כ"ד שבט תשמ"ח

מתוך יומן 770
גרסה מ־21:43, 25 בינואר 2008 מאת יומן-770 (שיחה | תרומות)
(הבדל) → הגרסה הקודמת | צפו בגרסה נוכחית (הבדל) | הגרסה הבאה ← (הבדל)
יומן 770

יום שישי, כ"ד שבט

היום בבוקר, הגיעה קבוצה של 60-80 איש כ"י מאנ"ש בארץ. הרבה מרבני אנ"ש כולם מגיעים להשתתף בצערו של כ"ק אדמו"ר שליט"א ולנחמו. כל מי שמגיע נכנס למנין של כ"ק אדמו"ר שליט"א ללא שום הגרלה.

לערך ב-10:10 נכנס כ"ק אדמו"ר שליט"א לתפילה, ששודרה ב-770 כבתפילות הקודמות.

בין המנחמים הרבים אחרי תפילת שחרית היה כ"ק האדמו"ר ממונקאטש שליט"א, וכ"ק אדמו"ר שליט"א שוחח איתו כרבע שעה לערך.

מנחה הי' ב-3:15. אחרי מנחה נראה חיוך על פניו כשפנה לעבר שגריר ישראל באו"ם מר בנימין נתניהו. (עד עתה היו פניו הקדושות של אד"ש נראים רציניים וכואבים, ובכל פעם שהחל לדבר, פשוט בכה ולא הי' יכול (כביכול) להתאפק, וזוהי הפעם הראשונה שנראתה חיוך על פניו הק'). הנ"ל אמר שעם ישראל שואב ממנו כוחות וכשלכ"ק אדמו"ר שליט"א יש צרה זה צרת רבים וצרת רבים חצי נחמה וכו'.

החיים בלב השכונה שבו למסלולם הרגיל, אך ב-770 תחושת 'ריקנות'. החל מכך ששובשו הלימודים בפועל, אם כי רשמית ישנה הנהלה וישנם משגיחים תמידין כסדרן, אך התמימים לא יכלו לשבת בראש שקט ליד ספסל הלימודים. מה שכן, למדו משניות וגמ' – לפי סדר החלוקה שנקבעה ביום הראשון של השבעה, כנ"ל.

תקוותם היחידה של אנ"ש והתמימים הייתה, שלכבוד שבת יחזור כ"ק אדמו"ר שליט"א ל-770, ונראהו "מלך ביפיו", ובפרט שזו שבת מברכים הרי שתתקיים התוועדות, ובפשטות ידובר בה גם אודות הרבנית נ"ע. תקווה זו לא היתה מוטלת בספק שכן הדין הוא כי "אסור לנהוג אבלות בפרהסיא", כך שמסתמא תתקיים התוועדות.

קהל גדול מאוד הגיע במשך הימים האלה לליובאוויטש. כל השלוחים מכל רחבי תבל, מאוסטרלי' ודרום אפריקה, ורבים מאנ"ש מכל העולם ובעיקר מארץ הקודש באו לפקוד את בית כ"ק אדמו"ר שליט"א. בולטים במיוחד הם כל חברי הבית דין של רבני אנ"ש באה"ק (ועוד רבנים). חלק מהשלוחים התכנס כאן אך לא מזמן, לקראת ראש חודש כסלו, וכעת נפגשו שוב אך בנסיבות שונות בתכלית. חלקם הגיעו רק ליום או יומיים וחזרו עוד לפני השבת, אך רובם נשארו לשבת קודש. הללו התעדכנו על-ידי התמימים בכל מה שעבר עד הלום, ומי שרצה רווה את צימאונו בקריאת העיתונים היהודיים ולהבדיל הלא יהודיים, שבהם נכתבו כתבות, כולל תמונות מהלוי'.

כ"ק אדמו"ר שליט"א הורה למקימי קרן הגמ"ח לע"נ הרבנית נ"ע שיכניסו את שמות התורמים עד שבת. על קירות 770 נתלו הרשימות עם שמות הנוטלים חלק בחלוקת הש"ס, במשניות ובגמרא.

חצי שעה לפני כניסת שבת לערך הגיע כ"ק אדמו"ר שליט"א עם המכונית ל-770, לשמחת אנ"ש והתמימים. הנהג הי' בנימין קליין. לפני שבת הדליק כ"ק אדמו"ר שליט"א נרות ש"ק במקום הרבנית ע"ה. אומרים שחנינא שפערלין שעבד שם ראה שכ"ק אדמו"ר שליט"א בכה בשעת מעשה.

ליל שבת קודש

הליקוט לש"ק הוגה ביום ג' (לפני השבעה), וכך בהגהה אחת בלבד, הודפס לש"ק. על גבי הדף האחורי של הליקוט נדפס הנוסח: "לזכרון הרבנית הצדקנית מרת חיה מושקא, בת כ"ק אדמו"ר, אור עולם, נזר ישראל ותפארתו, צדקת ה' עשה ומשפטיו עם ישראל ורבים השיב מעון, מרנא ורבנא יוסף יצחק, ובת הרבנית הצדקנית מרת נחמה דינה ע"ה ז"ל. נפטרה ביום רביעי פ' משפטים כ"ב שבט שנת ה'תשמ"ח. ת'נ'צ'ב'ה'". זהו גם הנוסח שנדפס על גבי כל הקבצים והחוברות למיניהם שהודפסו ויצאו לאור לקראת שבת קודש, וזהו גם כנראה הנוסח שייכתב על המצבה.

[אגב, כל הליקוטים הבאים הודפסו, מדי שבוע בשבוע, עם ההקדשה לע"נ הרבנית נ"ע, עד שבאחת השבתות הדבר הופסק – ואומרים שהי' זה ע"פ הוראה: הן ההדפסה, והן ההפסק].

ב"לכה דודי" ניגנו הלחן של "חיילי אדוננו". אד"ש עודד בידו הק'. ביציאתו מביהכנ"ס החל א' לשיר והשתיקו אותו (כשנכנס – לא שרו), אך מיד עודד כ"ק אדמו"ר שליט"א בידיו הק' את השירה והמשיכו לשיר. ראו פשוט בגשמיות איך שהשבת פועלת במראה פניו הק' (אף שעיניו הק' עדיין נראו קצת אדומות). כ"ק אדמו"ר שליט"א אמר את הקדישים בתפילה.

כ"ק אדמו"ר שליט"א נשאר כל הלילה ב-770 בחדרו הק'. סגרו את הכניסה הראשית ואת הדלתות של הפרוזדור שלא יעשו רעש וכו'.

בלילה מסר כבר כ"ק אדמו"ר שליט"א את מראי המקומות בפירוש רש"י שעליו ידבר בהתוועדות מחר.


אודיו: