הבדלים בין גרסאות בדף "כ"ט מרחשון תשל"ח"

מתוך יומן 770
 
 
שורה 1: שורה 1:
'''יום חמישי, כ"ט מ"ח'''  
+
'''יום חמישי, כ"ט מרחשון'''  
  
לקריאת-התורה עלו בגורל האותיות פ, נ. בעת הגלילה הורה אד"ש לגולל (הרב י.פ.) שיגבי' את האבנט של הספר-תורה עד לתחילת שליש העליון.  
+
לקריאת-התורה עלו בגורל האותיות פ, נ. בעת הגלילה הורה כ"ק אדמו"ר שליט"א לגולל (הרב י.פ.) שיגבי' את האבנט של הספר-תורה עד לתחילת שליש העליון.  
  
בשעות הצהריים נודעה הבשורה הטובה שהערב ילך אד"ש - לראשונה מאז ליל שמע"צ - לביתו. לקראת הערב התמלאה הרחבה שמול 770 באנשים, נשים, זקנים וטף. רבים שהיו בליל שמע"צ באו להשלים את אשר לא זכו לראות עד היום. בשם הרופא התבקש הקהל שלא להתקרב למכונית ולהשאיר שביל רחב.
+
בשעות הצהריים נודעה הבשורה הטובה שהערב ילך כ"ק אדמו"ר שליט"א – לראשונה מאז ליל שמע"צ לביתו. לקראת הערב התמלאה הרחבה שמול 770 באנ"ש והתמימים, נשים וטף. רבים שהיו בליל שמע"צ באו להשלים את אשר לא זכו לראות עד היום. בשם הרופא התבקש הקהל שלא להתקרב למכונית ולהשאיר שביל רחב.  
  
בשעה 7:35 נפתחה הדלת, אד"ש נראה בפתח והחל צועד באיטיות לעבר המכונית החונה ליד המדרכה. בידו אחז מעטפה צהובה. באופן ספונטאני פתח הקהל בשירת מאַרש נפוליאון ואד"ש רמז בידו להגברת השירה. גם כשנכנס למכונית המשיך לרמוז בתנועות ידיו להגברת השירה. המכונית זזה ורבים נסחפו למעגלי הריקודים בשמחה ובהתלהבות.  
+
בשעה 7:35 נפתחה הדלת, כ"ק אדמו"ר שליט"א נראה בפתח והחל צועד באיטיות לעבר המכונית החונה ליד המדרכה. בידו אחז מעטפה צהובה. באופן ספונטאני פתח הקהל בשירת מאַרש נפוליון וכ"ק אדמו"ר שליט"א רמז בידו להגברת השירה. גם כשנכנס למכונית המשיך לרמוז בתנועות ידיו להגברת השירה. המכונית זזה ורבים נסחפו למעגלי הריקודים בשמחה ובהתלהבות. לפני המכונית נסע המזכיר הריב"ק במכוניתו, בתוכה ישבו ד"ר רעזניק, ד"ר לעוו והמזכיר הריל"ג. הם נסעו רק עד ברוקלין עוו. ושם ירד כ"ק אדמו"ר שליט"א וצעד ברגליו (כי הרופאים אמרו שלצורך בריאותו צריך כ"ק אדמו"ר שליט"א ללכת ברגליו). בהגיעו לביתו, הודה לרופאים וברכם בלילה טוב.  
  
לפני מכוניתו של אד"ש נהג ב.ק. במכוניתו הוא, בתוכה ישבו ד"ר רזניק, דלב וריל"ג, אחריה נסע אד"ש והם נסעו רק בלאק אחד עד ברוקליו עוו. שם ירד אד"ש והחל צועד ברגליו כי לצורך בריאותו – אמרו הרופאים – הוא צריך לצעוד ברגליו. כשהגיעו לביתו הודה לרופאים ולמזכירים וברכם ב"לילה טוב".  
+
אחרי זמן מה יצאה הרבנית מ-770 ונסעה אף היא (אומרים שכאשר ראתה הרבנית את השמחה והריקודים התבטאה שעד עתה לא העריכה עד כמה עזה אהבת החסידים לכאדמושליט"א).  
  
אחרי זמן מה יצאה הרבנית מ-770 ונסעה אף היא (אומרים שכאשר ראתה הרבנית – מחלון הקומה השניה – את השמחה והריקודים התבטאה שעד עתה לא העריכה עד כמה עזה אהבת החסידים לאד"ש).  
+
כשבא כ"ק אדמו"ר שליט"א לביתו מזג לו הריל"ג כוס תה. בינתיים הגיעה הרבנית ואמרה: "איך וועל שוין אַליין קענען פירן".  
  
כשבא אד"ש לביתו מזג לו הריל"ג כוס תה. באמצע באה הרבנית ואמרה: "איך וועל שוין אַליין קענען פירן" [= "אני כבר אסתדר לבד].  
+
השמחה והריקודים נמשכו ב-770 במשך כל הלילה. משקה נשפך כמים. שרו משירי שמח"ת וגם ערכו "סדר הקפות", כהמשך לליל שמע"צ... בשעה 9:00 החלו באמירת פסוקי "אתה הראית" וי"ב הפסוקים. הפסוקים נמכרו תמורת סכומים לא מבוטלים והכסף הוקדש לקניית משקה (77 בקבוקים סה"כ – לא כולל מה שהביאו מהבתים) וסעודת הודי' לה' על חסדו הגדול אשר גמלנו. רבים מאנ"ש הביאו מבתיהם ומחנויותיהם מכל טוב, בשר, דגים, פירות, מיני מאפה ומשקה ועוד ועוד. במשך כל הזמן שרו ורקדו כבשמח"ת, ונתקיים הפתגם "איז געגיינגען אויף טישען און אויף ביינק" במלואו...  
  
לאחר שאד"ש נסע לביתו נשארו האנשים במקום והמשיכו לרקוד ולשיר בלי הפסק. שמחה זו באה מצד סיבה (בניגוד לשמחה שהיתה בשמע"צ ושמח"ת) ואכן אין לתאר שמחה זו, במשך כשעתיים רקדו אנ"ש והתמימים ברחוב ובביהכ"נ למעלה, אמרו "לחיים" והיו במצב שקשה לתארו כאמור.  
+
באמצע הלילה הביאו את הרופא להראות לו את השמחה ואמרו לו: ראה את אשר עשית, וכמובן שהוא התפעל מאוד.  
  
השמחה והריקודים נמשכו ב-770 במשך כל הלילה. משקה נשפך כמים. שרו משירי שמח"ת וכעבור כשעתיים מתחילת הריקודים ערכו "סדר הקפות", כהמשך לליל שמע"צ... בשעה 9 החלו באמירת י"ב הפסוקים ופסוקי "אתה הראית". הפסוקים נמכרו תמורת סכומים לא מבוטלים והכסף הוקדש לקניית משקה (77 בקבוקים – לבד ממה שהביאו אנ"ש מבתיהם) וכן נתרמה סעודת מצוה מיוחדת ע"י א' מאנ"ש – סעודת הודי' לה' על חסדו הגדול אשר גמלנו. רבים מאנ"ש הביאו מבתיהם ומחנויותיהם מכל טוב, בשר, דגים, פירות, מיני מאפה ומשקה ועוד ועוד.  
+
בבית-הכנסת הגדול התוועדו הרב שלום מרוזוב והרב יצחק שפרינגר עם תלמידי הישיבה עד לאור הבוקר.  
  
אחרי אמירת הפסוקים ערכו ג"כ סדר הקפות. בהקפה א' כיבדו את המשפיעים ובהקפות הנוספות – הבחורים. שבעת ההקפות לא הספיקו, ולאחר שנגמרו המשיכו לרקוד עד אור הבוקר, ונתקיים הפתגם – "איז געגיינגען אויף טישען און אויף ביינק" במלואו.
+
[בבוקר א"א היה להיכנס ל-770; הגוי ניקה את כל הזאל והעמיד בחור השני את כל הבקבוקים שנשארו שלמים ומספרם 43 מכל המינים, מכילי "קוואָרט" וחצי "גאַלאָן"].
 
 
בבית-הכנסת למטה התוועדו הרב שלום מרוזוב והרב יצחק שפרינגר עם תלמידי הישיבה עד לאור הבוקר.
 
