הבדלים בין גרסאות בדף "כ"ט מרחשון תנש"א"
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''ש"ק פ' תולדות ער"ח כסלו''' | '''ש"ק פ' תולדות ער"ח כסלו''' | ||
+ | |||
כ"ק אדמו"ר שליט"א נכנס לביהכ"נ ב-8:30 לאמירת תהילים. עמד כל זמן האמירה. כשסיים הש"ץ אחז כ"ק אדמו"ר שליט"א בקאפי' ק"מ. לשחרית נכנס ב-10:35. | כ"ק אדמו"ר שליט"א נכנס לביהכ"נ ב-8:30 לאמירת תהילים. עמד כל זמן האמירה. כשסיים הש"ץ אחז כ"ק אדמו"ר שליט"א בקאפי' ק"מ. לשחרית נכנס ב-10:35. | ||
גרסה אחרונה מ־01:46, 15 בנובמבר 2007
ש"ק פ' תולדות ער"ח כסלו
כ"ק אדמו"ר שליט"א נכנס לביהכ"נ ב-8:30 לאמירת תהילים. עמד כל זמן האמירה. כשסיים הש"ץ אחז כ"ק אדמו"ר שליט"א בקאפי' ק"מ. לשחרית נכנס ב-10:35.
לקראת ההפטרה הייתה צפיפות רבה סביב בימת קרה"ת. אולם כשנקרא כ"ק אדמו"ר שליט"א לעלות למפטיר הסתדרו כולם בעמידה יציבה. אמירת ההפטרה היתה הפעם שלא ע"ד הרגיל: בקול גבוה מתמיד, ובהטעמת כו"כ פסוקים באופן מיוחד. (את הפסוק "ויאמר שלחני נא וגו'" ובפסוק האחרון שבהפטרה, קרא לאט ובהדגשה יתירה). במוסף ניגנו "שים שלום" בניגון וביום שמחתכם (כרגיל). כ"ק אדמו"ר שליט"א עודד את הניגון בחוזק וכפלו את הניגון ג' פעמים.
כשנכנס כ"ק אדמו"ר שליט"א להתוועדות שרו ניגון מארש ר"ח כסלו, והמשיכו לנגנו אחרי הקידוש. (הי' דחוס מאוד בהתוועדות אך אעפ"כ היו כולם במצב רוח מרומם). אח"כ החל כ"ק אדמו"ר שליט"א באמירת השיחה הראשונה, שתוכנה וכן תוכן כל השיחות הי' בנוגע לעבודת השליחות (דכאו"א מישראל) בכלל, ולעבודת השלוחים בפרט. ניכר הי' שכ"ק אדמו"ר שליט"א "איז אויפגעלייגט" (בשמחה מיוחדת). השיחות גם נאמרו בקול רם במיוחד ובהרחבת הביאור לפרטים ופרטי פרטים.
אחר השיחה הראשונה החלו לשיר מארש נפוליון, וכ"ק אדמו"ר שליט"א עודד את הניגון בחוזק בידו הק'. באמצע הצביע לעבר הר"ר דוד שי' נחשון וידידו מר אבי שי' טאוב, וסימן להם לומר לחיים. אחרי השיחה השני' שרו יחי אדוננו כו' ואחר השיחה השלישית שרו את ניגון שמח"ת הידוע (בשעת "אתה הראת") ועודד את השירה ב'שטורעם' לא רגיל בכו"כ תנועות (בידו הימנית ובשמאלית ובשניהם יחד). הקהל העצום התרומם ממקומו, וכשכולם עומדים שרו בשמחה רבה ועצומה. בשיחה הרביעית הודיע על חלוקת המשקה, וחילק כ-60 (!) בקבוקים בערך.
הסדר הי' כך: כ"ק אדמו"ר שליט"א שפך מעט מכל בקבוק אל גביעו, כשנתמלא הגביע ביקש את הכוס (של זכוכית) ושפך לתוכה; כך עשה בכל הבקבוקים. אח"כ החלה החלוקה, לראשונים שנגשו שפך כ"ק אדמו"ר שליט"א מהגביע לבקבוק, ומהבקבוק לכוסם. כשהגביע כמעט ונתרוקן, מזג רק מהבקבוקים לכוסם של המקבלים, לכו"כ מסר (לאחר שמזג לכוסם) את הבקבוק בידו.
כאשר ניגש הר"ר דוד שי' נחשון לקחת בקבוק הורה כ"ק אדמו"ר שליט"א לקרוא לידידו מר אבי שי' טאוב וחיכה עד שהצליח לגשת. לכאו"א מהעוברים בירך: הצלחה רבה!
