י"ז כסלו תשנ"ב

מתוך יומן 770
יומן 770

בשעות הבוקר יצא לאור קונטרס י"ט כסלו תשנ"ב, ובו מאמר ד"ה "פדה בשלום" מהתוועדות י"ט כסלו תשכ"ו, וכן הוספה של שני דיוקים במאמר שנתבארו בשיחות דההתוועדויות שלאחרי זה. תאריך הפתח דבר הוא: "טו"ב כסלו, ה'תשנ"ב". הבוקר כבר התבהרו הפרטים, ונודע בבירור שתתקיים היום חלוקת קונטרס, והוא – קונטרס "דרושי חתונה" תרפ"ט (בהמשך ליום הבהיר י"ד כסלו), ביחד עם שני דולר שליחות מצוה לצדקה. כ"ק אדמו"ר שליט"א נכנס לתפילת שחרית מאוחר מעט מהרגיל – בשעה ,10:21 כשמעודד את שירת "מהרה ישמע". בתפילה נכח קהל גדול מערי השדה, ביניהם בלטו קבוצות אנ"ש והתמימים ממונטריאול, פיטסבורג, דטרויט, בוסטון ועוד מקומות – שהגיעו לקראת חלוקת הקונטרס. בסיום התפילה הכריז הגבאי על ה"דינער" של "כולל חב"ד", ועל זמן תפילת מנחה – כשיהיו מוכנים. אח"כ נודע שתפילת מנחה תתקיים בשעה 1:00 במקום מיוחד שקדו כל הבוקר על הכנת הקונטרסים לחלוקה. לערך בשעה 1:00 יצא כ"ק אדמו"ר שליט"א לג"ע התחתון. בצאתו עמדו שני חתנים, וכ"ק אדמו"ר שליט"א נתן את הסידור לזה שמתחתן היום ואמר לו: ונתן לו "זאָ לסט אויסבעטן אַ לץ גוטס" מטבע לצדקה. הריל"ג הצביע על החתן השני וכ"ק אדמו"ר שליט"א פנה לחתן השני ובהצביעו לסידור אמר לו ג"כ:ונתן לו "זאָ לסט אויסבעטן אַ לץ גוטס" מטבע לצדקה. אח"כ חילק מטבעות לכל העומדים בג"ע התחתון (כמו בשבועיים האחרונים), ביניהם ד"ר פלדמן שי' – אליו חייך כ"ק אדמו"ר שליט"א באופן מיוחד, וכן הגבי' את ידו הק' ונתן גם לאלו שעמדו על המדרגות. במקום נכחו כשני מנינים. אחרי התפילה נכנס כ"ק אדמו"ר שליט"א לחדרו הק', וכעבור 10 דקות לערך יצא לחלוקת הקונטרס בפתח חדרו הק' (מעל שולחן החלוקה שהי' צמוד לפתח ומכוסה במפה לבנה), והסדר הי' כמו בחלוקה של קונטרס כ' מרחשון וכבחלוקת הלעקאַח בערב יוהכ"פ (ולא כבחלוקת השטרות לצדקה בכל יום ראשון, שהיא ליד פתח המעלית כידוע). הקונטרס נדפס בהוצאה מיוחדת בכריכה בצבע תכלת ועל נייר משובח, ובאותיות אדומות מרהיבות עין נדפס עליו: "קונטרס דרושי חתונה", והוא כולל את מאמרי כ"ק אדמו"ר מהוריי"צ שנאמרו בקשר לחתונת כ"ק אדמו"ר שליט"א בכסלו תרפ"ט, וכן הוספות: מאמרי כ"ק אדמו"ר שליט"א המיוסדים (וביאור) על דרושי חתונה הנ"ל – ד"ה "לכה דודי" תשי"ד וד"ה "אשר ברא ששון ושמחה" תשל"ט. תאריך הפתח דבר הוא: "ועש"ק וישלח ט"ו כסלו, ה'תשנ"ב". כל קונטרס הי' ארוז בתוך נרתיק פלסטיק, יחד עם הדולרים לצדקה. החלוקה ארכה כחמש שעות, מהשעה 1:28 עד השעה ,6:24 וכ"ק אדמו"ר שליט"א חילק למעלה מ11,000- קונטרסים! [כנראה שזו היתה החלוקה הכי גדולה עד עתה; יותר אפילו מחלוקת התניא ביו"ד שבט שנת הארבעים שאז חילק כ10,200- ספרים!]. בתחילת החלוקה אמר לכאו"א: ולכמה: "אַ הצלחה'דיקע י"ט כסלו" "אַ פריילעכען י"ט כסלו" כחצי שעה החל לומר לכאו"א: "ברכה והצלחה". מפאת ריבוי האנשים, כמעט לא הי' סיפק בידי מישהו לשוחח עם כ"ק אדמו"ר שליט"א (שלא כבכל יום ראשון), רק לעבור בזריזות, לזכות במבט חטוף באור פני מלך, ולצאת מאושר עם תשורה מיוחדת... אך לאחדים שביקשו ברכות וכיו"ב ענה כ"ק אדמו"ר שליט"א: "בשורות טובות" או: "בשעה טובה ומוצלחת". כשעברו חברי החברה קדישא (שבלילה התקיים הסעודה השנתית שלהם), נתן לכ"א מהם עוד קונטרס באומרו: "הצלחה רבה", ולא' מהם הוסיף (כשהתחילו לעבור): "ט"ו כסלו" לר' גרשון בער שי' יעקבסון – עורך העיתון "אַ לגעמיינער זשורנאַ ל" נתן קונטרס נוסף עבור העיתון. כמו"כ לעוד אחדים נתן קונטרס נוסף. כשעבר ר' י. שי' גורדון, קרא לו כ"ק אדמו"ר שליט"א בחזרה ושאלו: "אַ לץ

