנועות קלות, כאשר כעבור כ-2 דקות סידר כובעו הק' בידו ולאחמ"כ אף סידר זקנו בתנועה מיוחדת. כעבור כ-3 דקות ניכרו היסורים על פניו הק' וכ"ק אד"ש מה"מ ישב מוטה על צידו הימני והמשיך לעודד השירה ולסקור הקהל. רק משעברו חמש וחצי דקות סימן בתנועת ראשו הק' ובתנועה קלה בידו לסגירת הוילון. השעה היתה 7:54.

גרסה אחרונה מ־16:49, 17 באוקטובר 2007

יום שני י"ט תשרי

בשעה 7:15 נכנס מה"מ לסוכתו וכעבור כ-10 דקות יצא הלולב.

בשעה 8:55 נודע בביפרים אודות "קריאה סון" (קריאת התורה בקרוב) והדבר הקפיץ והקים את כל הקהל מתרדמתו. בשעה 9:07 נכנס כ"ק אד"ש מה"מ, ובסיום התפלה, שהתארכה במיוחד (עד לשעה 9:40), יצא ל-3 וחצי דקות למרפסת, כשרוב הזמן לא עודד רק הביט אל הקהל מימינו וממולו. בהמשך עודד בתנועות קלות וסימן בהבטה לשמאלו לסגירת הוילון. עקב הטלית הוקשה על המזכירים להבחין בתנועה הראשונה לסגירה, ומה"מ סימן שנית.

לאחר התפילה נכנס כ"ק אד"ש מה"מ לסוכתו. בהיותו בסוכה הקריא המזכיר הריב"ק דף ארוך של שאלות שהכניס הרב יוסף יצחק הכהן גוטניק וכ"ק אד"ש מה"מ השיב על כל שאלה בפרטות. פרטים במדור "תשובות ומענות". עוד קודם תפילת מנחה נודע אשר לאחר התפילה תתקיים בע"ה יחידות לאורחים, כאשר להתמימים תהי' יחידות בפני עצמה.

ובשעה 1:30, השעה היעודה לתפילת מנחה (במשך השבוע האחרון הפך זה למעין קביעות, אשר בכל יום יוצא כ"ק אד"ש מה"מ בשעה זו לערך), 770 הי' מלא מאדם, אלא שלפועל רק בשעה 2:25 נודע אודות התפילה.

אל החדר המיוחד נכנס כ"ק אד"ש מה"מ בשעה 2:29 עבור מנחה, ובסיום התפלה יצא אל המרפסת. הקהל ניגן 'יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד' וכ"ק אד"ש מה"מ סקר הקהל ממולו. כמ"פ אף פנה לימינו ולשמאלו וסקר הקהל בראשו הק', עודד קלות לצדדים, קדימה ואחורה, וכעבור כ-2 דקות סימן בהבטה לשמאלו ובתנועה בידו הק' לסגירת הוילון. השעה היתה 2:46.

עם צאתו מחדר התפילות, התיישב על פתח היכל קדשו, ע"ג הבימה המוגבהת, וקיבל את קהל האורחים ליחידות, במשך 25 דקות. לכו"כ שבירכו ענה כ"ק אד"ש מה"מ בראשו הק'. בין העוברים היה גם מרא דאתרא נחלת הר חב"ד, הרב יצחק יהודה שי' ירוסלבסקי וכ"ק אד"ש מה"מ ליוהו במבטו הק' עד צאתו, כמוהו הי' גם להרב יהודה לייב שי' רסקין שליח כ"ק אד"ש קזבלנקה, מרוקו, והרב שלמה שי' מדנצי'ק.

בין העוברים היה גם הרב אלעזר שי' קניג מה'טנקים' (נצרת עילית), שנעצר ליד שולחנו של כ"ק אד"ש מה"מ ואמר: "גאנץ עם ישראל זאגט ברוך הבא, מלך המשיח דארף שוין קומען און בויען ביהמ"ק אין ירושלים", [=כל עם ישראל אומר ברוך הבא. מלך המשיח צריך כבר לבוא ולבנות את ביהמ"ק בירושלים] וכ"ק אד"ש מה"מ נענה בראשו הק'. הלה המשיך ואמר: "היינט - נאו!" [=היום, עכשיו!] וכ"ק אד"ש מה"מ ענה בראשו ובפיו הק'. היחידות נסתיימה בשעה 3:10.

