הבדלים בין גרסאות בדף "א' תשרי תש"ע"

מתוך יומן 770
 
שורה 44: שורה 44:
  
 
בסיום התפילה אמר כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א את הקדישים, לז"נ גיסתו הרבנית שיינא הי"ד בת כ"ק אדמו"ר מהוריי"צ, כמידי שנה.
 
בסיום התפילה אמר כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א את הקדישים, לז"נ גיסתו הרבנית שיינא הי"ד בת כ"ק אדמו"ר מהוריי"צ, כמידי שנה.
 +
 +
*) מדוע לא אומרים מה דיבר הרבי מה"מ שליט"א וכו' וכ' בעת ההתוועדות???!!!

גרסה מתאריך 18:28, 15 בדצמבר 2009

ליל א' דראש השנה

לתפילת קבלת שבת ומעריב נכנס כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א לביהכ"נ – שהיה מלא מפה אל פה – בשעה 7:30, כשהקהל מנגן "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד" בניגון "כתיבה וחתימה טובה". [על בימת התפילה היה מונח עדיין השולחן (בחלק הדרומי-מערבי) ועליו מפה לבנה, ועל סטנדר כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א היתה מונחת מפה ישנה, ועליה שעון יד כרגיל].

לפני התפילה אמרו תהילים לזמן קצר יחסית – כשלוש דקות, ואח"כ פתח הש"ץ ר' מרדכי שי' בערקאָוויטש ב"מזמור לדוד". "לכה דודי" ניגנו בניגון "ופרצת" (בקשר עם שנת "פרצת"-770; אך היה בלבול מסוים בקהל, כאשר בא' התנועות החלו חלק לשיר בניגון "נודע ביהודה"), וב"לא תבושי" החליפו לניגון "יחי אדוננו" כרגיל.

התפילה התקיימה כרגיל, ובסיום התפילה היו כל ההכרזות הרגילות ("יחי", "גוט שבת גוט יו"ט", "לשנה טובה תכתב ותחתם" והכרזות הגבאי ר' זלמן שי' ליפּסקער), ובשעה 8:25 לערך נפתח שביל המעבר עבור כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בדרך צאתו מהתפילה בשירת "יחי אדוננו" (בניגון הנ"ל).

במשך הלילה התקיימו כרגיל משמרות לאמירת תהילים, וכן נשארו רבים להתפלל באריכות כמנהג רבותינו נשיאינו, וכדברי כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א ב"דבר מלכות" של פרשת נצבים-ר"ה-וילך תנש"א-ב.

יום שבת קודש, א' תשרי – א' דראש השנה

לפני התפילה פורסם שכמידי שבת בשבתו תתקיים התוועדות קודש של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א אחרי התפילה (וכדבריו הק' בהתוועדות ש"ק א' דר"ה תש"נ, שהנהגה זו – להתוועד בש"ק א' דר"ה – היא משום שנוהג לאחרונה להתוועד מידי שבת בשבתו).

לתפילת שחרית נכנס כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בשעה 10:00. לפני התיבה עבר ר' אלעזר שי' קעניג (ולא הוחלף ב"המלך"), וכרגיל ניגן בכו"כ קטעי תפילה ("שיבנה ביהמ"ק", "הושיעה את עמך", "אורך ימים", "האדרת והאמונה" – בניגון צרפת, "א-ל אדון" – בניגון "יחי אדוננו", ועוד).

למפטיר עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.

במוסף עבר לפני התיבה ר' מרדכי שי' בערקאָוויטש.

ב"כורעים" השתמש כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בכסא (שעמד לימינו, עם המושב לכיוון צפון) ועם שרפרף (משמאלו).

לברכת כהנים ירד כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א לסטנדר שהוצב בצד בימתו, ע"מ לתת מקום לכהנים הרבים לעלות על הבימה (כבכל יו"ט). [הפעם היה הסטנדר מונח קצת יותר קרוב למדרגות הבימה, משום שברגע האחרון התברר שהספסל הקדמי היה קשור לאלו שמאחוריו ולא ניתן היה לשחררו בזמן].

התפילה הסתיימה בשעה 2:25 לערך, והוכרז על התוועדות ק' בשעה 3:00.

ביהכ"נ שהיה מסודר בסדר המיוחד של תפילות ראש השנה, הפך תוך דקות ספורות את מראהו כשהוא מסודר להתוועדות. מ"אי שם" הובא יין ו"מזונות" לקהל שמיהרו לקדש וכו' (ע"מ שיוכלו לומר "לחיים" בהתוועדות), ובשעה 2:55 פתח הקהל בשירת "יחי אדוננו" (בניגון "כוח"ט" – כבכל תפילות ר"ה).

בשעה 3:00 ירד כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א להתוועדות. ר' מנחם שי' גערליצקי (האוחז ב"חזקה" זו כבר שנים רבות) מזג את כוס היין, והקהל השתתק עת בירך כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א, ואח"כ פתח שוב בשירת "יחי אדוננו".

אחרי שיחה א' ניגנו "יחי אדוננו" (בניגון הרגיל) ו"שיר מזמור לדוד". אחרי שיחה ב' ניגנו "ימין ה'". אחרי שיחה ג' ניגנו "ופרצת". אחרי שיחה ד' התקיימה חלוקת המשקה, ור' אליהו יונה שי' בנימינסון קיבל בקבוק עבור התוועדות סיום הרמב"ם שיתקיים במוצאו של יום שני, ואח"כ ניגנו את ניגון ההקפות לרלוי"צ ז"ל.

זמן קצר לאחר ההתוועדות חולק כבר היין והמזונות הנותרים (ושלא כרגיל שמחלקים זאת במוצש"ק), וחיש מהר סודר ביהכ"נ בחזרה לקראת תפילת מנחה הקרבה.

לתפילת מנחה נכנס כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בשעה 6:15. לפני התיבה עבר ר' אלעזר שי' קעניג.

כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א עלה לשלישי (קראו בס"ת של משיח). התפילה הסתיימה בשעה 6:55.

ליל ב' דראש השנה

לתפילת מעריב נכנס כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בשעה 7:45. לפני התיבה עבר ר' שמעון שי' הערץ.

לפני התפילה לא אמרו תהילים, אך שרו "אבינו מלכנו" וחזרו על הניגון פעמיים (כרגיל – כשיום א' חל בשבת).

בסיום התפילה אמר כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א את הקדישים, לז"נ גיסתו הרבנית שיינא הי"ד בת כ"ק אדמו"ר מהוריי"צ, כמידי שנה.

  • ) מדוע לא אומרים מה דיבר הרבי מה"מ שליט"א וכו' וכ' בעת ההתוועדות???!!!