י"ב טבת תשמ"ז
מיד אחר שיחת י"ב טבת בה דיבר אד"ש על הצורך לבטא ולהביא את ענין ה"דידן נצח" בלימוד התורה, השתנתה ברגע כמימרא כל האוירה ב-770 לא עוד ריקודים לא עוד תזמורת וחיים וכו', יש לפתוח הגמרות ולשבת ללמוד ולהיבחן למרבית הפלא לא הורגשה סתירה בתפנית החדה שקרתה ברגעים אלו. כולם גמרו את שיעור חת"ת והרמב"ם והלכו לנוח (אחר שבוע מאומץ של ריקודים) להחליף כח לקראת המחר וכבר ב-1:00 בלילה שררה דממה ב-770, בעוד שבלילות הקודמים הרי בשעה זו בקושי התחיל הערב.
כאמור נכנסו ה"חברה" לסדרים כאילו לא הי' דבר, וקול התורה נשמע ברמה במוסדות התורה אשר בליובאוויטש שבליובאוויטש , לקראת כ' טבת נתלו מודעות ע"ד סידור הבחינות, בנגלה ובחסידות ואצל מי יבחנו וכיו"ב, והתכונה רבה בליל כ' טבת ישבו הלמידים עד מאוחר בלילה הזאל למעלה ולמטה התמלא, וההמולה דריתחא דאוריתא נשמעה למרחוק. בחצות הלילה הגיע ר' ח.ב. שיחי' הלבארשטם והסריט מאורע מעניין זה. משכימי קום לתפילת השחר, עוד הספיקו לראות כעשרה בחורים אשר משך הלילה לא נתנו תנומה לעפעפיהם, מיד למחרת בבוקר ב-11:00 היו כולם מוכנים כבר לבחינה, אותות עייפות לא ניכרים על פני הנבחנים, הרצון העז של כאו"א ששמו יכנס לכ"ק אדמו"ר שליט"א ועי"ז לגרום נח"ר – גורם לכולם להיות עירניים. המבחנים החלו בקצב מזורז, ובעוד שבד"כ מחפשים הבוחנים את הנבחנים – הרי כאן היו כאלה שלחצו לבוחנם עוד קודם השקיעה! בישיבה (חובבי תורה) תות"ל 885 העמידו שומר משך שעה וחצי לראות אם כ"ק אד"ש חוזר מהאוהל, ובינתיים נמשכו הבחינות בפנים ( עד שאד"ש הגיע ב- 7:30). בלילה הסתובב הרב שלום שי' מאראזאוו (שבחן בחסידות) ב-770 עד השעות המאוחרות, שמא עוד יבוא מישהו שעדיין לא נבחן. בנגלה בחנו הרבנים, פיקארסקי, מענטליק,, אזדבא, שיחיו אף הרה"ח ר"י שי' כהן בחן בחסידות ובעיקר את מאמרי כ"ק אד"ש (שלאחרונה זכינו ויצאו לאור מוגהים ע"י כ"ק אד"ש), שעל חלקם מסר שיעור בישיבה. לקראת שבת כבר נכנסו שמותיהם של כל הבחורים לכ"ק אד"ש.