בשעה 7:07 נודע 'מעריב סון' ורק בשעה בשעה 7:25 נכנס כ"ק אד"ש מה"מ לתפילה. בסיום התפלה יצא כ"ק אד"ש מה"מ אל המרפסת, הקהל ניגן 'יחי' ועם פתיחת הוילון החל כ"ק אד"ש מה"מ לעודד בתנועות ראשו הק'. בהמשך סקר הקהל משמאלו, מימינו וממולו והמשיך לעודד. כו"כ פעמים אף עודד בתנועות קלות, כאשר כעבור כ-2 דקות סידר כובעו הק' בידו ולאחמ"כ אף סידר זקנו בתנועה מיוחדת. כעבור כ-3 דקות ניכרו היסורים על פניו הק' וכ"ק אד"ש מה"מ ישב מוטה על צידו הימני והמשיך לעודד השירה ולסקור הקהל. רק משעברו חמש וחצי דקות סימן בתנועת ראשו הק' ובתנועה קלה בידו לסגירת הוילון. השעה היתה 7:54.

*

לפני תפילת ערבית ביקר רופא עיניים אצל כ"ק אד"ש מה"מ ובסיכומו של דבר נודע ע"ד השתפרות, כה יתן ה' וכה יוסיף.

כמו"כ היום התקיימה פיזיותרפי' לדיבור ופיזיותרפי' רגילה ע"י מר טוני ומר מייספילד. כן מר אופיר שהה היום בקודש, ונודע כי כ"ק אד"ש מה"מ עמד משך זמן קצר על רגליו (בתמיכה).

וב-770 נערכים הכול לקראת ימי שמע"צ-שמח"ת, כשבמוקד האירועים - "ההקפות": אתמול בלילה ישבו הנהלת וגבאי בית הכנסת יחד עם כמה מעסקני אנ"ש לדון בדבר סידור בית הכנסת לקראת ההקפות. באסיפה נדונו כל ההיבטים החיוביים שהיו בסידור בית הכנסת אשתקד, והדברים הצריכים תיקון, כמיקומו של החי"ת, בו רוקדים בהקפות, ע"מ שכ"ק אד"ש מה"מ יוכל לצפות ממקום מושבו, ובע"ה אולי נזכה שכ"ק אד"ש מה"מ אף ירד עמנו להקפות. עדיין לא ניתנה החלטה ברורה בנדון, ובימים המעטים שנותרו מקוים למצוא פתרון לכל השאלות.

ובאשר לניגוני ההקפות, אם כי עדיין מוקדם לקבוע איזה ניגונים ינגנו במשך ההקפות - ברור הוא אשר בהקפה א' וז' ינגנו 'יחי'.

ובימים אלו של תחילת שנה נפגשנו בדבר היכול להוציא חסיד מן הכלים. המדובר הוא בכמה וכמה מאלו המתקראים בתי חב"ד, אשר הוציאו 'לוחות-שנה' מהודרים בתכלית היופי, עם תמונות יפות וכו', כאשר כל מיני תאריכים שונים ומשונים בעניני העולם מצויינים בלוח (יום לקיחתה בשבי של המשחתת המצרית איברהים אל אוואל וכיו"ב), ושמו ותמונתו של הפעיל המקומי מתנוססים לתפארה כמה וכמה פעמים, אך דבר אחד ויחיד, והוא העיקר, חסר שם: אין כל תמונה של כ"ק אד"ש מה"מ ואיזשהו איזכור אודותיו. כבר לא מדובר אודות כ"ק אד"ש כמלך המשיח, כי אם באיזכור פשוט של הרבי... על א' הלוחות ניתן הי' לראות באותיות מזעריות את קישור י"א ניסן ליום הולדתו הצ"ב של הרבי מליובאוויטש, כאשר תאריכים אחרים מצויינים להפליא ובאותיות קידוש לבנה...