הבדלים בין גרסאות בדף "י"ז אייר תשנ"ג"

מתוך יומן 770
 
 
שורה 3: שורה 3:
 
'''מנחה'''
 
'''מנחה'''
  
קריאת התורה של שחרית התקיימה בשעה 11:00 לערך, בזאל למע', כשכל הדלתות פתוחות כרגיל. בסיום התפלה פנה רוב הקהל לביתו, מתוך תחושה, שהתבססה על מציאות העבר, אשר מאומה לא יהיה. בהסתמך על שארע ביום רביעי העבר, ואשר מזה כמה שבועות שכ"ק אד"ש מה"מ לא יוצא לתפילת מנחה, ובפרט בשבועיים האחרונים שממעט לצאת אף בימי השבוע, ובנוסף לכך - חוו"ד חברי המזכירות ש"תפילת מנחה בודאי שלא תהי' ואולי הערב במוצש"ק תהי' תפילת ערבית". אך למרבה השמחה וההפתעה התברר מאוחר יותר כי אלו טעו בשיקול דעתם. הי' זה כאשר בשעה 1:20 לערך נודע על תפילת מנחה "נאו", וכ"ק אד"ש מה"מ יצא להתפלל עם הקהל תפילת מנחה, ובסיום התפלה, לאחר אמירת פרק ד' שבפרקי אבות, יצא כ"ק אד"ש מה"מ אל המרפסת, לשמחת הקהל.
+
קריאת התורה של שחרית התקיימה בשעה 11:00 לערך, בזאל למע', כשכל הדלתות פתוחות כרגיל. בסיום התפלה פנה רוב הקהל לביתו, מתוך תחושה, שהתבססה על מציאות העבר, אשר מאומה לא יהיה. בהסתמך על שארע ביום רביעי העבר, ואשר מזה כמה שבועות שכ"ק אד"ש מה"מ לא יוצא לתפילת מנחה, ובפרט בשבועיים האחרונים שממעט לצאת אף בימי השבוע, ובנוסף לכך - חוו"ד חברי המזכירות ש"תפילת מנחה בודאי שלא תהי' ואולי הערב במוצש"ק תהי' תפילת ערבית". אך למרבה השמחה וההפתעה התברר מאוחר יותר כי אלו טעו בשיקול דעתם. הי' זה כאשר בשעה 1:20 לערך נודע על תפילת מנחה "נאו", '''וכ"ק אד"ש מה"מ יצא להתפלל עם הקהל תפילת מנחה''', ובסיום התפלה, לאחר אמירת פרק ד' שבפרקי אבות, יצא כ"ק אד"ש מה"מ אל המרפסת, לשמחת הקהל.
  
את השיר ניגנו "ברוב שירה וזמרה", כשהענין של "כחדשים" עד חדשים ממש מתבטא בצעקה מעומק הלב של כל הקהל כאחד - "יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד". כ"ק אד"ש מה"מ סקר מעט את הקהל ועודד קלות את השירה, וכעבור דקה סימן לסגירת הוילון.
+
את השיר ניגנו "ברוב שירה וזמרה", כשהענין של "'''כ'''חדשים" עד '''חדשים ממש''' מתבטא בצעקה מעומק הלב של כל הקהל כאחד - "'''יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד'''". כ"ק אד"ש מה"מ סקר מעט את הקהל ועודד קלות את השירה, וכעבור דקה סימן לסגירת הוילון.
  
 
אף כי כל אחד חש בנפשו כי "בשבילי יצא כ"ק אד"ש מה"מ", והשמחה התבטאה גם בהיכנסו של כ"ק אד"ש מה"מ אל חדרו הק', כאשר הקהל המשיך לרקוד על מקומו על הזכי' שנפלה בחלקו "לראות וליראות" - דומה שהשתתפותו של כ"ק אד"ש מה"מ בתפלה זו היתה בשביל יהודי אחד בלבד... כלדהלן:
 
אף כי כל אחד חש בנפשו כי "בשבילי יצא כ"ק אד"ש מה"מ", והשמחה התבטאה גם בהיכנסו של כ"ק אד"ש מה"מ אל חדרו הק', כאשר הקהל המשיך לרקוד על מקומו על הזכי' שנפלה בחלקו "לראות וליראות" - דומה שהשתתפותו של כ"ק אד"ש מה"מ בתפלה זו היתה בשביל יהודי אחד בלבד... כלדהלן:
שורה 19: שורה 19:
 
לתפילת ערבית לא יצא כ"ק אד"ש מה"מ.
 
לתפילת ערבית לא יצא כ"ק אד"ש מה"מ.
  
עם צאת השבת נכנסו ההכנות לקראת התהלוכה להילוך גבוה, החל מהכנת בימתו המיוחדת של כ"ק אד"ש מה"מ, כשהשנה, בנוסף לכך סגרו את כל אורך בימתו של הרבי, מהכניסה הראשית עד למקום מושבו בתהלוכה, בבד כעין שרוול, כשבחזית הבימה עמלו ועבדו שעות ע"ג שעות ע"מ לסדר את זה עה"צ היותר טוב, ובאופן מלכותי, כשהפעם, שלא כמידי שנה - מכינים את הכל באופן שכ"ק אד"ש מה"מ צריך לראות ממקום מושבו, כנזכר לעיל.
+
עם צאת השבת נכנסו ההכנות לקראת התהלוכה להילוך גבוה, החל מהכנת בימתו המיוחדת של כ"ק אד"ש מה"מ, כשהשנה, בנוסף לכך סגרו את כל אורך בימתו של הרבי, מהכניסה הראשית עד למקום מושבו בתהלוכה, בבד כעין שרוול, כשבחזית הבימה עמלו ועבדו שעות ע"ג שעות ע"מ לסדר את זה עה"צ היותר טוב, ובאופן מלכותי, כשהפעם, שלא כמידי שנה - מכינים את הכל באופן שכ"ק אד"ש מה"מ צריך לראות ממקום '''מושבו''', כנזכר לעיל.
  
 
'''פלטפורמות ענקיות'''
 
'''פלטפורמות ענקיות'''
  
כמו"כ בכל רחבי השכונה נראו משאיות 'טריילרים' ענקיים, כשחניכי המוסדות מכינים את הפלטפורמה המיוחדת שלהם. ברחבת 770 פורקים אלפי כסאות; על חזית בנין המשרדים הסמוך ל-770 תלו 12 שלטים גדולים ומאירי עינים, אלה י"ב הפסוקים, ולאורך הגג שלט בהיר כשמש - יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד. אורכו של השלט 15 מטר, וכמו"כ בשלט אחר נאמר: "צדיק כתמר יפרח כארז בלבנון ישגה", ועוד שלטים ססגוניים המפארים את המקום ומכינים הכל לתהלוכה הגדולה.
+
כמו"כ בכל רחבי השכונה נראו משאיות 'טריילרים' ענקיים, כשחניכי המוסדות מכינים את הפלטפורמה המיוחדת שלהם. ברחבת 770 פורקים אלפי כסאות; על חזית בנין המשרדים הסמוך ל-770 תלו 12 שלטים גדולים ומאירי עינים, אלה י"ב הפסוקים, ולאורך הגג שלט בהיר כשמש - '''יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד'''. אורכו של השלט 15 מטר, וכמו"כ בשלט אחר נאמר: "צדיק כתמר יפרח כארז בלבנון ישגה", ועוד שלטים ססגוניים המפארים את המקום ומכינים הכל לתהלוכה הגדולה.
  
 
ובעוד הבחורים עובדים על הכנת התפאורה, הבימה ומקום הכינוס - בצידו השני של הכביש אירגנו הבחורים מאה"ק את ההדלקה המסורתית של ל"ג בעומר, כשמסביבה רוקדים עשרות בחורים ואברכים, ושרים את הניגונים המיוחדים לל"ג בעומר. כמו"כ כמה בחורים מבנין 749 הסמוך השמיעו בטייפ ניגוני חב"ד וכן השיחה הידועה של כ"ח ניסן.
 
ובעוד הבחורים עובדים על הכנת התפאורה, הבימה ומקום הכינוס - בצידו השני של הכביש אירגנו הבחורים מאה"ק את ההדלקה המסורתית של ל"ג בעומר, כשמסביבה רוקדים עשרות בחורים ואברכים, ושרים את הניגונים המיוחדים לל"ג בעומר. כמו"כ כמה בחורים מבנין 749 הסמוך השמיעו בטייפ ניגוני חב"ד וכן השיחה הידועה של כ"ח ניסן.

גרסה אחרונה מ־00:34, 26 באוקטובר 2007

יום שבת קודש - טו"ב אייר

מנחה

קריאת התורה של שחרית התקיימה בשעה 11:00 לערך, בזאל למע', כשכל הדלתות פתוחות כרגיל. בסיום התפלה פנה רוב הקהל לביתו, מתוך תחושה, שהתבססה על מציאות העבר, אשר מאומה לא יהיה. בהסתמך על שארע ביום רביעי העבר, ואשר מזה כמה שבועות שכ"ק אד"ש מה"מ לא יוצא לתפילת מנחה, ובפרט בשבועיים האחרונים שממעט לצאת אף בימי השבוע, ובנוסף לכך - חוו"ד חברי המזכירות ש"תפילת מנחה בודאי שלא תהי' ואולי הערב במוצש"ק תהי' תפילת ערבית". אך למרבה השמחה וההפתעה התברר מאוחר יותר כי אלו טעו בשיקול דעתם. הי' זה כאשר בשעה 1:20 לערך נודע על תפילת מנחה "נאו", וכ"ק אד"ש מה"מ יצא להתפלל עם הקהל תפילת מנחה, ובסיום התפלה, לאחר אמירת פרק ד' שבפרקי אבות, יצא כ"ק אד"ש מה"מ אל המרפסת, לשמחת הקהל.

את השיר ניגנו "ברוב שירה וזמרה", כשהענין של "כחדשים" עד חדשים ממש מתבטא בצעקה מעומק הלב של כל הקהל כאחד - "יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד". כ"ק אד"ש מה"מ סקר מעט את הקהל ועודד קלות את השירה, וכעבור דקה סימן לסגירת הוילון.

אף כי כל אחד חש בנפשו כי "בשבילי יצא כ"ק אד"ש מה"מ", והשמחה התבטאה גם בהיכנסו של כ"ק אד"ש מה"מ אל חדרו הק', כאשר הקהל המשיך לרקוד על מקומו על הזכי' שנפלה בחלקו "לראות וליראות" - דומה שהשתתפותו של כ"ק אד"ש מה"מ בתפלה זו היתה בשביל יהודי אחד בלבד... כלדהלן:

בין הקהל שנכח ב'תפילת המנחה' הי' גם עו"ד ידוע מצרפת, יהודי שרחוק מיהדות, אשר שמע אודות כ"ק אד"ש מה"מ, ולאחר השתדלויות של ידידים ומכרים נענה האיש ל"בקשה", באמרו: "אם לא יועיל - ודאי לא יזיק"... 'עורך-הדין' שבת בקראון-הייטס ותפילת המנחה היתה (גם) עבורו ההזדמנות לראות את הרבי. אך מסתבר כי עבורו לא היתה זו "סתם חויה", ובעת שכ"ק אד"ש מה"מ יצא למרפסת, נפגשו עיניו במבטו החודר של כ"ק אד"ש מה"מ, ובאותו רגע הוא נאלם דום... את אשר אירע באותן שניות סיפרו העומדים סביבו, שראוהו פורץ בבכי שנמשך שעה ארוכה... כשנשאל ע"י מארחיו: "מה קרה"? השיב, שברגע שמבטו של הרבי נפגש בו, גמלה בלבו ההחלטה לשנות את חייו לגמרי. "ראיתי מולי אדם צעיר מאוד, מורם מעם, התגלמות המשיח", וסיים: "איני מבין איך כולם שותקים ולא עושים רעש"; הוא החליט איפוא לעשות 'מהפכה' בעירו... נקודת היהדות התעוררה בקרבו ועם צאת השבת חייג לביתו והודיע לרעייתו כי "זהו זה, אנחנו משנים את החיים"! האשה טרקה את הטלפון, אך כעבור חצי שעה חייג שנית וקיבל את הסכמת האשה, שאמרה: "אני מסכימה ללבוש פאה, אך מבקשת ממך שתסתפק בכיפה בלי זקן"... האיש 'הסכים', והחליט שעתה עליו להביא את האשה עם הילדים לרבי"...

זהו איפוא 'מופת' שפעל כ"ק אד"ש מה"מ בתפילת מנחה במבט של שניות ספורות....

לאחר ערבית התקיימה התוועדות חסידית בביהמד"ר, בהשתתפות המשפיעים: הרב דוד שי' רסקין, הרב יוסף שי' רייצעס, הרב פנחס שי' קארף, הרב זליג שי' כצמן, הרב שמואל שי' פלוטקין ועוד. ההתוועדות נמשכה עד לשעות המאוחרות, והרב דוד שי' רסקין חילק 'לחיים' ממשקה שהואיל כ"ק אד"ש מה"מ להוציא עבור ההתוועדות.

מוצש"ק

לתפילת ערבית לא יצא כ"ק אד"ש מה"מ.

עם צאת השבת נכנסו ההכנות לקראת התהלוכה להילוך גבוה, החל מהכנת בימתו המיוחדת של כ"ק אד"ש מה"מ, כשהשנה, בנוסף לכך סגרו את כל אורך בימתו של הרבי, מהכניסה הראשית עד למקום מושבו בתהלוכה, בבד כעין שרוול, כשבחזית הבימה עמלו ועבדו שעות ע"ג שעות ע"מ לסדר את זה עה"צ היותר טוב, ובאופן מלכותי, כשהפעם, שלא כמידי שנה - מכינים את הכל באופן שכ"ק אד"ש מה"מ צריך לראות ממקום מושבו, כנזכר לעיל.

פלטפורמות ענקיות

כמו"כ בכל רחבי השכונה נראו משאיות 'טריילרים' ענקיים, כשחניכי המוסדות מכינים את הפלטפורמה המיוחדת שלהם. ברחבת 770 פורקים אלפי כסאות; על חזית בנין המשרדים הסמוך ל-770 תלו 12 שלטים גדולים ומאירי עינים, אלה י"ב הפסוקים, ולאורך הגג שלט בהיר כשמש - יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד. אורכו של השלט 15 מטר, וכמו"כ בשלט אחר נאמר: "צדיק כתמר יפרח כארז בלבנון ישגה", ועוד שלטים ססגוניים המפארים את המקום ומכינים הכל לתהלוכה הגדולה.

ובעוד הבחורים עובדים על הכנת התפאורה, הבימה ומקום הכינוס - בצידו השני של הכביש אירגנו הבחורים מאה"ק את ההדלקה המסורתית של ל"ג בעומר, כשמסביבה רוקדים עשרות בחורים ואברכים, ושרים את הניגונים המיוחדים לל"ג בעומר. כמו"כ כמה בחורים מבנין 749 הסמוך השמיעו בטייפ ניגוני חב"ד וכן השיחה הידועה של כ"ח ניסן. כ"ז נמשך עד לשעות הקטנות של הלילה.

ובתוך 770 עצמו יושב שאר העם ומתוועד יחד עם חגיגת סיום הלכות ברמב"ם. לשמחת הציבור נשמעות שיחות ק' מעניינות ומרתקות, מל"ג בעומר בשנים עברו. ולאחמ"כ מתיישב הקהל להתוועדות חסידית בזמן מיוחד זה, כנאמר: "כדאי הוא רשב"י לסמוך עליו בשעת הדחק".

ואם בהתוועדות עסקינן, הנה 'ווארט' מעניין ששמענו בהתוועדות:

הרבי סיפר בא' ההתוועדויות, שבשנת תש"ג, כשאדמו"ר הקודם יצא ל'פאראד' הראשון של ל"ג בעומר - אמר אדמו"ר הקודם, שאדמו"ר הזקן הסביר פעם, אשר בשעה שאומרים יהודים "ושמרו" (כמנהג רוב תפוצות ישראל לפני תפילת העמידה בליל שבת) מתקיים 'יריד' למעלה, אלא שאנו לא נוהגים בכך משום שלא בכל ה'ירידים' צריכים להשתתף... - וסיים אדמו"ר הקודם: אבל על יריד זה ('ל"ג בעומר פאראד') צריכים להיות! אין צורך לומר כי הקהל הסיק מכאן וקיוה בכל נפשו כי אכן נזכה שכ"ק אד"ש מה"מ ישתתף ב'יריד' זה יחד עמנו, בעיני בשר מתוך בריאות הנכונה.