 
 
למחרת בבוקר א"א היה להיכנס ל-770. הגוי ניקה את כל הזאל והעמיד בחדר השני את כל הבקבוקים שנשארו שלמים ומספרם 43, מכל המינים, מכילי "קווארט" וחצי "גאלאן". באמצע הלילה הביאו את הד"ר להראות לו את השמחה ואמרו לו ראה את אשר עשית וכמובן שהוא התפעל מאד.
 

גרסה אחרונה מ־17:08, 27 בנובמבר 2008

יום חמישי, כ"ט מרחשון

לקריאת-התורה עלו בגורל האותיות פ, נ. בעת הגלילה הורה כ"ק אדמו"ר שליט"א לגולל (הרב י.פ.) שיגבי' את האבנט של הספר-תורה עד לתחילת שליש העליון.

בשעות הצהריים נודעה הבשורה הטובה שהערב ילך כ"ק אדמו"ר שליט"א – לראשונה מאז ליל שמע"צ – לביתו. לקראת הערב התמלאה הרחבה שמול 770 באנ"ש והתמימים, נשים וטף. רבים שהיו בליל שמע"צ באו להשלים את אשר לא זכו לראות עד היום. בשם הרופא התבקש הקהל שלא להתקרב למכונית ולהשאיר שביל רחב.

בשעה 7:35 נפתחה הדלת, כ"ק אדמו"ר שליט"א נראה בפתח והחל צועד באיטיות לעבר המכונית החונה ליד המדרכה. בידו אחז מעטפה צהובה. באופן ספונטאני פתח הקהל בשירת מאַרש נפוליון וכ"ק אדמו"ר שליט"א רמז בידו להגברת השירה. גם כשנכנס למכונית המשיך לרמוז בתנועות ידיו להגברת השירה. המכונית זזה ורבים נסחפו למעגלי הריקודים בשמחה ובהתלהבות. לפני המכונית נסע המזכיר הריב"ק במכוניתו, בתוכה ישבו ד"ר רעזניק, ד"ר לעוו והמזכיר הריל"ג. הם נסעו רק עד ברוקלין עוו. ושם ירד כ"ק אדמו"ר שליט"א וצעד ברגליו (כי הרופאים אמרו שלצורך בריאותו צריך כ"ק אדמו"ר שליט"א ללכת ברגליו). בהגיעו לביתו, הודה לרופאים וברכם בלילה טוב.

אחרי זמן מה יצאה הרבנית מ-770 ונסעה אף היא (אומרים שכאשר ראתה הרבנית את השמחה והריקודים התבטאה שעד עתה לא העריכה עד כמה עזה אהבת החסידים לכ"ק אדמו"ר שליט"א).

כשבא כ"ק אדמו"ר שליט"א לביתו מזג לו הריל"ג כוס תה. בינתיים הגיעה הרבנית ואמרה: "איך וועל שוין אַליין קענען פירן".

השמחה והריקודים נמשכו ב-770 במשך כל הלילה. משקה נשפך כמים. שרו משירי שמח"ת וגם ערכו "סדר הקפות", כהמשך לליל שמע"צ... בשעה 9:00 החלו באמירת פסוקי "אתה הראית" וי"ב הפסוקים. הפסוקים נמכרו תמורת סכומים לא מבוטלים והכסף הוקדש לקניית משקה (77 בקבוקים סה"כ – לא כולל מה שהביאו מהבתים) וסעודת הודי' לה' על חסדו הגדול אשר גמלנו. רבים מאנ"ש הביאו מבתיהם ומחנויותיהם מכל טוב, בשר, דגים, פירות, מיני מאפה ומשקה ועוד ועוד. במשך כל הזמן שרו ורקדו כבשמח"ת, ונתקיים הפתגם "איז געגיינגען אויף טישען און אויף ביינק" במלואו...

באמצע הלילה הביאו את הרופא להראות לו את השמחה ואמרו לו: ראה את אשר עשית, וכמובן שהוא התפעל מאוד.

בבית-הכנסת הגדול התוועדו הרב שלום מרוזוב והרב יצחק שפרינגר עם תלמידי הישיבה עד לאור הבוקר.

[בבוקר א"א היה להיכנס ל-770; הגוי ניקה את כל הזאל והעמיד בחור השני את כל הבקבוקים שנשארו שלמים ומספרם 43 – מכל המינים, מכילי "קוואָרט" וחצי "גאַלאָן"].