הבדלים בין גרסאות בדף "א' מרחשון תשס"ח"

מתוך יומן 770
 
 
שורה 1: שורה 1:
יום ש"ק:
+
'''יום ש"ק פרשת נח, בדר"ח מרחשון'''
  
+
שיעור ה"דבר מלכות" השבועי התקיים היום על גבי בימת ההתוועדויות (ולא במקומו הרגיל).
  
בזמן 'סדר חסידות', שיעור ה"דבר מלכות" המתקיים מתחת לבימת ההתוועדויות, עמוס מתמיד, ולתפילת שחרית ניגש לעמוד ר' שמעון הערץ, שמטיב להרבות בניגונים רבים. באמירת ההלל, בעת ה"הללו", אני מצייר לעצמי את הרבי שליט"א, מעודד את השירה בתנועת ידו הק' על ה'סטענדר'... הכמיהה לראות כבר את מלכנו משיחנו, אינה עוזבת את 770 לרגע.
+
בשעה 10:00 נכנס כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א לתפילת שחרית (כמה דקות לפני התפילה היתה הכרזה מסוימת... וד"ל). ב"האדרת והאמונה" ו-ל אדון" ניגנו במנגינות הרגילות, וב"ממקומך" ניגנו "לכתחילה אריבער". בהלל ניגנו (מלבד במקומות שניגנו אתמול, גם) ב"אודך כי עניתני" במנגינת "כי הנה כחומר".  
  
לקריה"ת מוציאים את "הס"ת של משיח", ול'מפטיר', את הס"ת של כ"ק אדמו"ר שליט"א.
+
לקריאת התורה הוציאו את ב' ספרי התורה של משיח (הגדול – לקבלת פני משיח והקטן של מלך המשיח בעצמו). עלו שבע חתנים, ולמפטיר עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.  
  
בשעה 1:30 בדיוק, מתחילה ה"התוועדות קודש" של כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח. קהל רב במיוחד נמצא כאן. גם ה'קבוצה' החולפת שטרם יצאו לשליחות וגם עשרות התמימים האורחים שנשארים עד ז' מרחשוון.
+
לא היתה חזרת שיחה, אלא הגבאי שי' הקריא את ה"היום-יום" ומיד החזירו את הס"ת לארון הקודש. עתה עוד נגלה א' הסממנים האחרונים של חודש תשרי, כאשר הקהל שרו "הודו על ארץ ושמים" במנגינת "כמופת הייתי", כשממשיכים אח"כ לנגן "יחי אדוננו" בעוז.  
  
הרה"ח ר' יוסף רייצעס חוזר על שיחת פ' נח תשנ, כשבין כל אות, הוא אומר 'לחיים' לרבי שליט"א, ולבסוף מכריז את הכרזת הקודש "יחי". ל"התוועדות קודש" מצטרפים 'שפע' של חתנים שאיתם יחד מתוועדים ושמחים, משפחתם וחבריהם יחיו.
+
ב"ממקומו" ניגנו במנגינת "כאיל תערג" וב"הוא אלוקינו" ניגנו (פעמיים) כרגיל. ב"אתה יצרת" ניגנו "אתה בחרתנו" (עוד "שיריים" מתשרי...) והש"ץ בהגיעו למילים "אהבת אותנו ורצית בנו" החל שוב לנגן בקטע השני של הניגון. ב"יהי רצון מלפניך" ניגנו "שיבנה בית המקדש", וב"שים שלום" ניגנו כרגיל.  
  
כשעתיים לאחר צאת השבת, מתוועדים אנ"ש והתמימים במרכז 770 ל"סעודתא דדוד מלכא משיחא", אותה מארגן באופן ד"כל יום היו בעינך כחדשים ממש", ר' מנחם גערליצקי, מידי מוצ"ש.
+
באופן כללי תפילת המוסף התארכה במיוחד, בעקבות סלסוליו הרבים של הש"ץ באופן יוצא מן הכלל... עד כדי כך שהתפילה הסתיימה רק ב-1:03! כשהגבאי מכריז על ההתוועדות-קודש בשעה 1:30 ועל מנחה בשעה 5:30.  
  
+
חיש מהר סידרו "חיילי בית דוד" את 770 להתוועדות, ובעת כניסת המלך בשעה 1:30 כבר היה הכל מוכן ומסודר.
 +
במהלך ההתוועדות ניגנו (בין השיחות): "יחי", "הללוי-ה הודו לה'", "והוא גואלנו" ו"דידן נצח". לקראת סיום ההתוועדות, עלה הרב זמרוני ציק שי' וקיבל בקבוק משקה מכ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א, כשהוא מכריז לעבר הקהל (בתוספת הכרזת "יחי" לפני ואחרי) אודות כינוס "ברוכים הבאים" שיתקיים בכ' מרחשון בבת-ים עיר הגאולה, לשבים מ-770 אחרי חודש תשרי. מיד אח"כ פתחו בניגון ההקפות לרלוי"צ כרגיל אחרי חלוקת המשקה.
  
מתוך שלל הסיפורים שהתגלגלו מעל שולחן ההתוועדות עם הרה"ח ר' ישראל הלפרין, הנה אחד מהם שתפס אותי במיוחד:
+
אחרי ההתוועדות, ניצלו התמימים ואנ"ש את הזמן הנותר עד לתפילת מנחה להתוועדויות חסידים. בין המתוועדים היו: הרב דוד נחשון, הרב זלמן לנדא, הרב זמרוני ציק, הרב ראובן מטוסוב ועוד.
  
בתחילת דרכה של "רשת אוהלי יוסף יצחק" בארצנו הק', קיבל ר' זושא הפרטיזן הוראה מכ"ק אדמו"ר שליט"א, לגשת למשרד החינוך ולדרוש תקציב שנתי עבור כל בתי הספר שמטעם הרשת.
+
לתפילת מנחה נכנס כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בשעה 5:30. בקריאת התורה קראו (כבשחרית) בס"ת לקבלת פני משיח, וכרגיל בכגון דא עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א לשלישי (לשני עלה חתן בר-מצוה, שאף הכריז את הכרזת הקודש).  
  
בהגיעו למקום, ניגש ר' זושא היישר למשרד המזכירה וכשהחל להניח על השולחן את הבקשה, הגיבה המזכירה בקור רוח, שזה דבר שכלל לא שייך כעת אם בכלל, וסיימה בנימת קביעה: "אין לך מה להיכנס למשרד השר...".
+
בסיום התפילה הודיעו על מעריב בשעה 7:00. אחרי צאת הרבי שליט"א מלך המשיח, התקיים כמידי שבת סדר ניגונים וחזרת דא"ח במרכז 770.  
  
לא איש כר' זושא הוא זה שיתפעל במניעות שנערמים בדרך לקיום רצון המלך, ובתוקף של חסיד נכנס לבפנים והגיש שוב את בקשתו. על תמיהת השר בעובדה שהוא הצליח להיכנס אליו ללא תור וללא הזמנה מראש,  ענה ר' זושא בסגנונו המיוחד: "אני שליח של הרבי! אין ביכולת אף אחד לעמוד מול קיום רצונו הק'!"...
+
'''מוצאי שבת קודש'''
  
באמצע ששר החינוך מנמק את סיבותיו לאי-הסכמה מוחלטת, מצלצל הטלפון במשרדו, ולאחר שטורק את הטלפון, יוצא ממשרדו בריצה בהולה.
+
לתפילת מעריב נכנס הרבי שליט"א מלך המשיח עם צאת השבת, בשעה 7:00. אחרי התפילה הודיעו אודות התוועדות לרגל סיום הלכות ברמב"ם ו"מלוה מלכה" שתתקיים הערב ב-770, ואודות תפילת שחרית בשעה 10:00.  
  
ר' זושא, מבלי להתבלבל, מגלה את מסירות נפשו של כ"ק אדמו"ר מהוריי"צ בדור השביעי ושולף מאחת המגירות את 'בלנאק' המשרד, ולאחר שכותב בצורה רשמית את האישור להעברת התקציב חותם הוא בחותמת המשרד וניגש למזכירה, כשבפנים מחויכות אומר לה: "את רואה שהוא אישר... הרי אמרתי לך ששום דבר אינו יכול לעמוד מול הוראה של הרבי...".
+
כנהוג מידי מוצאי שבת (על אף שמנהג ברוך זה פסק משום מה בתקופה האחרונה), התקיים על בימת ההתוועדויות שיעור ב"דבר מלכות" של השבוע החדש – פרשת לך לך.  
  
רק לאחר כמה חודשים שר החינוך שם לב לתקציב שכבר החל 'להישפך', ומתוך שמירת הכבוד ל'אי-השגיאות' של משרד החינוך, השאיר זאת עד עצם היום הזה...
+
וכמידי מוצאי שבת, התקיימה במרכז 770 התוועדות "מלוה מלכה" – סעודתא דדוד מלכא משיחא, בשילוב סיום הלכות איסורי ביאה והתחלת הלכות מאכלות אסורות ברמב"ם.

גרסה אחרונה מ־21:36, 25 באוקטובר 2007

יום ש"ק פרשת נח, בדר"ח מרחשון

שיעור ה"דבר מלכות" השבועי התקיים היום על גבי בימת ההתוועדויות (ולא במקומו הרגיל).

בשעה 10:00 נכנס כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א לתפילת שחרית (כמה דקות לפני התפילה היתה הכרזה מסוימת... וד"ל). ב"האדרת והאמונה" ו"א-ל אדון" ניגנו במנגינות הרגילות, וב"ממקומך" ניגנו "לכתחילה אריבער". בהלל ניגנו (מלבד במקומות שניגנו אתמול, גם) ב"אודך כי עניתני" במנגינת "כי הנה כחומר".

לקריאת התורה הוציאו את ב' ספרי התורה של משיח (הגדול – לקבלת פני משיח והקטן של מלך המשיח בעצמו). עלו שבע חתנים, ולמפטיר עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.

לא היתה חזרת שיחה, אלא הגבאי שי' הקריא את ה"היום-יום" ומיד החזירו את הס"ת לארון הקודש. עתה עוד נגלה א' הסממנים האחרונים של חודש תשרי, כאשר הקהל שרו "הודו על ארץ ושמים" במנגינת "כמופת הייתי", כשממשיכים אח"כ לנגן "יחי אדוננו" בעוז.

ב"ממקומו" ניגנו במנגינת "כאיל תערג" וב"הוא אלוקינו" ניגנו (פעמיים) כרגיל. ב"אתה יצרת" ניגנו "אתה בחרתנו" (עוד "שיריים" מתשרי...) והש"ץ בהגיעו למילים "אהבת אותנו ורצית בנו" החל שוב לנגן בקטע השני של הניגון. ב"יהי רצון מלפניך" ניגנו "שיבנה בית המקדש", וב"שים שלום" ניגנו כרגיל.

באופן כללי תפילת המוסף התארכה במיוחד, בעקבות סלסוליו הרבים של הש"ץ באופן יוצא מן הכלל... עד כדי כך שהתפילה הסתיימה רק ב-1:03! כשהגבאי מכריז על ההתוועדות-קודש בשעה 1:30 ועל מנחה בשעה 5:30.

חיש מהר סידרו "חיילי בית דוד" את 770 להתוועדות, ובעת כניסת המלך בשעה 1:30 כבר היה הכל מוכן ומסודר. במהלך ההתוועדות ניגנו (בין השיחות): "יחי", "הללוי-ה הודו לה'", "והוא גואלנו" ו"דידן נצח". לקראת סיום ההתוועדות, עלה הרב זמרוני ציק שי' וקיבל בקבוק משקה מכ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א, כשהוא מכריז לעבר הקהל (בתוספת הכרזת "יחי" לפני ואחרי) אודות כינוס "ברוכים הבאים" שיתקיים בכ' מרחשון בבת-ים עיר הגאולה, לשבים מ-770 אחרי חודש תשרי. מיד אח"כ פתחו בניגון ההקפות לרלוי"צ כרגיל אחרי חלוקת המשקה.

אחרי ההתוועדות, ניצלו התמימים ואנ"ש את הזמן הנותר עד לתפילת מנחה להתוועדויות חסידים. בין המתוועדים היו: הרב דוד נחשון, הרב זלמן לנדא, הרב זמרוני ציק, הרב ראובן מטוסוב ועוד.

לתפילת מנחה נכנס כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בשעה 5:30. בקריאת התורה קראו (כבשחרית) בס"ת לקבלת פני משיח, וכרגיל בכגון דא עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א לשלישי (לשני עלה חתן בר-מצוה, שאף הכריז את הכרזת הקודש).

בסיום התפילה הודיעו על מעריב בשעה 7:00. אחרי צאת הרבי שליט"א מלך המשיח, התקיים כמידי שבת סדר ניגונים וחזרת דא"ח במרכז 770.

מוצאי שבת קודש

לתפילת מעריב נכנס הרבי שליט"א מלך המשיח עם צאת השבת, בשעה 7:00. אחרי התפילה הודיעו אודות התוועדות לרגל סיום הלכות ברמב"ם ו"מלוה מלכה" שתתקיים הערב ב-770, ואודות תפילת שחרית בשעה 10:00.

כנהוג מידי מוצאי שבת (על אף שמנהג ברוך זה פסק משום מה בתקופה האחרונה), התקיים על בימת ההתוועדויות שיעור ב"דבר מלכות" של השבוע החדש – פרשת לך לך.

וכמידי מוצאי שבת, התקיימה במרכז 770 התוועדות "מלוה מלכה" – סעודתא דדוד מלכא משיחא, בשילוב סיום הלכות איסורי ביאה והתחלת הלכות מאכלות אסורות ברמב"ם.