הבדלים בין גרסאות בדף "ד' שבט תש"י"

מתוך יומן 770
(LcSCNheBtAaTXJ)
 
מ
 
שורה 1: שורה 1:
iVGl6K  <a href="http://satjsglziirn.com/">satjsglziirn</a>, [url=http://sgtlulezepcb.com/]sgtlulezepcb[/url], [link=http://snceciaqficp.com/]snceciaqficp[/link], http://ufgwcmvjveyd.com/
+
יום א', ד' שבט: היום נכנסה קבוצה של ארבעה בחורים מרוסיה (התמימים שלום מרוזוב, דובער יוניק, גדלי' קארף ויצחק פעווזנער) ליחידות אל כ"ק אדמו"ר שליט"א. לפני שניכנסו ליחידות שאל הת' שלום שי' מרוזוב אצל הרמ"ש ג' שאלות:
 +
א) האם יש לברך את הברכה "ברוך שחלק מחכמתו כו'"? ויאמר לו הרמ"ש שליט"א: "רבי" הוא למעלה מזה. והורה לברך ברכת "שהחיינו", והוסיף שיאמרו בקול רם כדי שהרבי יוכל לענות אמן על הברכה.
 +
ב) האם יש ללבוש אבנט? וענהו הרמ"ש שליט"א: לדעתי צריך לחגור אבנט. אלא שאין צורך שזה יהיה דוקא מעל הבגדים באופן בולט, ויכולים ללבשו גם מתחת למעיל.
 +
ג) האם להכנס לפני או אחרי תפילת ערבית? וענהו הרמ"ש שליט"א: יותר טוב להיכנס לאחרי התפילה, אבל, אם יהיה כ"כ מבולבל עד שלא יוכל להתרכז בתפילה - יתפלל לאחר היחידות.
 +
הרבי שליט"א התחיל לקבל ל"יחידות" בשעה 8:00 בערב כנהוג, ולאחרי זמן מה נכנסו התמימים הנ"ל ליחידות. [הת' דוד ראסקין ביקש מהרמ"ל רשות להכנס ביחד עם כולם (למרות שכבר הי' ביחידות בב' טבת) כי טען שהוא חלק מהקבוצה שלהם, ובתחילה לא הסכים הרמ"ל בשום אופן, ואף נזף בו באמרו שאי"ז "פולישע" חסידות כאן, שענין ההתקשרות מתבטא בלראות את הרבי שוב ושוב, אלא העיקר בחב"ד הוא לימוד דא"ח וכו', אולם ברגע האחרון התיר לו להכנס עם כולם]
 +
כשנכנסו אל הרבי ברכו כולם "שהחיינו" והרבי ענה אמן. לאחר מכן הציג הרמ"ל את כאו"א מהם בפני הרבי (היינו שאמר את השם והוסיף שזה בנו של חסיד פלוני וכו'). ואמר כ"ק אדמו"ר (הריי"צ): "ברוך בואכם צלחה. היינט זעען מיר זיך. מזמן לזמן וועלן מיר ריידן". ושאל כ"ק אדמו"ר (הריי"צ) שליט"א: "ווי פילט איר זיך"? וענו: ברוך השם. ושאל עוד: "ווי איז אייער סדר"? וענו: כמו בפאריז. והסביר המזכיר הרמ"ל את כוונתם - שבפאריז נוהגים ללמוד שעה וחצי חסידות בבוקר, ואח"כ חושבים דא"ח, ואח"כ מתפללים באריכות וכו', ואמר כ"ק אדמו"ר שליט"א: "לערנען דארף מען; דאוונען מוז מען, אבער לערנען דארף מען אויך. מזמן לזמן וועט יעדערער אריינגיין באזונדער וועלן מיר ריידן".
 +
לאחרי היחידות נכנס הת' דוד ראסקין אל הרמ"ש שליט"א וסיפר את דברי כ"ק אדמו"ר ב"יחידות", ובפרט שדובר אודות סדר הלימוד שלהם והרמ"ל אמר את הסדר בפרטיות, ואת אשר ענה ע"ז הרבי כנ"ל, והגיב הרמ"ש שליט"א: הרי אמרתי "אז איר וועט אויספירן", ואין ממה להתפעל וצריך להמשיך בסדר הנהגה זה.
 +
- עד עתה הי' נהוג כאן בישיבה ללמוד רק שעה חסידות בבוקר היינו משעה 7:45 עד 8:45, ובשעה 10:30 כבר התחיל סדר נגלה, וכשהת' הנ"ל באו מצרפת והתחילו לנהוג בסדר הנ"ל, עשו הרמי"ם בנגלה רעש ע"ז וכו' וע"ז אמר הרמ"ש שליט"א שצריכים להמשיך כן וכו' -
 +
בהמשך לזה הורה לו הרמ"ש שליט"א לעשות "הנחה" מהיחידות הנ"ל, ואמר, שאם תהי' איזו הזדמנות ושעת הכושר ישתדל להכניס אל כ"ק אדמו"ר כדי שיגיה זאת.
 +
הת' הנ"ל אכן עשה "הנחה" מהיחידות ונתנה להרמ"ש שליט"א. הרמ"ש שליט"א שאלו אם השאיר אצלו העתק מהרשימה וכנענה בחיוב אמר שהוא ישתדל להכניס את זה להגהה. לאחרי ימים אחדים היתה ההסתלקות, וזמן מה לאח"ז אמר לו הרמ"ש שליט"א שלא אסתייעא מילתא שכ"ק אדמו"ר יגיה את ההנחה מהיחידות הנ"ל.
 +
- בתקופה זו היו מתפוצצים לכ"ק אדמו"ר שליט"א ורידים והוא סבל מאוד וכשתקפוהו יסורים הי' זה ניכר על פניו.

