הבדלים בין גרסאות בדף "כ"ג תשרי תשנ"ד"
שורה 11: | שורה 11: | ||
לאחמ"כ חזר כ"ק אד"ש מה"מ לחדר המיוחד, ולמטה התקיימה קריאת התורה כרגיל, עד שהגיעו ל"חתן-בראשית". ב"חתן-תורה" כובדו חברי המזכירות ועוד נכבדים, ולקראת "חתן-בראשית" עלו עם הס"ת אל החדר המיוחד; הזיזו השולחן מעט לפנ"כ וגם כ"ק אד"ש מה"מ זז מעט אחורה עם כסאו (החלון השלישי נפתח כולו והתריס בו הורם), והבעל קורא קרא ה'מרשות' מלווה בבכיות, כאשר זוהי ה'אחת בשנה' בה קורא לכ"ק אד"ש מה"מ לעלות לתורה בשמו המפורש, מה גם שלדאבוננו במשך השנה וחצי האחרונים אינו קורא לכ"ק אד"ש מה"מ לעלות לתורה... הריל"ג נגע במקום הקריאה, כנהוג, ומסר לכ"ק אד"ש מה"מ ונישק בפיו, בירך הברכות והבעל קורא קרא בתורה בקול גבוה (יחסית), ע"מ שיוכלו גם לשומעו בתוככי בית הכנסת. עם סיום הקריאה ירדו כולם חזרה, למקום בימת הקריאה למטה, ושם סיימו המפטיר. לאחמ"כ התפללו מוסף, וב'שים שלום' עודד כ"ק אד"ש מה"מ. סיום התפילה היה ב-4:40, ומיד המשיכו בתפילת המנחה, בסיומה יצא כ"ק אד"ש מה"מ אל המרפסת למשך 2 וחצי דקות, לשמחת הקהל. גם הפעם הי' עטוף בטליתו ועודד קלות, ולסיום סימן לסגירת הוילון. השעה היתה 4:55, והקהל אץ איפוא לביתו, לאכול את סעודת החג ולהכין את השבת, ולחזור לתפוס מקומות ל'קבלת שבת', מאחר והשבת עמדה במרחק של שעה מהפתח... | לאחמ"כ חזר כ"ק אד"ש מה"מ לחדר המיוחד, ולמטה התקיימה קריאת התורה כרגיל, עד שהגיעו ל"חתן-בראשית". ב"חתן-תורה" כובדו חברי המזכירות ועוד נכבדים, ולקראת "חתן-בראשית" עלו עם הס"ת אל החדר המיוחד; הזיזו השולחן מעט לפנ"כ וגם כ"ק אד"ש מה"מ זז מעט אחורה עם כסאו (החלון השלישי נפתח כולו והתריס בו הורם), והבעל קורא קרא ה'מרשות' מלווה בבכיות, כאשר זוהי ה'אחת בשנה' בה קורא לכ"ק אד"ש מה"מ לעלות לתורה בשמו המפורש, מה גם שלדאבוננו במשך השנה וחצי האחרונים אינו קורא לכ"ק אד"ש מה"מ לעלות לתורה... הריל"ג נגע במקום הקריאה, כנהוג, ומסר לכ"ק אד"ש מה"מ ונישק בפיו, בירך הברכות והבעל קורא קרא בתורה בקול גבוה (יחסית), ע"מ שיוכלו גם לשומעו בתוככי בית הכנסת. עם סיום הקריאה ירדו כולם חזרה, למקום בימת הקריאה למטה, ושם סיימו המפטיר. לאחמ"כ התפללו מוסף, וב'שים שלום' עודד כ"ק אד"ש מה"מ. סיום התפילה היה ב-4:40, ומיד המשיכו בתפילת המנחה, בסיומה יצא כ"ק אד"ש מה"מ אל המרפסת למשך 2 וחצי דקות, לשמחת הקהל. גם הפעם הי' עטוף בטליתו ועודד קלות, ולסיום סימן לסגירת הוילון. השעה היתה 4:55, והקהל אץ איפוא לביתו, לאכול את סעודת החג ולהכין את השבת, ולחזור לתפוס מקומות ל'קבלת שבת', מאחר והשבת עמדה במרחק של שעה מהפתח... | ||
+ | |||
היו שסיכמו את היום הזה כ"היום הקשה ביותר מכל התשרי ואף מיום כיפור", בו היתה הפסקה של כ-4 שעות בין מוסף למנחה, ואילו כאן הוזקקו כולם להשאר יחדיו ב-770 עד לשעה 5 בערב... | היו שסיכמו את היום הזה כ"היום הקשה ביותר מכל התשרי ואף מיום כיפור", בו היתה הפסקה של כ-4 שעות בין מוסף למנחה, ואילו כאן הוזקקו כולם להשאר יחדיו ב-770 עד לשעה 5 בערב... | ||
גרסה אחרונה מ־03:13, 1 באוקטובר 2007
יום שמחת-תורה
אתמול בלילה נשאל כ"ק אד"ש מה"מ בנודע לעלי' לתורה לחתן בראשית, ומיד נפוצה השמועה שקריאת התורה תתקיים בג"ע התחתון, שם יעלה כ"ק אד"ש מה"מ.
בשעה 10:30 בבוקר החל הש"צ הרב שלום הלוי שי' דוכמאן בתפילת שחרית, ומשהגיע לחזרת הש"צ נעצר, בהמתנה לכניסתו של כ"ק אד"ש מה"מ לתפילה. לבינתיים נודע כי שלא כפי התחזית, הרי שהעלי' לתורה וקריאת התורה יהי' הכל כרגיל, עם הקהל לאחר ההקפות, ולא כפי שנמסר אתמול. הקהל נשאר בעמדת המתנה והזמן החל להתקדם, עוד שעה ועוד שעה ושום דבר לא זז. שום ידיעות מלמעלה לא מגיעות והקהל ב-770 ממתין בסבלנות. 'קידושים' החלו להישמע פה ושם והרב נחום מרקוביץ הוציא לקהל הרחב מזונות ושתי' לרוב.
בשעה 2:00 נכנס כ"ק אד"ש מה"מ לחדר המיוחד והש"צ, הרב שלום שי' דוכמאן, החל בחזרת הש"צ. לאחר ה'הלל' נסגר הוילון. השעה היתה 2:20, והקהל עמד שוב בעמדת המתנה, כאשר עתה ברור היה כי כ"ק אד"ש מה"מ יושב בחדר המיוחד. השמועות עברו מפה לאוזן, כי עתה, כבשנה שעברה, צריכים לעבור הגבירים שנותנים 100 אלף דולאר לבית הכנסת. ההמתנה היתה של כחצי שעה, כאשר לאחמ"כ נודע כי רק בחמשה דקות האחרונות עברה הקבוצה. לפנ"כ ערכו חברי המזכירות קידוש והתוועדו ביניהם, והד"ר וויס עמד ורקד ניגון שמחה. כ"א מהעוברים קיבל יין מכ"ק אד"ש מה"מ, ומי שביקש ברכה נענה בניד ראשו הק'. הרה"ח ר' יוסף יצחק הכהן שי' גוטניק ביקש "איך זאל קענען מקדש זיין שם ליובאוויטש" וכ"ק אד"ש מה"מ ענה אמן ונענע בראשו הק'.
רק בשעה 2:50 יצא כ"ק אד"ש מה"מ אל המרפסת. הקהל ניגן 'יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד' משך זמן של 5 דקות, בהן עודד כ"ק אד"ש מה"מ בתנועות ראשו הק' בחוזקה לצדדים, מעלה ומטה, ולאחמ"כ רמז להתחיל ב"אתה הראת". הרב שניאור זלמן שי' גורארי' הכריז מי ומי הקונה, וב"אתה הראת" א' כובד בכולו כ"ק אד"ש מה"מ. בסיום חלק זה ניגנו ניגון שמחה לשמח"ת, וב"אתה הראת" הב' כובד כ"ק אד"ש מה"מ בפסוק ראשון ואחרון, כשאת השאר אמר כל הקהל. בסיום "אתה הראת" הב' ניגנו ניגון הקפות להרלוי"צ, וכשהגיעו לתנועה הידועה, רמז כ"ק אד"ש מה"מ ע"י תנועות ראשו הק' שיחזרו שוב ושוב. בסיום "אתה הראת" הג' ניגנו ופרצת, וכשניגשו להקפות, נתן הרה"ח ר' יוסף יצחק הכהן שי' גוטניק הס"ת לכ"ק אד"ש מה"מ, ובהזדמנות זו בירך את כ"ק אד"ש "אשר בפעם הבאה יהיה זה בבריאות, שהרבי יהיה בריא ושלם לגמרי ויוכל לדבר", וכ"ק אד"ש מה"מ ענה "אמן". כן ביקש ב"צדיק גוזר והקב"ה מקיים, שהרבי יגזור שנמצא האבנים טובות", וכ"ק אד"ש מה"מ נענה לחיוב בראשו הק'. כשסיים כ"ק אד"ש מה"מ אמירת ההקפות הכריז כל הקהל ג"פ 'יחי', ולאחמ"כ החלו בניגון זה. כ"ק אד"ש מה"מ עודד בתנועות ראשו הק' לצדדים ומע' ומטה, וההקפה/ות ארכה/ו כ-6 דקות, בסיומן החזיר הס"ת לידי הרב גוטניק. משך כל זמן ההקפות (כולל "אתה הראת"): כ-35 דקות.
לאחמ"כ חזר כ"ק אד"ש מה"מ לחדר המיוחד, ולמטה התקיימה קריאת התורה כרגיל, עד שהגיעו ל"חתן-בראשית". ב"חתן-תורה" כובדו חברי המזכירות ועוד נכבדים, ולקראת "חתן-בראשית" עלו עם הס"ת אל החדר המיוחד; הזיזו השולחן מעט לפנ"כ וגם כ"ק אד"ש מה"מ זז מעט אחורה עם כסאו (החלון השלישי נפתח כולו והתריס בו הורם), והבעל קורא קרא ה'מרשות' מלווה בבכיות, כאשר זוהי ה'אחת בשנה' בה קורא לכ"ק אד"ש מה"מ לעלות לתורה בשמו המפורש, מה גם שלדאבוננו במשך השנה וחצי האחרונים אינו קורא לכ"ק אד"ש מה"מ לעלות לתורה... הריל"ג נגע במקום הקריאה, כנהוג, ומסר לכ"ק אד"ש מה"מ ונישק בפיו, בירך הברכות והבעל קורא קרא בתורה בקול גבוה (יחסית), ע"מ שיוכלו גם לשומעו בתוככי בית הכנסת. עם סיום הקריאה ירדו כולם חזרה, למקום בימת הקריאה למטה, ושם סיימו המפטיר. לאחמ"כ התפללו מוסף, וב'שים שלום' עודד כ"ק אד"ש מה"מ. סיום התפילה היה ב-4:40, ומיד המשיכו בתפילת המנחה, בסיומה יצא כ"ק אד"ש מה"מ אל המרפסת למשך 2 וחצי דקות, לשמחת הקהל. גם הפעם הי' עטוף בטליתו ועודד קלות, ולסיום סימן לסגירת הוילון. השעה היתה 4:55, והקהל אץ איפוא לביתו, לאכול את סעודת החג ולהכין את השבת, ולחזור לתפוס מקומות ל'קבלת שבת', מאחר והשבת עמדה במרחק של שעה מהפתח...
היו שסיכמו את היום הזה כ"היום הקשה ביותר מכל התשרי ואף מיום כיפור", בו היתה הפסקה של כ-4 שעות בין מוסף למנחה, ואילו כאן הוזקקו כולם להשאר יחדיו ב-770 עד לשעה 5 בערב...
ליל שבת קודש
בשעה 7:30 נכנס כ"ק אד"ש מה"מ לחדר המיוחד לתפילת ערבית והש"צ, הרב משה שי' טלישבסקי, עבר לפני התיבה, כאשר כרגיל מידי שנה משלב הוא ניגונים של הימים הנוראים והשמחים של תשרי. ב'לכה דודי' ניגנו כרגיל, כאשר בסיומו המשיכו לנגן יחי משך כמה דקות כאשר לפתע הגיע הסימון מלמעלה שמה"מ מעודד השירה, והקהל הגביר את שירתו. יצויין שכן הי' גם לאחר שמו"ע, כשהש"צ ניגן ניגון שמחה על המלים "אלוקינו ואלוקי אבותינו רצה נא במנוחתינו".
עם סיום התפלה יצא כ"ק אד"ש מה"מ אל המרפסת, שם שהה דקה ו-45 שניות ועודד בראשו הק' בתנועות רגילות וסיום סימן לסגירת הוילון. השעה היתה 8:15.