הבדלים בין גרסאות בדף "כ"ג שבט תשנ"ג"
שורה 7: | שורה 7: | ||
לאחר תפילת המנחה עברו ע"פ כ"ק אד"ש מה"מ (ליד חדרו הק') השלוחות, שלוחים ואורחים וכו', שבאו לחסות בחצרות קודש לכ"ב שבט. ה'יחידות' נמשכה כחצי שעה, כשכ"ק אד"ש מה"מ מביט על כאו"א. לכמה מהם שבירכו את הרבי 'יחי המלך' וכד', ענה "אמן" או שהניד בראשו הק'. כן היו כמה שכ"ק אד"ש מה"מ הביט בהם ועקב במבטו הק' עד שעברו, ואף הניד בראשו במיוחד לכמה מהם, ביניהם יצויינו הרה"ח ר' טובי' שי' בלוי והרה"ח ר' גרשון מענדל שי' גרליק. כמו"כ כשעבר הרה"ח ר' שלמה שי' קונין עם בנו, כ"ק אד"ש מה"מ חייך אליו קלות והניד בראשו הק' כמ"פ. משסיימו לעבור, נכנס כ"ק אד"ש מה"מ לחדרו הק'. השעה היתה 1:25. | לאחר תפילת המנחה עברו ע"פ כ"ק אד"ש מה"מ (ליד חדרו הק') השלוחות, שלוחים ואורחים וכו', שבאו לחסות בחצרות קודש לכ"ב שבט. ה'יחידות' נמשכה כחצי שעה, כשכ"ק אד"ש מה"מ מביט על כאו"א. לכמה מהם שבירכו את הרבי 'יחי המלך' וכד', ענה "אמן" או שהניד בראשו הק'. כן היו כמה שכ"ק אד"ש מה"מ הביט בהם ועקב במבטו הק' עד שעברו, ואף הניד בראשו במיוחד לכמה מהם, ביניהם יצויינו הרה"ח ר' טובי' שי' בלוי והרה"ח ר' גרשון מענדל שי' גרליק. כמו"כ כשעבר הרה"ח ר' שלמה שי' קונין עם בנו, כ"ק אד"ש מה"מ חייך אליו קלות והניד בראשו הק' כמ"פ. משסיימו לעבור, נכנס כ"ק אד"ש מה"מ לחדרו הק'. השעה היתה 1:25. | ||
− | למעריב יצא בשעה 6:09, ובסיום התפלה יצא אל המרפסת - שם שהה 3 דקות | + | למעריב יצא בשעה 6:09, ובסיום התפלה יצא אל המרפסת - שם שהה 3 דקות ו-40 שניות. כשבסיום הקדיש החלו בניגון 'יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד', וכ"ק אד"ש מה"מ עודד השירה בתנועות חזקות לד' רוחות, ולסיום סימן לסגירת הוילון. השעה היתה 6:24. |
עם סיום התפלה התבקש הקהל לעזוב את ביהמ"ד לטובת ה'בנקעט' המיוחד של השלוחות שאמור להתקיים הערב בשעה 10:00 - ב-770. | עם סיום התפלה התבקש הקהל לעזוב את ביהמ"ד לטובת ה'בנקעט' המיוחד של השלוחות שאמור להתקיים הערב בשעה 10:00 - ב-770. |
גרסה אחרונה מ־00:04, 27 בינואר 2008
יום ראשון כ"ג שבט
הד"ר שלום הירשמן ביקר היום אצל הרבי שליט"א וקיבל מהרבי כמה חיוכים. בביקורו דיבר עם הרבי.
תפלת מנחה התקיימה בשעה 12:40. בתום התפלה יצא כ"ק אד"ש מה"מ אל המרפסת, ובסיום ה'קדיש' החל הקהל לנגן "יחי אדוננו". כ"ק אד"ש מה"מ התקרב (כרגיל) אל המרפסת, סקר את הקהל והביט לעבר הש"צ (ע"י עמדו הרה"ח ר' לייבל שי' זייאנץ והרה"ח ר' דוד שי' נחשון), ולאחמ"כ התיישר ועודד השירה משך כ-2 דק' ובאותה עת מלמל בשפתותיו הק'. לסיום פנה להריל"ג לסגירת הוילון.
