הבדלים בין גרסאות בדף "י"ח אייר תש"מ"
מ (ח"י אייר תש"מ הועבר לשם י"ח אייר תש"מ) |
|
(אין הבדלים)
|
גרסה מתאריך 22:09, 16 במאי 2011
תוצאות הפעולות באירגון הילדים החלו לתת את אותותיהם. עשרות אוטובוסים בזה אחר זה החלו מגיעים מכל פינות העיר ופולטים מתוכם אלפי ילדים על הוריהם.
הפעם היה מספר גדול ביותר של ילדים והורים ב'פאראד' הגדול - קרוב ל-20.000 (בלי גוזמא) ילדים והורים הצטופפו מול בנין 770 אשר קושט כולו בשלטי ענק ססגוניים בעברית ובאנגלית: "ואנחנו עמך וצאן תהלתך", "והשיב לב אבות על (ידי) בנים", "ל"ג בעומר - שנת השלושים לכ"ק אדמו"ר שליט"א", י"ב הפסוקים ועוד.
על המדרכה בכניסה ל-770 ועל המדרגות המוליכות לרחוב’ בנו לאד"ש בימה בגובה שני מטר שחסמה את הכניסה ל-770. הבימה קושטה בציפוי משי בצבע ארגמן (מלכות'דיק...), עליו תלויים "כתר שנת השלושים", סמל ה'פאראד' וסמל מסיבת שבת.
על הבימה הוצב הסטנענדר של אד"ש ושטיח אדום נפרש מפתח 770 עד הבימה (אד"ש לא הלך על השטיח).
אד"ש יצא לקול צלילי התזמורת שניגנה "אני מאמין", כשהוא לבוש סירטוק משי וחגור בגרטל.
לאחר שיחות אד"ש שתורגמו ע"י הרב יעקב-יהודה העכט (בתוכם הגיב בחריפות על המאורע בחברון - תוצאות מדיניות הויתורים של הממשלה, והביע תקוה כי המאורע יניע את "העומדים בראש" "לשנות כיוון" ולעמוד בתוקף שעל-פי תורה...), החל ה'פאראד'.
ילדי מקהלת "אלי ליפסקער" צעדו ראשונים, בתלבושת אחידה ובסדר מופתי והרשימו את כל הנוכחים "בתופים ובמחולות".
אחריהם צעדו אנשי הצבא האמריקאי בסדר מופתי ובהציגם את כלי-הנשק למיניהם, לקול תשואת הילדים.
אחריהם הגיעו הפלטפורמות’ בהם הושקעו שבועות רבים של עבודה מאומצת ימים ולילות: קברו של רבי שמעון בר יוחאי ממירון הוצג בגודל טבעי על כל הנלוה אליו - המצבה העגלגלה עליה נכתב "פ"נ התנא האלקי...", ולצידה אנשים אומרים תהילים ולומדים, ילד שהובא ל"חאלקה" ולידו מספריים מוכנים לגזוז את שערותיו, איש צבא במדי צה"ל עומד למעלה בעמדת-שמירה ועוד. הגדילה לעשות "עיזה פזיזה" (טבעית), שנקנתה במיוחד לכבוד המאורע ולידה שוחט עם "חלף" כמנהג משפחות הספרדים במירון...
'פלוט' זה - מעשה ידי ה'קבוצה' מארץ הקודש - זכה במקום הראשון ומשתתפיו זכו בכל כרכי ה'לקוטי-שיחות'.
'פלוט' נוסף הציג את היהודים היוצאים "מאחורי מסך הברזל" - בית-סוהר, עם הסורגים השחורים וכל הפרטים הנלוים, וממנו "מטוס" קטן תלוי באויר המוליך אל החרות, אל הצד השני של ה"פלוט", בו מוצג בנין 770, בו יושבים יהודים והוגים בתורה...
מטוס כחול-לבן (של "אל-על") הוצג על 'פלוט' אחר, ובאמצעו עומד יהודי ומניח תפילין לזולתו...
חג הפסח על כל פרטיו הוצג ב'פלוט' נוסף. לא חסרו אפילו חתיכות הבצק הנילושות במערוך בידי ילדים, מרודדות ומוכנות לתנור, ומצד שני - ליל הסדר והילד שואל "מה נשתנה"...
שלמות העם, שלמות התורה ושלמות הארץ, היו על 'פלוט' נוסף: באותיות ענק נכתב לשון השולחן-ערוך בהלכות שבת סימן שכ"ט, וכן נראה חייל השומר על גבולות הארץ, ובשלימות העם - שלט ססגוני המכריז ש"יהודי הוא מי שנולד לאם יהודיה או שנתגייר כהלכה".
כדי להמחיש ש"אמריקה איז נישט אנדערש", הוצג ב'פלוט' אחר מגרש כדורגל נוסח אמריקה, ולידו שולחן שבת וקיום המצוות - ילדות קטנות עמדו ופרסו את כפיהן למול נרות השבת...
"וגר זאת עם כבש" - דגמים, בגודל טבעי, של זאב וכבש, נמר וגדי, "ונער קטן נוהג בם".
עוד פלטפורמות נשאו על גביהן 'ספרי-קודש' ענקיים, 'תפילין' ענקיות, קופת-צדקה ענקית ושאר ה'מבצעים'...
- סך הכל 26 פלטפורמות עברו בזה אחר זה לפני כ"ק אד"ש, אשר סקר אותם, הצדיע, נופף בידו ומחא כפיו לסירוגין.
כאשר עברה הפלטפורמה בה הייתה הקופת-צדקה לפני כ"ק אד"ש, רמז ב' פעמים בידו הק' (שישימו בתוכה). הגישו הקופה לכ"ק אד"ש, וזרק לתוכה צדקה...
אחרונים אחרונים חביבים צעדו הילדים והילדות "כבני מרון" לפני הרועה, המצביא - אשר נופף להם בידו ומחא כפיו לסירוגין.
הילדים צעדו על-פני הרחובות: קינגסטון, עמפייר וטרוי, עד לפארק, שם ציפתה להם תוכנית אומנותית מגוונת, והגרלת הפרסים של מבצע "חג הפסח - חג הילד". מסלול המצעד קושט בשרשראות דגלים צבעוניים לרוחב הרחובות.
עם סיום צעדת הילדים והילדות, הציע הרב העכט לאנ"ש והתמימים לצעוד אף הם’ ואד"ש החל למחוא כפיו בחוזק לקול שירת "על הסלע הך", כאשר כל הקהל רוקד על מקומו, כמנהג 770...
חויית ה'פאראד' של ל"ג בעומר ה'תש"מ, השאירה רשמים עמוקים מאוד כרצון כ"ק אד"ש. "והשיב לב אבות - על-ידי בנים".
- * *
בעת ה"פאראד", כשהגיע הרב ש.ע. רמז לו אד"ש על הדופק, וכן הראה לו על הלב. הנ"ל לא הבין, ושלח אד"ש את הריל"ג לשאול אותו באם הוא מרגיש טוב, וענה שכן.
כ"ק אד"ש אמר שיחה בשפה הרוסית, עבור אלו שעלו מברית-המועצות, ולאחר-מכן שאל האם יש מישהו שיכול לתרגם את החלק שנאמר ברוסית כדי לעשות מזה תוכן קצר? כאשר ענו בשלילה, עשה כ"ק אד"ש בידו הק' תנועה של ביטול.
ר' יעקב יהודה העכט שאל את כ"ק אד"ש באם יכול להודיע על התוועדות שתתקיים הערב, וענה כ"ק אד"ש "איך ווייס נאך ניט" [=עדיין איני יודע].
אחר-כך שאל את כ"ק אד"ש באם היה מרוצה? וענה הרבי: כן. הנ"ל הוסיף, שהשקיעו הרבה כוחות בזה, ואמר לו כ"ק אד"ש:"דער אויבערשטער האט אויך צוגעהאלפן" [=הקב"ה גם עזר...].
כשנסע כ"ק אד"ש ל'אוהל', פגש את הרב העכט ושאלו האם כבר נגמר ב"פארק"? הנ"ל ענה שכבר נגמר והיה בהצלחה גדולה, ואמר כ"ק אד"ש שימשיך ההצלחה על כל השנה כולה.
בעת ההתוועדות הורה להרב יוסף גאלדשטין, כמדומה שאד"ש קראו "ראש המדברים", לומר 'לחיים'. הנ"ל אמר על כוסית קטנה, ואמר כ"ק אד"ש:"דאס איז אַ כוס מלא? ער האט דאך גערעדט לענגער פאַר דעם [=זו היא "כוס מלא"? הוא הרי דיבר יותר מזה...].
אחר-כך הוסיף כ"ק אד"ש:"כל הרוצה לומר יכול להצטרף - 'באלד קומט משיח'".