הבדלים בין גרסאות בדף "י' שבט תשי"א"

מתוך יומן 770
שורה 1: שורה 1:
 
אורחים רבים הגיעו ל 770 לכבוד יום זה, תכונה רבה מורגשת – אבל הכל הוא בבחינת "דממה", כלומר: לא יודעים עדיין איך תיראה ההתוועדות בליל המחר... איך זה יקרה...מה ומתי ידע כבר העולם כולו כי "יש לנו רבי".
 
אורחים רבים הגיעו ל 770 לכבוד יום זה, תכונה רבה מורגשת – אבל הכל הוא בבחינת "דממה", כלומר: לא יודעים עדיין איך תיראה ההתוועדות בליל המחר... איך זה יקרה...מה ומתי ידע כבר העולם כולו כי "יש לנו רבי".
  
בליל ההילולא,יום ג' בערב, התפלל כ"ק אדמו"ר שליט"א לפני התיבה, בהיכלו של כ"ק אדמו"ר, כ"ק שליט"א בכה מאוד בכל שלוש התפילות, ובעיקר למחרת יום ד' בתפילת שחרית, באותו לילה סודר שתהיה משמרת של בחורים (גם כמה אברכית השתתפו בזה) שילמדו במנין חדרו של אדמו"ר, במשך כל הלילה מאמרי חסידות ("דא"ח") שלו.
+
בליל ההילולא,יום ג' בערב, התפלל כ"ק אדמו"ר שליט"א לפני התיבה, בהיכלו של כ"ק אדמו"ר, כ"ק שליט"א בכה מאוד בכל שלוש התפילות, ובעיקר למחרת יום ד' בתפילת שחרית, באותו לילה סודר שתהיה משמרת של בחורים (גם כמה אברכים השתתפו בזה) שילמדו במנין חדרו של אדמו"ר, במשך כל הלילה מאמרי חסידות ("דא"ח") שלו.
למחרת בבוקר אחרי התפילה, נסעו לאוהל (מספר ימים קודם לכן הסתיימה בניית האוהל, נוסף למה שנהוג כאן זה מספר חודשים מוסרים הפדיונות לכ"ק אדמו"ר שליט"א שיקראם באוהל, הרי הפעם מסרו לו פדיון כללי. ותוכנו שכ"ק אדמו"ר ימשיך לנהל וכו' ושנהיה מקושרים אליו.
+
 
 +
למחרת בבוקר אחרי התפילה, נסעו לאוהל (מספר ימים קודם לכן הסתיימה בניית האוהל), נוסף למה שנהוג כאן זה מספר חודשים מוסרים הפדיונות לכ"ק אדמו"ר שליט"א שיקראם באוהל, הרי הפעם מסרו לו פדיון כללי. ותוכנו שכ"ק אדמו"ר ימשיך לנהל וכו' ושנהיה מקושרים אליו.
  
 
(בין המשתדלים בכך שכ"ק שליט"א יקבל את הנשיאות – רבי שמואל לויטין מזקני החסידים) לכ"ק שליט"א היו הרבה פדיונות והוא שהה שעה ארוכה באוהל, הוא הגיע חזרה ל 770 כרבע שעה לפני השקיעה, תפילת מנחה התקיימה במהירות.
 
(בין המשתדלים בכך שכ"ק שליט"א יקבל את הנשיאות – רבי שמואל לויטין מזקני החסידים) לכ"ק שליט"א היו הרבה פדיונות והוא שהה שעה ארוכה באוהל, הוא הגיע חזרה ל 770 כרבע שעה לפני השקיעה, תפילת מנחה התקיימה במהירות.
  
 
אחרי תפילת המנחה החל בית הכנסת להתמלאות באנשים רבים שבאו להתוועדות, היו גם אורחים רבים שאינם מאנ"ש.  
 
אחרי תפילת המנחה החל בית הכנסת להתמלאות באנשים רבים שבאו להתוועדות, היו גם אורחים רבים שאינם מאנ"ש.  
 +
 
כ"ק שליט"א נכנס קצת אחרי השעה שמונה, התיישב במקומו והתחיל להתוועד, לאחר מספר שיחות, אמר אחד מזקני החסידים בקול רם: הדיבורים הינם טובים, אך הקהל חפץ לשמוע חסידות!  
 
כ"ק שליט"א נכנס קצת אחרי השעה שמונה, התיישב במקומו והתחיל להתוועד, לאחר מספר שיחות, אמר אחד מזקני החסידים בקול רם: הדיבורים הינם טובים, אך הקהל חפץ לשמוע חסידות!  
  