בסיום החלוקה וההכרזות שארכה זמן רב, החל לנגן ניגון ההקפות לאביו נ"ע (כשהוא מנענע בראשו לפי קצב (התחלת) הניגון). אח"ז הכריז על ברכה אחרונה (ההתוועדות הסתיימה ב-4:05).
בתפילת מנחה עודד בחוזק את השירה ב"שים שלום".
תפילת ערבית (ב-5:20) התקיימה הפעם בזאל הגדול. (יצוין שאפילו בתשרי מתפלל כ"ק אדמו"ר שליט"א ערבית דמוצש"ק בזאל הקטן. והפעם – בזאל הגדול כאמור).
אחרי סיום הבדלה הכריז אחד השלוחים "יחי אדוננו מורנו ורבינו!" (ג"פ) והקהל אחריו. אח"כ הוכרז על זמן תפילת שחרית מחר. הקהל החל לנגן את המארש, ותוך כדי עידוד נמרץ של השירה יצא כ"ק אדמו"ר שליט"א את ביהכ"נ.
ובכך לא נגמר, כעת התגברו הריקודים. הקהל התאגד כולו למעגל אחד והמשיך לשיר בשמחה עצומה הפורצת כל גדרים (אלא שדא-עקא... כיון שבעוד מספר שעות תערך הסעודה הענקית לרגל החג, הוכרחו הגבאים לזרז את הקהל לצאת מביהכ"נ, כדי שיספיקו להכין את המקום כראוי, להתוועדות הגדולה).
בשעה 10:00 החלה החגיגה הגדולה של ר"ח כסלו. ההתוועדות נפתחה בחזרה על חלק מהתוועדות ש"ק ע"י הגה"ח ר' י.כ. אח"כ הציג ר' אליהו שי' בלאכמאן את איל-ההון מר סם שי' דאמב מידידי ליובאוויטש, שריתק את הקהל בנאומו, בו אף הציג את עצמו כחסיד ולא רק כידיד...
אח"כ הזמין המנחה הנכבד הרב מאיר שי' הארליג את הרה"ג ר' יוסף שי' העכט רבה של אילת באה"ק, הרב העכט דיבר על המס"נ הנדרשת בעבודת השליחות בכדי להכשיר את העולם לגאולה העתידה לבוא. אחריו דיבר השליח הרב משה שי' ניו. הרב ניו נשא את דבריו באנגלית למען דוברי האנגלית שבקהל. בדבריו הסביר כיצד ההתקשרות לכ"ק אדמו"ר שליט"א היא דבר העומד מעל כל ההגבלות, ותלוי רק ברצון. אח"כ סיפר המנחה על שני שלוחים מהשכונה, שיצאו לשליחות ברוסיא ומצליחים שם. והזמין את הרב דובער שי' לאזאר שליח במאסקווא, לדבר בפני הקהל (השני הוא הרב משה שי' מאסקאוויץ' שליח בחראקאוו שבאוקראינא). הרב לאזאר דיבר על ההצלחה והכחות הנפלאים שנראים בגלוי לכל מי שעוסק בהפצת היהדות בבריה"מ. אחריו דיבר ה"ברון" הידוע הרב יוסף יצחק שי' גוטניק, ששוחח ארוכות על נושא השמחה שדורש כ"ק אדמו"ר שליט"א מאתנו, כולל ההוראה הידועה: "טראכט גוט וועט זיין גוט" [= חשוב לטובה, ויהי' טוב].
אח"כ דיבר חבר אגו"ח הרב שניאור זלמן שי' גורארי'. ולסיום (האחרון חביב) דיבר הרה"ח הרב יהודה קלמן שי' מארלאוו חבר הבד"ץ דשכונת קראון-הייטס.
כשנסתיימה החגיגה הרשמית הסבו כולם קבוצות-קבוצות להתוועדויות חסידיות פנימיות, "בלתי רשמיות". הפעם באופן יוצא מן הכלל המשיכו כולם לשבת עד עלות השחר, וחלק גדול מהקהל אף נשאר עד הבוקר. דוקא אז החלה אחת ההתוועדויות ביתר שאת וביתר עוז בראשות הרב גרשון מענדל שי' גארעליק והרב שמעון שי' לאזאראוו.
האווירה בכלל היתה מרוממת ביותר; על הקהל היה עדיין תחת השראת השיחות המיוחדות והשמחה המיוחדת שבהתוועדות הרבי שליט"א וברוך הנמצא!