לאחר תפילת המנחה עברו ע"פ כ"ק אד"ש מה"מ (ליד חדרו הק') השלוחות, שלוחים ואורחים וכו', שבאו לחסות בחצרות קודש לכ"ב שבט. ה'יחידות' נמשכה כחצי שעה, כשכ"ק אד"ש מה"מ מביט על כאו"א. לכמה מהם שבירכו את הרבי 'יחי המלך' וכד', ענה "אמן" או שהניד בראשו הק'. כן היו כמה שכ"ק אד"ש מה"מ הביט בהם ועקב במבטו הק' עד שעברו, ואף הניד בראשו במיוחד לכמה מהם, ביניהם יצויינו הרה"ח ר' טובי' שי' בלוי והרה"ח ר' גרשון מענדל שי' גרליק. כמו"כ כשעבר הרה"ח ר' שלמה שי' קונין עם בנו, כ"ק אד"ש מה"מ חייך אליו קלות והניד בראשו הק' כמ"פ. משסיימו לעבור, נכנס כ"ק אד"ש מה"מ לחדרו הק'. השעה היתה 1:25.
למעריב יצא בשעה 6:09, ובסיום התפלה יצא אל המרפסת - שם שהה 3 דקות ו-40 שניות. כשבסיום הקדיש החלו בניגון 'יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד', וכ"ק אד"ש מה"מ עודד השירה בתנועות חזקות לד' רוחות, ולסיום סימן לסגירת הוילון. השעה היתה 6:24.
עם סיום התפלה התבקש הקהל לעזוב את ביהמ"ד לטובת ה'בנקעט' המיוחד של השלוחות שאמור להתקיים הערב בשעה 10:00 - ב-770.
בשעה 10:00 לערך החל הכינוס, כשמאות 'שלוחות' נאספו ב"בית רבנו שבבבל - בית משיח". על הבימה ישבו: הרב י.ק., הרב משה שי' קוטלרסקי, הרה"ח ר' יוסף הלוי שי' ווינברג, הרה"ח ר' יוסף יצחק הכהן שי' גוטניק ועוד.
הכינוס הונחה ע"י הרבנית גרליק ממילאנו, איטלי'. הנואמים היו: הרב ק., שדיבר - בין היתר - במעלת השלוחות ותפקידן, וקישר זאת לכ"ב שבט, יום ההילולא של הרבנית הצדקנית חי' מושקא נ"ע ז"ל. כן חזר על דברי הרבי ש"שליח בגימט' משיח", בהוספת "עשר כחות הנפש"; ובמיוחד הדברים אמורים בנוגע להשלוחות, שהן קרובות יותר למשיח מאחר שאצלן צריך להוסיף רק חמש... הרב ק. חתם את דבריו בברכה לרפו"ש לכ"ק אד"ש מה"מ ושיוליכנו בקרוב ממש מגלות זו לגאולה האמיתית והשלימה.
אחריו נשא דברים הרב קוטלרסקי, שעורר על 'תפקיד השעה' - לקבל פני משיח. הנואם ביקש לחלק בין פירסום המשיח "בינינו" לאופן פירסומו "בחוץ"... ואף הביא דוגמאות מכינוסים גדולים שהיו ב-770 ששם דברו הדוברים ב'קאך' בענין המשיח, וכאשר אותם הנואמים נשאו דברים בכינוסים מחוץ לקראון הייטס הם דברו אחרת, ו"טוב הם עשו באופן שנהגו", וע"כ גם לשלוחים צריך להיות ע"ד זה... וסיים ב'יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד'.
[בעוד הקהל ממתין לצאת כ"ק אד"ש מה"מ לכינוס השלוחות נערכו מס' תמימים והכינו חגיגת יום הולדת מיוחדת להמשב"ק הרה"ח ר' משה שי' קליין, העובד במסירות ממש בד' אמותיו של הרבי שליט"א. הם הכינו שולחן עם אוכל והזמינו את ר' משה להתוועדות. הר' לייבל שי' זייאנץ התוועד מעט, והתמימים בירכו את בעל יום ההולדת בברכות מלו"נ שיהי' חסיד וכו', ועיקר העיקרים: שהרבי יהי' בריא...]
השעה כבר 11:00 בלילה, וה"מתח" באולם גבר מרגע לרגע, שכן ב"מרכז התכנית" אמורים לזכות "לראות וליראות", אך "עדיין לא בא"... ובינתיים הכינוס ממשיך ואל המיקרופון מוזמנים דוברים נוספים. ואולם כעבור כ-15 דק' בערך נדלק האור בחדר המיוחד, הביפרים זמזמו 'באלקאני נאו' (מה"מ יוצא למרפסת מיד), וכ"ק אד"ש מה"מ יצא היישר אל המרפסת. כל הנאספות עמדו על רגליהן, ושקט השתרר באולם. לאחר דקת דומיה נפתח הוילון ועיני הכל רותקו לעבר כ"ק אד"ש מה"מ - שהביט על כאו"א.