הקהל שתק וכ"ק אדמו"ר שליט"א החל באמירת מאמר. קודם לכן פתח את הקונטרס (עד) שבו נדפס  
+
הקהל שתק וכ"ק אדמו"ר שליט"א החל באמירת מאמר. קודם לכן פתח את הקונטרס (עד) שבו נדפס המאמר "באתי לגני – התש"י" , ואמר: במאמר שהרבי הוציא לאור ליום ההסתלקות פותח: באתי לגני... וכך אמר שלושה פרקים, ובסוף הפרק השלישי הפסיק והורה לנגן את הניגון "הבינוני" באמרו: כ"ק מו"ח אדמו"ר חיבב ניגון זה, לאחר מכן הורה לנגן ניגון מכ"ק אדמו"ר הרש"ב נ"ע ולאחר מכן המשיך באמירת המאמר: והנה לאחר שהוא מבאר במאמר שעיקר שכינה בתחתונים היתה, והמשיך עד סוף פרק החמישי. אז הורה לנגן ניגונים מכ"ק אדמו"ר מוהר"ש, ומכ"ק אדמו"ר הצ"צ, והמשיך: והנה בסיום המאמר מבאר הוא... עד לסיומו של המאמר.
המאמר "באתי לגני – התש"י" , ואמר: במאמר שהרבי הוציא לאור ליום ההסתלקות פותח: באתי לגני... וכך אמר שלושה פרקים, ובסוף הפרק השלישי הפסיק והורה לנגן את הניגון "הבינוני" באמרו: כ"ק מו"ח אדמו"ר חיבב ניגון זה, לאחר מכן הורה לנגן ניגון מכ"ק אדמו"ר הרש"ב נ"ע ולאחר מכן המשיך באמירת המאמר: והנה לאחר שהוא מבאר במאמר שעיקר שכינה בתחתונים היתה, והמשיך עד סוף פרק החמישי. אז הורה לנגן ניגונים מכ"ק אדמו"ר מוהר"ש, ומכ"ק אדמו"ר הצ"צ, והמשיך: והנה בסיום המאמר מבאר הוא... עד לסיומו של המאמר.
 
  
 
בין המאמר והשיחה שלאחריה הורה לנגן את ניגוני אדמו"ר האמצעי, ואדמו"ר הזקן (בו ארבעה הבבות), ולאחר מכן אמר:  
 
בין המאמר והשיחה שלאחריה הורה לנגן את ניגוני אדמו"ר האמצעי, ואדמו"ר הזקן (בו ארבעה הבבות), ולאחר מכן אמר:  
"ועתה הקשיבו יהודים! בכלל בחב"ד תבעו תמיד לעשות-לעבוד בכח עצמו, לא לסמוך על הרביים...ממילא כולנו צריכים כולנו לעשות, ברמ"ח אברים ושס"ה גידים של הגוף והנשמה...אינני מתפטר ח"ו מלסייע. יסייעו כמה שיהא אפשר, אך הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים, במילא כאשר לא עובדים בכת עצמו – מה יעזור מה שנותנים כתבים, שרים ניגונים, ואומרים לחיים, הרבי נהג פעם לומר: "אל תכניסו לכם ציפורים בחיקכם, יש להפוך לבד את השטות דלעומת זה ואת רתחת נפשו הבהמית – לקדושה".  
+
"ועתה הקשיבו יהודים! בכלל בחב"ד תבעו תמיד לעשות-לעבוד בכח עצמו, לא לסמוך על הרביים... ממילא כולנו צריכים כולנו לעשות, ברמ"ח אברים ושס"ה גידים של הגוף והנשמה... אינני מתפטר ח"ו מלסייע. יסייעו כמה שיהא אפשר, אך הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים, במילא כאשר לא עובדים בכת עצמו – מה יעזור מה שנותנים כתבים, שרים ניגונים, ואומרים לחיים, הרבי נהג פעם לומר: "אל תכניסו לכם ציפורים בחיקכם, יש להפוך לבד את השטות דלעומת זה ואת רתחת נפשו הבהמית – לקדושה".  
 +
 
 
בסיום ההתוועדות ניגנו "כי בשמחה תצאו" וכולם יחד עם זקני החסידים יצאו בריקוד.
 
בסיום ההתוועדות ניגנו "כי בשמחה תצאו" וכולם יחד עם זקני החסידים יצאו בריקוד.
  

גרסה מתאריך 03:02, 19 בנובמבר 2007

אורחים רבים הגיעו ל 770 לכבוד יום זה, תכונה רבה מורגשת – אבל הכל הוא בבחינת "דממה", כלומר: לא יודעים עדיין איך תיראה ההתוועדות בליל המחר... איך זה יקרה...מה ומתי ידע כבר העולם כולו כי "יש לנו רבי".

בליל ההילולא,יום ג' בערב, התפלל כ"ק אדמו"ר שליט"א לפני התיבה, בהיכלו של כ"ק אדמו"ר, כ"ק שליט"א בכה מאוד בכל שלוש התפילות, ובעיקר למחרת יום ד' בתפילת שחרית, באותו לילה סודר שתהיה משמרת של בחורים (גם כמה אברכים השתתפו בזה) שילמדו במנין חדרו של אדמו"ר, במשך כל הלילה מאמרי חסידות ("דא"ח") שלו.

למחרת בבוקר אחרי התפילה, נסעו לאוהל (מספר ימים קודם לכן הסתיימה בניית האוהל), נוסף למה שנהוג כאן זה מספר חודשים מוסרים הפדיונות לכ"ק אדמו"ר שליט"א שיקראם באוהל, הרי הפעם מסרו לו פדיון כללי. ותוכנו שכ"ק אדמו"ר ימשיך לנהל וכו' ושנהיה מקושרים אליו.

(בין המשתדלים בכך שכ"ק שליט"א יקבל את הנשיאות – רבי שמואל לויטין מזקני החסידים) לכ"ק שליט"א היו הרבה פדיונות והוא שהה שעה ארוכה באוהל, הוא הגיע חזרה ל 770 כרבע שעה לפני השקיעה, תפילת מנחה התקיימה במהירות.

אחרי תפילת המנחה החל בית הכנסת להתמלאות באנשים רבים שבאו להתוועדות, היו גם אורחים רבים שאינם מאנ"ש.

כ"ק שליט"א נכנס קצת אחרי השעה שמונה, התיישב במקומו והתחיל להתוועד, לאחר מספר שיחות, אמר אחד מזקני החסידים בקול רם: הדיבורים הינם טובים, אך הקהל חפץ לשמוע חסידות!

הקהל שתק וכ"ק אדמו"ר שליט"א החל באמירת מאמר. קודם לכן פתח את הקונטרס (עד) שבו נדפס המאמר "באתי לגני – התש"י" , ואמר: במאמר שהרבי הוציא לאור ליום ההסתלקות פותח: באתי לגני... וכך אמר שלושה פרקים, ובסוף הפרק השלישי הפסיק והורה לנגן את הניגון "הבינוני" באמרו: כ"ק מו"ח אדמו"ר חיבב ניגון זה, לאחר מכן הורה לנגן ניגון מכ"ק אדמו"ר הרש"ב נ"ע ולאחר מכן המשיך באמירת המאמר: והנה לאחר שהוא מבאר במאמר שעיקר שכינה בתחתונים היתה, והמשיך עד סוף פרק החמישי. אז הורה לנגן ניגונים מכ"ק אדמו"ר מוהר"ש, ומכ"ק אדמו"ר הצ"צ, והמשיך: והנה בסיום המאמר מבאר הוא... עד לסיומו של המאמר.

בין המאמר והשיחה שלאחריה הורה לנגן את ניגוני אדמו"ר האמצעי, ואדמו"ר הזקן (בו ארבעה הבבות), ולאחר מכן אמר: "ועתה הקשיבו יהודים! בכלל בחב"ד תבעו תמיד לעשות-לעבוד בכח עצמו, לא לסמוך על הרביים... ממילא כולנו צריכים כולנו לעשות, ברמ"ח אברים ושס"ה גידים של הגוף והנשמה... אינני מתפטר ח"ו מלסייע. יסייעו כמה שיהא אפשר, אך הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים, במילא כאשר לא עובדים בכת עצמו – מה יעזור מה שנותנים כתבים, שרים ניגונים, ואומרים לחיים, הרבי נהג פעם לומר: "אל תכניסו לכם ציפורים בחיקכם, יש להפוך לבד את השטות דלעומת זה ואת רתחת נפשו הבהמית – לקדושה".

בסיום ההתוועדות ניגנו "כי בשמחה תצאו" וכולם יחד עם זקני החסידים יצאו בריקוד.

תוכנה של שיחה זו האחרונה במיוחד וכמובן גם המאמר שהואיל כ"ק אדמו"ר שליט"א לומר – עוררו גלי שמחה מיד בכל רחבי העולם ואנ"ש ואוהדי חב"ד התכנסו להתוועדויות של שמחה.

גם האדמורי"ם וגדולי תורה רבים שמחו לשמע הבשורה שכ"ק אדמו"ר שליט"א ניאות לקבל את הנשיאות ושיגרו מיד מברקים ומכתבי ברכה.