י' שבט תשל"ד
ש"ק פ' בשלח י' שבט
בדיוק בשעה 10:00 כ"ק אד"ש נכנס לביהכנ"ס. כ"ק אד"ש עלה לאמר הקדיש שלאחרי קריה"ת, ואח"ז מפטיר. קרה"ת בס"ת של משיח. במוסף הבחורים התחילו לשיר הוא אלוקינו ואח"כ הרבי שר מיט א געוואלדיקע זיסע קול. הי' מאוד באריכות וכל הביהמד"ר הי' בשקט. יעדער תנועה פון רבי'ן איז געווען אויסגערעכנט.
בשעה 1:30 התחילה ההתוועדות והרבי דיבר אודות שבת שירה ופ' בשלח והשייכות לי' שבט. כן דיבר בנוגע לבשלח שפרעה מצדו ג"כ משלח בנ"י וכו'. מאמר ד"ה באתי לגני וגו'. רש"י על קאפ' ט"ז פסוק ז' ח' החילוקים שבין שני פירושי רש"י בפסוקים אלו, שיחה בנוגע לעקרת הבית, לקלוי"צ, מיהו יהודי. גם חילק משקה להרב י"י העכט על הבנין החדש של מכון חנה וכן להרב זלמן לאבקאווסקי (ר"מ בישיבה חובבי תורה). אשתו מנהל מכון חנה. ר' אברהם יפה ממנשסתר לקח משקה עבור החתונה של הת' זעליג האבער. ההתוועדות הי' עד 4:15.
לאח"ז תפילת מנחה. קרה"ת בס"ת של משיח. כ"ק אד"ש עלה לשלישי, ובהתחלת גלילה ירד והתחיל החצי קדיש, ובסופו שהה קצת עד שהכניסו הס"ת לארון הקודש וכו'. לאחר תפילת מנחה התחיל ניעט ניעט ניעקאווא.
מוצאי שבת קודש
ההתוועדות השני' התחילה בשעה 9:30 בכדי שעוד אורחים יוכלו להגיע לאחרי שבת. כ"ק אד"ש עשה סיום על מסכת כתובות בהמשך להשיעור תניא שאומרים על הראדיו ולדבקה בו הדבק במדותיו, איפה המקור ע"ז וכו', תבע ענין של מזוזות על כל בית מישראל, מאמר ד"ה באתי לגני, לאחר המאמר שיחה בנוגע ג' תקופות של אדמו"ר מהוריי"צ נ"ע תר"פ-תר"צ ברוסיא באופן של מס"נ מצד הממשלה והמס"נ היותר גדולה לשלח אַ צווייטען בידעו שהוא באופן של מס"נ, לאח"ז התקופה של עשר שנים תר"צ-ת"ש בפולין, וגם באופן של מס"נ אלא שלא להתפעל מויקנאו בו אחיו שלפעמים ה"ה מס"נ גדולה יותר, מאשר בתקופה שלפני זה, ולאח"ז התקופה מת"ש עד תש"י בבואו לאמריקא, ובשליחות להודיע לאמעקירא, אז אמעריקא איז ניט אנדערש. ויכול להיות מוכן למס"נ כזו ולא לזו וכו'. אלא שאדמו"ר הי' מס"נ בעצם וע"כ איז ער דורכגעניינגין כל המס"נ וכו' וכיון שסלל לנו הדרך וכו'. בדיבורים אלו הרבי בכה ומ"מ גמר השיחה.
במשך ההתוועדות המעייר של וואסקעטער בא ונתן המפתח של העיר להרבי ואח"כ הרבי דיבר שיחה אודות מפתחות. כן דיברו לכ"ק אד"ש הרב עלבערג, ופרופסור במטמטיקה במשך ההתוועדות.
ההתוועדות נגמרה בשעה 3:15 בבוקר, כולם שרו בשעה שהרבי הלך לביתו וכן באמצע הרחוב.