הבדלים בין גרסאות בדף "כ"ו מרחשון תשנ"ג"

מתוך יומן 770
 
 
שורה 54: שורה 54:
 
מאוחר יותר נודעו פרטי המעשה. משך זמן לפני צאתו של כ"ק אד"ש מה"מ, שאלוהו אודות האפשרות לכך והשיב בשלילה, אך כעבור כעשר דקות סימן בידו הק' סימון מסויים, ולמזכיר ששאל האם ברצונו לצאת אל השלוחים, השיב בחיוב ומיד יצא אל המרפסת.
 
מאוחר יותר נודעו פרטי המעשה. משך זמן לפני צאתו של כ"ק אד"ש מה"מ, שאלוהו אודות האפשרות לכך והשיב בשלילה, אך כעבור כעשר דקות סימן בידו הק' סימון מסויים, ולמזכיר ששאל האם ברצונו לצאת אל השלוחים, השיב בחיוב ומיד יצא אל המרפסת.
  
לסיום הוזמן הרה"ח ר' פנחס הכהן שי' פלדמן - ראש ישיבה גדולה דסידני¬אוסטרלי' - שבמשך שעה ארוכה נשא נאום ארוך ומרתק שכל כולו התמקד בענין השטורעם שצריכים לעשות בענין קבלת פני משיח צדקנו.
+
לסיום הוזמן הרה"ח ר' פנחס הכהן שי' פלדמן - ראש ישיבה גדולה דסידני-אוסטרלי' - שבמשך שעה ארוכה נשא נאום ארוך ומרתק שכל כולו התמקד בענין השטורעם שצריכים לעשות בענין קבלת פני משיח צדקנו.
  
 
הנואם הביא את הסיפור של אברהם אבינו כדוגמא למה שמתחולל היום. ידוע הוא, שעשרה נסיונות נתנסה אברהם אבינו, והעשירית - נסיון העקידה - קשה מכולן, והוא מפני שבנסיון זה צריך היה לזרוק לטמיון את כל העבודה שהיתה עד עתה, היפך השכל לגמרי והיפך כל הענין, ואעפ"כ עשה זאת מיד ללא ערעור אך ורק מפני שכך היה ברצון ה' שיעמוד בנסיון זה. כן הוא הדבר גם היום, שהרי במבצע זה לכאורה כ"ק אד"ש מה"מ אינו מעמיד ומפקיר ח"ו רק את עצמו, אלא את כל העבודה של ליובאוויטש שהושקעה במשך עשרות שנות יגיעה, אך - כמו עם אברהם אבינו - ברור הוא שכ"ק אד"ש מה"מ יודע שבסופו של דבר יהיה ה"דידן נצח" האמיתי והוא יתגלה, ואשר ע"כ חובתינו היא ללכת עד הסוף ולפרסם בכל מקום ומקום את בואו הקרוב של משיח צדקנו, וש"יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד". הדברים היו מרגשים במיוחד והוסיפו מרץ לרבים מהשלוחים. ראשי השלוחים אף הודו לו על דבריו הנלהבים והתנשקו עימו.
 
הנואם הביא את הסיפור של אברהם אבינו כדוגמא למה שמתחולל היום. ידוע הוא, שעשרה נסיונות נתנסה אברהם אבינו, והעשירית - נסיון העקידה - קשה מכולן, והוא מפני שבנסיון זה צריך היה לזרוק לטמיון את כל העבודה שהיתה עד עתה, היפך השכל לגמרי והיפך כל הענין, ואעפ"כ עשה זאת מיד ללא ערעור אך ורק מפני שכך היה ברצון ה' שיעמוד בנסיון זה. כן הוא הדבר גם היום, שהרי במבצע זה לכאורה כ"ק אד"ש מה"מ אינו מעמיד ומפקיר ח"ו רק את עצמו, אלא את כל העבודה של ליובאוויטש שהושקעה במשך עשרות שנות יגיעה, אך - כמו עם אברהם אבינו - ברור הוא שכ"ק אד"ש מה"מ יודע שבסופו של דבר יהיה ה"דידן נצח" האמיתי והוא יתגלה, ואשר ע"כ חובתינו היא ללכת עד הסוף ולפרסם בכל מקום ומקום את בואו הקרוב של משיח צדקנו, וש"יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד". הדברים היו מרגשים במיוחד והוסיפו מרץ לרבים מהשלוחים. ראשי השלוחים אף הודו לו על דבריו הנלהבים והתנשקו עימו.

גרסה אחרונה מ־16:43, 17 באוקטובר 2007

יום ראשון כ"ו מר-חשון

בשעות הבוקר נעמד כל הצבא האדיר של המלך - שלוחי כ"ק אד"ש מלך המשיח - בחזית בנין בית אגודת חסידי חב"ד, לתמונה המשפחתית השנתית. התמונה כללה את כל השלוחים לסוגיהם, החל מראשי המדינות וכלה בעיירות הקטנות הנידחות.

ב-11:30 לערך החל באהלי תורה הפרוגרם המתוכנן של הכינוס. זמן רב הוא לא נמשך, ו-12:15 לערך נתקבלה הידיעה המשמחת בדבר תפילת מנחה. הי' זה מחזה מרהיב לראות את כל השלוחים רצים באיסטערן פארקוויי מכאן, את תלמידי הישיבות משם, את תושבי השכונה באמצע ובתוך דקות התמלא 770 לגמרי. שולחנות וספסלים לא היו - היות ומכינים את בית משיח לקראת ה'בנקעט' הערב - וכעבור כ-10 דקות נכנס כ"ק אד"ש מה"מ אל החדר המיוחד.

בסיום התפלה יצא כ"ק אד"ש מה"מ אל המרפסת. הקהל ניגן "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד" וכ"ק אד"ש מה"מ עודד פ"א קלות בידו הק' וסקר מעט את הקהל. כן התרומם מעט מכסאו לראות את אלו שעמדו למטה ועודד קלות בראשו הק'. כעבור פחות ממחצית הדקה סימן בתנועת תמיהה וסגירה פעמיים בידו הק' וסגרו את הוילון, ובעודם סוגרים, המשיך לעודד קלות בידו הק' פעמיים לעבר הקהל. השעה היתה 12:43.

השלוחים נשארו לעמוד על מקומותיהם ולרקוד, אך הרב משה שי' קוטלרסקי הודיע שהפרוגרם ימשיך בתוך דקות ספורות.

כדי לאפשר את הכנת ביהכנ"ס ל'בנקעט' הערב, סגרוהו מיד לאחר התפילה. לבחורים היתה זו סיבה לדאגה, "מה יקרה אם בעז"ה יצא כ"ק אד"ש מה"מ לתפילת ערבית, האיך נזכה להתפלל איתו את התפילה". את התשובה לכך קיבלו בהמשך.

בהתקרב זמן תפילת ערבית נעמדו מחוץ ל-770 מאות שלוחים ותמימים, ו-5:05 נתקבלה הידיעה שז"ע התפלל כ"ק אד"ש מה"מ בחדרו הק' את תפילת ערבית כשבג"ע התחתון התקיים מנין מצומצם של חברי המזכירות ובניהם וכו'. בשעה 7:00 לערך נכנסו כל מאות השלוחים לביהכנ"ס כשכל א' נושא ע"ע תוית מיוחדת בה כתוב את שמו ושם עירו והתיישבו מסביב לשולחנות ערוכים בכל טוב. על בימת ההתוועדות הכינו את שולחנו וכסאו של כ"ק אד"ש מה"מ, כשלצידו הסטענדר של המנחה, ומאחוריו שולחנות בהם ישבו חשובי השלוחים והגבירים וכו'.

הרב חיים מרדכי אייזיק שי' חודקוב - מזכירו האישי של כ"ק אד"ש מה"מ ויו"ר המרכז לעניני חינוך - שהיה מארחו של הכינוס ואמור הי' לדבר בפני השלוחים (כמנהגו מידי שנה בשנה), לא יכל להגיע מסיבות בריאותיות, והמנחה - הרב משה שי' קוטלרסקי - שלח לו בשם כולם ברכה לאריכות ימים ושנים טובות, ושמתוך בריאות נכונה ימשיך בעבודת הקודש.

ראשון הדוברים היה הרב פנחס שי' צימענד - שליחו של כ"ק אד"ש מה"מ לארקנסו - שפתח בדבר תורה.

אחריו הוזמן הרב דוד טובי' צ'ייס, יו"ר ארגון ידידי ליובאוויטש ועוד ועוד, כשהמנחה לא שכח לציין שבואו של צ'ייס לכינוס השלוחים הינו ע"פ הוראת כ"ק אד"ש מה"מ זה מכבר.

הרב צ'ייס דיבר בחום על האהבה שיש לו לרבי שליט"א ושגם הוא שליחו של הרבי. כן אמר דברי תודה ושבח לעבודה הגדולה של השלוחים הפועלים להפצת היהדות, וזכה ע"כ לתגובות אוהדות ולמחיאות כפיים נמרצות.

בהמשך דבריו דיבר גם על הזמן בו אנו נמצאים - סף הגאולה, וסיים בברכה חמה לכ"ק אד"ש מה"מ לרפואה קרובה ושלימה.

א' מהשלוחים - הרב צבי יהודה שי' פוגלמן - התכבד בקריאת פרק צ"א פסוק בפסוק, לרפואתו והחלמתו הקרובה והשלימה של כ"ק אד"ש מה"מ, כשאחרי"ז ניגנו "אורך ימים".

עתה הגיע מועד הצגת השלוחים מכל רחבי תבל. מעמד זה ריגש במיוחד לראות איך שהמנחה מזכיר את כל המדינות בהן יש שליח של הרבי, והשלוחים מאותה מדינה מתרוממים.

השיא הי' בהגיעו למדינות חבר העמים והרפובליקות, כשבאופן ספונטני החל הקהל לנגן "ניעט ניעט ניקאווא". בהזכירו את שלוחי ארץ ישראל, החלו הישראלים לנגן "הרבי שליט"א" וכל השאר הריעו אחריהם. בהזכירו את צרפת החלו ב"האדרת והאמונה", כשהשיא הי' בהזכירו את ניו יורק - מקום המלך - וכולם קמו והחלו לשיר "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד". בסיימו להקריא את שמות המדינות הציג שנית את כל השלוחים כשהפעם באופן כללי בלי שמות וכו', כבנים לאבינו הק', וכולם החלו בריקוד סוער, איש על כתף רעהו, וכך ניגנו במשך שעה ארוכה "יחי אדוננו..." ו"אורך ימים". הההתרגשות היתה רבה וכולם הודו לה' על הזכות הגדולה, שזכו להיות מנויים בצבאו של המלך.

בהמשך הכריז א' מבני השלוחים ג"פ "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד" כשכל השלוחים אחריו. שגריר רוסי' הלבנה (ועיר ליובאוויטש בכללה) בארה"ב הוזמן למיקרופון (עם מתרגם) ודיבר בחום רב ובירך את כ"ק אד"ש מה"מ באריכות ימים ובריאות טובה. בין דבריו הודה גם למטפלים בילדי צ'רנוביל, ודיבר דיבר על הספרים. בהתאם לכך פצח הרב שלמה שי' קונין בסיום דבריו, בניגון של "דידן נצח".

במשך הסעודה הוזמן הר' בערל שי' זלצמן לנגן מספר ניגונים.

עתה הוזמן האורח החשוב, יו"ר קרן הבנין של בית רבינו שבבבל - בית משיח, הנגיד החסידי הרה"ח הרה"ת ר' יוסף יצחק הכהן שי' גוטניק.

הר' גוטניק שי' נשא דברים בעניני דיומא, כשבתחילה הודה למנחה הר' משה קוטלרסקי. בהמשך דבריו עורר רבות בענין חובת ההשתתפות של כל אחד ואחד בבנינו של בית רבינו שבבבל, ולשם כך אף הקריא כמה קטעים והערות משיחת כ"ק אד"ש מה"מ בקונטרס "מקדש מעט זה בית רבינו שבבבל", שבקטעים אלו כתוב שבית רבינו שבבבל זהו בית-המקדש דעתה, ומכאן יעתק הוא לירושלים, ושוב הדגיש את הנקודה החשובה, ש"כל אחד חייב לקחת חלק בבנינו".

הרב חיים ז. שי' בומזער - ראש-ישיבת יצחק-אלחנן בברוקלין - נשא דברי תורה ובירך את כ"ק אד"ש מה"מ בבריאות קרובה ושלימה. הוא טרח גם לספר, שלפני כעשרה שנים נכנס לבית הרפואה במצב של סכנת נפשות, עקב מחלה קשה, והיה בקשר רצוף עם המזכיר הרב גרונר שי', ולולא ברכותיו של הרבי שליט"א, "לא יכולתי להיות עמכם היום"... כן סיפר קצת מהווי החיים שלו, שנמצא בישיבה מתנגדית עם הרבה חברים שכאלו, שזה עושה לו פשוט את החיים מעניינים יותר. עבורו זהו תענוג נפלא כשבאים אליו בטענות על ליובאוויטש ש"עושים כך וכך" והוא עונה להם "אני מבין, מקנאים אתם, מקנאים"...

בסיום דבריו הקריא והסביר את ההלכה הידועה שבסוף הלכות מלך המשיח: "ואם יעמוד מלך מבית דוד... ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה... הרי זה בחזקת משיח...". ועל-כך אני אומר לחבריי המתנגדים: "מצאו לי בבקשה מנהיג ישראל נוסף שקויימו בו כל הסעיפים האמורים". דבריו אלו נקטעו במחיאות כפיים סוערות ובניגון "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד". בסיום דבריו נערכה הפסקה קלה לסעודה.

השעון הראה על 10:30 וההשערות בדבר יציאת כ"ק אד"ש מה"מ אל קהל השלוחים החלו לצבור תאוצה. הוסיפו לכך השמועות שסיפרו ש"המזכיר הרב גרונר חזר זה עתה מביתו והמזכיר הרב ק. עלה אל חדרו של הרבי שליט"א". הדבר הספיק לאלו מהתמימים שהשכילו להישרד באולם, והם נעמדו במקומותינו הקבועים, הכן לקראת צאתו של המלך. הקהל ניגן את המארש של ר"ח כסלו, ובתוך כשמונה דקות הגיעה הידיעה המשמחת: "כ"ק אד"ש מה"מ יוצא אל ה'בנקעט'". ההסתערות היתה מושלמת ובתוך שניות הוזנקו כולם קדימה, והשוהים בחוץ פרצו פנימה. צלחות נפלו, שולחנות עפו, כסאות נשברו וכולם נעמדו הכן לקראת בואו המיוחל של המלך. עדיין לא ידוע מה צפוי, אך דבר אחד ברור: המשלח יוצא אל השלוחים.

כעבור כארבע דקות (10:42) יצא כ"ק אד"ש מה"מ היישר אל המרפסת. מאחור נראו שלושת חברי המזכירות, דוד צ'ייס ור' ש"ב שי' גאנזבורג, ובאופן אוטומטי החליף הקהל את הניגון ל"יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד". הקהל שר בהתלהבות עצומה ובהתרגשות מיוחדת וכ"ק אד"ש מה"מ הי' נראה מאוד מלכות'דיק. הוא סקר את קהל השלוחים "כבקרת רועה עדרו" ועודד את השירה בתנועות ראשו הק'. כו"כ פעמים התרומם מעט מכסאו והסתכל לעבר אלו שעמדו למטה ועודד לעברם בראשו הק'. כן הביט במשך זמן לימינו לעבר בימת ההתוועדות והכינוס, ואחדים אף הבחינו שהסתכל לעברו של ר' שלמה שי' קונין והניד לו בראשו הק'. כמ"פ סידר וחיזק בידו הק' את הגארטל תוך כדי שמגביר את העידודים. השלוחים שהיו נרגשים מאוד, החלו לשרוק והשמחה היתה עצומה כבהקפות. במשך כה"ז עודד כ"ק אד"ש מה"מ בתנודות ראשו הק' לכאן ולכאן, וכעבור כארבע דקות החל לעודד בחזקה יותר ובמהירות יותר לכל הצדדים, ימין ושמאל, קדימה ואחורה והשירה הרקיעה שחקים. עידוד זה נמשך במיוחד בדקה האחרונה, כשבמשך על הזמן ממשיך לסקור את קהל השלוחים. המעמד נמשך כשש דקות ובסיומו סימן בראשו הק' לסגור את הוילון. השעה היתה 10:48.

בעת סגירת הוילון פנה מר צ'ייס אל כ"ק אד"ש מה"מ ואמר לו בשפת המדינה I Love You Rebbe [=אני אוהבך רבי] ובידו סימן שמוסר נשיקה, וכ"ק אד"ש מה"מ חייך אליו והרים את ידו הק' לשלום, ומרוב התרגשות יצא מר צ'ייס עם דמעות בעיניים.

השלוחים המשיכו לרקוד על מקומותיהם ריבוי זמן עד שהמנחה אולץ לקטוע את השירה כדי לאפשר את סיום הכינוס - ע"פ התכנית שהכניסו לכ"ק אד"ש מה"מ. מיד הוא הכריז "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד", לא לפני שהודיע שעם הכרזה זו צריכים לצאת לעולם באופן המתקבל.

הר' נפתלי הכהן שי' רוט ניצל את ההפסקה הקלה ובירך את כ"ק אד"ש מה"מ בברכת כהנים ו-770 רעם ב"אמן". מאוחר יותר נודעו פרטי המעשה. משך זמן לפני צאתו של כ"ק אד"ש מה"מ, שאלוהו אודות האפשרות לכך והשיב בשלילה, אך כעבור כעשר דקות סימן בידו הק' סימון מסויים, ולמזכיר ששאל האם ברצונו לצאת אל השלוחים, השיב בחיוב ומיד יצא אל המרפסת.

לסיום הוזמן הרה"ח ר' פנחס הכהן שי' פלדמן - ראש ישיבה גדולה דסידני-אוסטרלי' - שבמשך שעה ארוכה נשא נאום ארוך ומרתק שכל כולו התמקד בענין השטורעם שצריכים לעשות בענין קבלת פני משיח צדקנו.

הנואם הביא את הסיפור של אברהם אבינו כדוגמא למה שמתחולל היום. ידוע הוא, שעשרה נסיונות נתנסה אברהם אבינו, והעשירית - נסיון העקידה - קשה מכולן, והוא מפני שבנסיון זה צריך היה לזרוק לטמיון את כל העבודה שהיתה עד עתה, היפך השכל לגמרי והיפך כל הענין, ואעפ"כ עשה זאת מיד ללא ערעור אך ורק מפני שכך היה ברצון ה' שיעמוד בנסיון זה. כן הוא הדבר גם היום, שהרי במבצע זה לכאורה כ"ק אד"ש מה"מ אינו מעמיד ומפקיר ח"ו רק את עצמו, אלא את כל העבודה של ליובאוויטש שהושקעה במשך עשרות שנות יגיעה, אך - כמו עם אברהם אבינו - ברור הוא שכ"ק אד"ש מה"מ יודע שבסופו של דבר יהיה ה"דידן נצח" האמיתי והוא יתגלה, ואשר ע"כ חובתינו היא ללכת עד הסוף ולפרסם בכל מקום ומקום את בואו הקרוב של משיח צדקנו, וש"יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד". הדברים היו מרגשים במיוחד והוסיפו מרץ לרבים מהשלוחים. ראשי השלוחים אף הודו לו על דבריו הנלהבים והתנשקו עימו.

בסיום חלקה הרשמי של ה'בנקעט' התיישבו השלוחים בקבוצות קבוצות להתוועדיות חסידיות עד לשעות הלילה המאוחרות.

רבים ניצלו את ההזדמנות ונעמדו בתור ארוך ליד מקומו של הנגיד החסידי רודף הצדקה וחסד, הרה"ח הרה"ת ר' יוסף יצחק הכהן שי' גוטניק, שהוזיל מכיסו לכל בית חב"ד $1000 ויותר - כ"א לפום שיעורא דיליה. תהא משכורתו שלימה מן השמים.