גרסה אחרונה מ־04:16, 28 ביולי 2011

יום א', ד' שבט: היום נכנסה קבוצה של ארבעה בחורים מרוסיה (התמימים שלום מרוזוב, דובער יוניק, גדלי' קארף ויצחק פעווזנער) ליחידות אל כ"ק אדמו"ר שליט"א. לפני שניכנסו ליחידות שאל הת' שלום שי' מרוזוב אצל הרמ"ש ג' שאלות: א) האם יש לברך את הברכה "ברוך שחלק מחכמתו כו'"? ויאמר לו הרמ"ש שליט"א: "רבי" הוא למעלה מזה. והורה לברך ברכת "שהחיינו", והוסיף שיאמרו בקול רם כדי שהרבי יוכל לענות אמן על הברכה. ב) האם יש ללבוש אבנט? וענהו הרמ"ש שליט"א: לדעתי צריך לחגור אבנט. אלא שאין צורך שזה יהיה דוקא מעל הבגדים באופן בולט, ויכולים ללבשו גם מתחת למעיל. ג) האם להכנס לפני או אחרי תפילת ערבית? וענהו הרמ"ש שליט"א: יותר טוב להיכנס לאחרי התפילה, אבל, אם יהיה כ"כ מבולבל עד שלא יוכל להתרכז בתפילה - יתפלל לאחר היחידות. הרבי שליט"א התחיל לקבל ל"יחידות" בשעה 8:00 בערב כנהוג, ולאחרי זמן מה נכנסו התמימים הנ"ל ליחידות. [הת' דוד ראסקין ביקש מהרמ"ל רשות להכנס ביחד עם כולם (למרות שכבר הי' ביחידות בב' טבת) כי טען שהוא חלק מהקבוצה שלהם, ובתחילה לא הסכים הרמ"ל בשום אופן, ואף נזף בו באמרו שאי"ז "פולישע" חסידות כאן, שענין ההתקשרות מתבטא בלראות את הרבי שוב ושוב, אלא העיקר בחב"ד הוא לימוד דא"ח וכו', אולם ברגע האחרון התיר לו להכנס עם כולם] כשנכנסו אל הרבי ברכו כולם "שהחיינו" והרבי ענה אמן. לאחר מכן הציג הרמ"ל את כאו"א מהם בפני הרבי (היינו שאמר את השם והוסיף שזה בנו של חסיד פלוני וכו'). ואמר כ"ק אדמו"ר (הריי"צ): "ברוך בואכם צלחה. היינט זעען מיר זיך. מזמן לזמן וועלן מיר ריידן". ושאל כ"ק אדמו"ר (הריי"צ) שליט"א: "ווי פילט איר זיך"? וענו: ברוך השם. ושאל עוד: "ווי איז אייער סדר"? וענו: כמו בפאריז. והסביר המזכיר הרמ"ל את כוונתם - שבפאריז נוהגים ללמוד שעה וחצי חסידות בבוקר, ואח"כ חושבים דא"ח, ואח"כ מתפללים באריכות וכו', ואמר כ"ק אדמו"ר שליט"א: "לערנען דארף מען; דאוונען מוז מען, אבער לערנען דארף מען אויך. מזמן לזמן וועט יעדערער אריינגיין באזונדער וועלן מיר ריידן". לאחרי היחידות נכנס הת' דוד ראסקין אל הרמ"ש שליט"א וסיפר את דברי כ"ק אדמו"ר ב"יחידות", ובפרט שדובר אודות סדר הלימוד שלהם והרמ"ל אמר את הסדר בפרטיות, ואת אשר ענה ע"ז הרבי כנ"ל, והגיב הרמ"ש שליט"א: הרי אמרתי "אז איר וועט אויספירן", ואין ממה להתפעל וצריך להמשיך בסדר הנהגה זה. - עד עתה הי' נהוג כאן בישיבה ללמוד רק שעה חסידות בבוקר היינו משעה 7:45 עד 8:45, ובשעה 10:30 כבר התחיל סדר נגלה, וכשהת' הנ"ל באו מצרפת והתחילו לנהוג בסדר הנ"ל, עשו הרמי"ם בנגלה רעש ע"ז וכו' וע"ז אמר הרמ"ש שליט"א שצריכים להמשיך כן וכו' - בהמשך לזה הורה לו הרמ"ש שליט"א לעשות "הנחה" מהיחידות הנ"ל, ואמר, שאם תהי' איזו הזדמנות ושעת הכושר ישתדל להכניס אל כ"ק אדמו"ר כדי שיגיה זאת. הת' הנ"ל אכן עשה "הנחה" מהיחידות ונתנה להרמ"ש שליט"א. הרמ"ש שליט"א שאלו אם השאיר אצלו העתק מהרשימה וכנענה בחיוב אמר שהוא ישתדל להכניס את זה להגהה. לאחרי ימים אחדים היתה ההסתלקות, וזמן מה לאח"ז אמר לו הרמ"ש שליט"א שלא אסתייעא מילתא שכ"ק אדמו"ר יגיה את ההנחה מהיחידות הנ"ל. - בתקופה זו היו מתפוצצים לכ"ק אדמו"ר שליט"א ורידים והוא סבל מאוד וכשתקפוהו יסורים הי' זה ניכר על פניו.