וכשהלה השיב בחיוב, חייך 

איז בסדר?" כ"ק אדמו"ר שליט"א חיוך רחב תוך כדי שמרים את שתי ידיו הק'. כשעבר הרב משה שי' שטערן – אב"ד דעברעצין אמר כ"ק אדמו"ר שליט"א: "יאריך ימים על ממלכתו", ובמענה לבקשת ברכה על ספרו על הלכות עירובין, ברכו כ"ק אדמו"ר שליט"א והוסיף כי הלכות אלו הן בבחי' "מת מצוה" שאין הכל עוסקין בהן. כמו"כ כשעבר הרב חיים זאב שי' בומזר, בירכו כ"ק אדמו"ר שליט"א: "יאריך ימים על ממלכתו". בין העוברים היו גם קבוצה מלוס אנג'לס (בארגון השליח ר' נפתלי שי' עסטולין – שעברו בהתחלה), וכן חברי ה"דינער" של "כולל חב"ד", כמו גם קבוצת יהלומנים מבורסת היהלומים ברמת גן, אה"ק. יפה במיוחד הי' מראה רחובות השכונה בשעת החלוקה: אנשים, נשים וטף, תלמידי ישיבות "אהלי תורה" ו"חובבי תורה" שקרוביהם וחבריהם הזעיקום למראה התור ההולך ומתקצר במהירות, נראו ממהרים בהמוניהם באוירת חג... לעומתם נראו ה"זריזין מקדימין" שבים לביתם איש איש וקונטרסו בידו, בשמחה וטוב לבב. בסיום החלוקה הכניס כ"ק אדמו"ר שליט"א שני ספרים שהובאו במהלך החלוקה לחדרו הק', חילק לעוד כמה שלא קיבלו, ונכנס לחדרו הק' – מבלי לקחת לעצמו קונטרס. כעבור כמה דקות נכנס לתפילת מעריב, ובעלותו לבימה לא הסתובב (כבכל יום ראשון). בסיום התפילה יצא מביהכ"נ כשמעודד את השירה. טרם צאתו בירך נוסעים. מובן כי "שיחת היום" היתה הקונטרס שכל אחד זכה לקבל בעצמו מידו הק' של כ"ק אדמו"ר שליט"א. והמעשה הוא העיקר: מיד נקבעו לימודים ביחיד ובחבורה. בלילה יצאו המברקים לי"ט כסלו, שהם ארוכים ומעוטרים במראי מקומות וציונים מפורטים (המברקים תורגמו גם לאנגלית). המברקים נושאים את התאריך: "י"ז כסלו".