כ"ה שבט תשמ"ח
ש"ק פר' משפטים ושקלים, שמבה"ח תשמ"ח כ"ה שבט
הרבי לערך בשעה 8:30 ירד לתהילים אמר קדיש אחרי כל סיום ספר הש"ץ מיהר ולבסוף הוא חיכה לרבי כמה דקות ואח"כ הרבי סיים ואמר קדיש ונכנס לחדרו. הרבי בשעה 10:30 נכנס בחזרה למטה עטוף בטלית לתפילת שחרית. החזן החל וכן שני כתובים וכו' ויהי רצון, והרבי החל לעודד עם ידו על הסטענדר כרגיל כבכל שבת ושרו "שיבנה ביהמ"ק". [בשבת אין עצב ב"ה, ולאבל אסור להראות אבלות בפרהסי'ה] ומענין שאצל הרבי זה ממש כך. לפני זמן הפנים היו מבהילות וכו', כשהגיע שבת "דאס איז א'פנים פון שבת" וכך החלה התפילה. את הבימה של קריה"ת הקריבו קרוב ממש, הרבי אמר את הקדישים בכל השבת ולקראת סוף שביעי הרבי עלה לבימה ואמר קדיש אח"כ קראוהו למפטיר. ומפטיר הי' רגיל. שמעתי מקרוב. לערך בשעה 1:30 הרבי ירד לפארבריינגען. בתחילה עשה קידוש ואח"כ רמז לר' י.כ. שישיר אודך וכו'. אח"כ אמר לקהל לחיים. והחל בשיחה שבעצם זה הי' כעין מאמר. בנקודות הראשונות הזכיר שלכל נשיא מהרביים הי' את הענין שלו והענין שלנו זה להביא את המשיח שזה הדור שהוא הסוף של הגלות ותחילת הגאולה. דיבר על מחה"ש. וביאר בזה נקודות. בהמשך הי' שיחה שני'ה קישר זאת למשפטים. לאחרי שיחה שניה הייתה חלוקת משקה של אלו שהכניסו עבור סיומי רמב"ם ובתי חב"ד וכו', אח"כ הר' שמעון גולדמאן הכריז עם שטריימל כבכל שנה על דינר עבור הגמ"ח "שומרי שבת" ואמר שהפעם הרבי השתתף יותר בכסף בגלל מה שקרה. אח"כ סיפר סיפור מענין עם הצ"צ כבכל שנה וסיים שעד"ז נסיים עם הגלות ושמשיח יתגלה נאו. דיבר מאוד בהתרגשות אח"כ ניגש הרה"ח יעקב פלס מכפ"ח וביקש בשקט מהרבי שהוא רוצה לשיר שיר בנוגע לגאולה עם מנגינה של קישינוב וכו' והרבי הסכים. והוא הכריז שכידוע שבתשכ"ב הרבי קיבל את המפתח של העיר "קרית גת" [המפתח הראשון שהרבי קיבל] ואז הוא רצה לשיר שיר של קישינוב, אבל לא הסתייע מלתא, אבל עכשיו הוא בהשגח"פ רוצה לשיר בהסכמת הרבי והחל לשיר המילים של השיר מדברים על הגאולה והתחלה של כל משפט זה מתחיל באות משמו ושם משפחתו כמובן שהקהל לא ידע את השיר ולכן שתק והוא בעיניים עצומות שר בדביקות כשגמר פעם ראשונה הרבי אמר שצריך להיות באופן של עזוב תעזוב עמו ואמר לו שיחזור על הקטע השני ושיעזרו לו והראה בידו לכיוון הקהל והוא התחיל את הקטע השני אבל הקהל בקושי עזר אז הרבי בידו עשה תנועות נמרצות לעודד את הקהל והקהל עזר לפי קצב המנגינה והוא חזר ע"ז פעמיים וגמר. אח"כ הי' שאלות ברש"י למה רש"י מסביר בנוגע לאלה המשפטים וכו' תשים לפניהם והביאור, שתשים זה לא שייך בלשון לימוד לכן רש"י ביאר שזה בי"ד למה לא ביאר איך זה קשור וביאר זאת הערות בזוהר הי' בנוגע להסתלקות וביאר זאת בעבודה [בפשטות זה קשור עם מה שקרה הפטירה וההסתלקות של הרבנית הצדקנית ע"ה]. רמב"ם הל' ציצית. [מעניין שהיום הסדר הי' הפוך בתחילה הי' תוכן של מאמר, ואחרי ב' השיחות מיד הי' חלוקת משקה. ואח"כ שאלות ותשובות על רש"י].
לקראת הסוף בניגונים בין השיחות לפתע הרבי החל למחוא כפיים לעודד את השירה. הרבי השתדל להשרות אוירה של שבת רגילה. התפללו מנחה, והרבי אח"כ יצא כשמעודד את הקהל.
הרבי דיבר גם בנוגע להקמת מוסדות ע"ש הרבנית ע"ה. ודיבר שיעשו באופן מסודר וזריז. ולשאול את הרבנים, שלא יהיה השגת גבול. [זה יצא מוגה] וכן הב' השיחות יצאו מוגהים באידיש. בצאת השבת הרבי ירד לתפילת מעריב. הי' חזן אח"כ עשו הבדלה. אני עמדתי קרוב ראו שאחרי הבדלה הפנים של הרבי משתנים. הרבי בירך על האש שהביא ריל"ג לפניו. אח"כ התיישב על הכיסא שישב כל ה"שבעה" ועבר כל הקהל, כל מי שלא הספיק עוד לנחם. וניחם את הרבי בכ"ז הרבי נראה יותר טוב מאשר לפני שבת אח"כ נכנס לחדרו ונסע לביתו.