הרב יוסף הלוי שי' וויינבערג פתח ואמר: השלוחות שיש להן הזכות להשתתף בכינוס זה, וביחד איתן כל השלוחות שבכל העולם, רוצות להביע ("ווילן אוסדריקען") שבח והודי' להקב"ה בנוגע להטבת מצב הבריאות של הרבי שליט"א בשבועות האחרונים. וביחד עם ההודאה על העבר - בקשה נפשית, תפלה להקב"ה וברכה לרבי שליט"א שהשי"ת ישלח לו רפואה קרובה ורפואה שלימה באופן שלמע' מדרך הטבע לגמרי, ובמהירות של "עד מהרה ירוץ דברו", ויתן לרבי שליט"א אריכות ימים ושנים טובות "און אריבער גיין בלי הפסק צו חיים נצחיים לעולם ועד" [הקהל ענה אמן].
"כמו שכל העולם כולו זכה לראות את מילוי וקיום הנביאות של הרבי בכמה ענינים, כך כל העולם יראה עוד מעט גם את המילוי וקיום הנבואה של "הגיע זמן גאולתכם", ושהרבי שליט"א יוליכנו בקרוב ממש קוממיות לארצנו הקדושה בגאולה האמיתית והשלימה ע"י משיח צדקנו, ובאופן של "בחסד וברחמים" [וענו אמן].
"השלוחות של הרבי שליט"א שפועלות ומקיימות את הוראות הרבי ושליחויותיו עם מסי"נ, ומקדשות שם שמים וליובאוויטש בכל העולם, מלבד זאת שהן "כתובת" לכל יהודי שמגיע לאיזורן מסיבות שונות, ופוגש ב'בית חם ומואר' עם הכנסת אורחים למופת - אשר בכך הן מקשרות את פעולותיו של הראשון משבעת הצדיקים שהמשיכו את השכינה למטה, אברהם אבינו, עם השביעי מהשבעה צדיקים ונשיאים של הרביים, ממשיכי השכינה באופן הגילוי שיהי' בקרוב בביאת המשיח! וכמו שהאהל של אברהם אבינו היו בו פתחים מכל ד' רוחותיו לעוברים ושבים, כך גם ע"י "אוהלו של הרבי", בתי חב"ד, שיש בהם פתחים הפתוחים לכל ובכל ד' רוחות העולם ובכל פינות העולם, וזה מביא שיהודים יגידו "ברוך קל עולם", ולא קל העולם אלא עולם, כפי שחסידות מסבירה - ומצד כל ענינים אלו, מרגישות השלוחות שיש להן הצדק לתבוע ולבקש מהרבי שליט"א. אנו מאמינים באמונה שלמה ותמימה שכל הענין שקרה לרבי בכ"ז אד"ר הי' בהסכמתו הקדושה (מכיון שצדיק הוא "מאן דאמר" על גשמיות, כולל גם על עניניו האישים - גוף קדשו) - שהרבי יותר לא יסכים למצב זה ויהי' מיד בריא בגופו הק', וכל הענינים הקשורים עם הגאולה וההכנות לגאולה שייעשו "בחסד וברחמים" בטוב הנראה והנגלה, וכפי שהברדיטשוב'ער ז"ל נהג לברך "אגוטע כתיבה וחתימה טובה", שהאשה גם תגיד שזה טוב, כך גם כל הענינים שקשורים עם הגאולה יהי' באופן שנשים יהודיות ובנות יהודיות יגידו שזה טוב, ושתקויים בשלימות הבטחת אדמוה"ז לבנ"י שלפני ביאת המשיח יהי' ליהודים טוב בגשמיות, וההבטחה לחסידים שתהי' יד החסידים על העליונה, לעיני כל ישראל, אמן.
אחריו התכבד הרה"ח הרה"ת ר' יוסף יצחק הכהן שי' גוטניק לברך את כ"ק אד"ש מה"מ בברכת כהנים: "וידבר גו' יברכך גו' יאר גו' ישא גו' ושמו גו'", ולאחמ"כ בירך ואמר: "שהרבי יהי' בריא בשלימות ושנזכה לשמוע תורתו מפי קדשו בקרוב ממש, יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד".
הבחורים (שעמדו ב'עזרת הנשים') החלו לנגן 'יחי אדוננו', הריל"ג התקרב מעט וכ"ק אד"ש מה"מ סימן בידו הק', הריל"ג שאל האם לסגור, והניד לחיוב, ובינתיים עודד השירה בתנועות ראשו הק'. זמן הגילוי נמשך כ-6:20 דקות והשעה היתה 11:25.
לאחמ"כ המשיכו בתכנית הכנס.
וידיאו: